بیوگرافی پروین ملکی

پروین ملکی بازیگر, پروین ملکی درگذشت, زندگی نامه پروین ملکی

زندگی‌نامه و تصویر های پروین ملکی

پروین ملکی هنرمند سینما،تئاتر و تلویزیون می باشد و در سال 1326 و در تهران زاده شده می باشد. مهم ترین و محبوب ترین آثار او سریال ها شهرزاد، ترش و شیرین، متهم گریخت و من یک مستاجرم می باشد. اولین تجربه بازیگری در سریال پروین ملکی در سال 1383 بوده می باشد.

خلاصه از زندگی‌نامه پروین ملکی

نام اصلی : پروین ملکی

زمان تولد : 1326

مکان تولد : تهران

زمینه تلاش : سینما، تئاتر و تلویزیون

پیشه : هنرمند

ابتدا تلاش پروین ملکی در تلویزیون

پروین ملکی به همراه پسرش, عکس های پروین ملکی, پروین ملکی و همسرش

پروین ملکی نیز مشابه اغلب هنرمندان به واسطه تئاتر با دنیای بازیگری آشنا شده می باشد

خانم ملکی برای اولین بار در سال 1383 و در سریال من یک مستاجرم به کارگردانی پریسا سرنوشت آور در تلویزیون حضور یافت. گرچه توفیق این تاثیر کمتر از دیگر آثار خانم ملکی بود اما تجربه خوبی در کنار بازیگرانی همچون سروش خلیلی، بهاره رهنما، محسن قاضی‌مرادی و مجید شهریاری کسب کرد.

ازدواج و تشکیل خانواده پروین ملکی

پروین ملکی از همان زمان کودکی در بازیگری استعداد داشت. و در آن زمان تبحر خاصی در درآوردن ادای این و آن و ادا گویش و صدا داشت، اما در سن کم ازدواج کرد و صاحب فرزند شد. همسر او یک بیمار بود که همسر و فرزندان خود را کتک میزد.

چندی نگذشته بود که همسرش بر تاثیر بیماری فوت کرد و پروین ملکی توانست به صحنه بازیگری داخل شود. او پنج فرزند دارد که یکی از آن ها بعد از فوت شوهرش از دنیا رفت.

 فیلم های پروین ملکی, تصاویر پروین ملکی, پروین ملکی و همسرش

پروین ملکی به همراه پسرش

ابتدا آوازه پروین ملکی

پروین ملکی و همسرش, بیوگرافی پروین ملکی, پروین ملکی به همراه پسرش

پروین ملکی و همگانی از هنرمندان

پروین ملکی در سال 94 در 3 سریال نقش داشتن آفرینی کرد که آوازه و توفیق او را چندین مساوی کرد. این سریال ها حاوی سریال نفس گرم به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور، سریال کیمیا به کارگردانی جواد افشار و سریال شهرزاد 1 به کارگردانی حسن فتحی می باشد.

از مهم ترین نقش داشتن آفرینی های او می توان به سریال شهرزاد 1 اشاره کرد. او با بازی در این سریال تجارب ارزشمندی را برای خود رقم زد و در کنار هنرمندانی مشابه علی نصیریان، ترانه علیدوستی، سید شهاب حسینی و مصطفی زمانی نقش داشتن آفرینی کرد.

همچنین بازی او در کنار هنرمندانی نظیر شهره سلطانی، حمید لولایی، رضا عطاران، مجید صالحی، مریم امیر جلالی و رضا شفیعی‌جم و به کارگردانی رضا عطاران در سریال ترش و شیرین در سال 85 از توفیق های درخشان او بود.

در این سال ها مهرداد ضیایی با 5 مرتبه، پیروزی‌الله طاهری با 4 مرتبه، محمد فرزانه با 4 مرتبه، فلور نظری با 4 مرتبه و گلاره عباسی با 4 مرتبه بیشترین همکاری را با پروین ملکی داشته‌اند.

بیوگرافی پروین ملکی, پروین ملکی به همراه پسرش, عکس های پروین ملکی

پروین ملکی در فیلم سینمایی آخرین پاییز

پروین ملکی دورگه می باشد

به گفته خود پروین ملکی، او از مادری لبنانی و پدری ایرانی می باشد. او به خاطر همین موضوع توانست آسوده تر سمنانی و ترکی را یاد بگیرد. او می گوید که در کودکی سه بچه یتیم در کنار منزل آن ها زندگی می کرده و اغلب نون و گوجه و پیاز می خوردند و من اکثر اوقات به مادرم می گفتم عزیز غذا بده تا برای آن ها هم ببرم.

این بچه ها ترک بودند وتعامل من با آن ها سبب شد تا ترکی را در کودکی یاد بگیرم. همچنین دوستان اهل سمنان هم داشتم که با گویش گفت‌وگو می کردند معارشرت با آن ها هم سبب شد من گویش سمنانی را به خوبی یاد بگیرم. من از این آموخته هایم به خوبی در فیلم ها و سریال ها استفاده کردم. حافظه خوبی دارم و به آسودگی یاد می گیرم به طوری که من هنوز هم دیالوگ هایم را حفظ میکنم.

حتی یادم می باشد در حین ساخت فیلم به خاطر پونه من پیش پسرم در آلمان بودم، زمانی که برگشتم اقای هاتف علیمردانی گفت که برای آمدنتان شکیبایی کردم؛ چون می دانستم تنها شما به درد این نقش داشتن می خورید.

زندگی نامه پروین ملکی, فیلم های پروین ملکی, تصاویر پروین ملکی

پروین ملکی و مینو نوبهاری در پشت صحنه سریال تلویزیونی دیوار شیشه ای

توصیه پروین ملکی

پروین ملکی در یکی از گفت و گو هایش می گوید: در این روز‌ها برخی سعی دارند با روابط نادرست و غیراخلاقی داخل این صحنه شوند. اینکه برخی از زنان حاضر در سینما با پیشنهادات گستاخانه روبرو می‌شوند کاملاً درست می باشد و به نحوی دیگر رایج شده!

اما به نظرم هنرمند خوب و با استعداد می‌تواند بدون توجه به این گونه پیشنهادات راه خود را پیدا کرده و پیروز شود. این حرکات ناشایست را نباید جدی گرفت و باید تنها به بازیگری اندیشه کرد. وضعیت موجود در سینمای ایران خیلی برای زنان دشوار می باشد.

کلاً بازیگری اتفاق سختی می باشد و این پدیده برای خانم‌ها سخت‌تر می باشد. در حال حاضر هنرمندان زن خیلی خوب و توانایی داریم که در منزل نشسته و بلاتکلیف هستند و مجال دوباره ای برای ایفای نقش داشتن ندارند، اما برخی افراد تازه به سینما معرفی می‌شوند و زیاد هم کار می‌کنند اما به هیچ وجه توانایی و استعداد هنرمندان منزل نشین ما را ندارند.

 عکس های پروین ملکی, پروین ملکی و همسرش, پروین ملکی

پروین ملکی به همراه پژمان چشمیی در فیلم سینمایی جلوی چشم

حواشی پروین ملکی

پروین ملکی هنرمند سینما و تلویزیون درخصوص حذف سکانس‌های خود در فیلم “زرد” گفت : فیلم زرد در ابتدا به نظرم اتفاق جالب و خوبی بود و بازی در آن را پذیرفتم. وقتی جلوی دوربین رفتم، بازی من در یکی از سکانس ها، همه را تحت تاثیر قرار داد و حتی برادر آقای مجیدی که تهیه‌ کننده بود دقایقی گریه کرد به طوری که دلداری‌اش دادند.

اما بعد‌ها و در افتتاح این فیلم فهمیدم که من اصلاً در این فیلم نیستم و سکانس هایی که من در آن حضور داشتم کاملا حذف شده اند. با این که نام من در لیست هنرمندان بود اما اثری از سکانس های مربوط به من نبود. من حتی برخلاف بهرام رادان که دستمزدش را کامل نگرفت، دستمزدم را به طور کامل دریافت کردم. اما اندیشه میکنم که اقای تقی متولد از فیلمبردار تازه کاری استفاده کرده بود و فیلم بازی من به کلی حذف شده می باشد.

یکی دیگر از حواشی این هنرمند راجع به فرزند او می باشد. اخیرا برخی از سایت ها به غلط اطلاعاتی را درباره او منتشر کردند، مثلا گفته شد که پانته آ بهرام دختر اوست اما این اطلاعات غلط می باشد و مادر پانته آ بهرام در سال97 از دنیا رفت، که حتی با رخ دادن این اتفاق شایعه هایی مبنی بر مرگ پروین ملکی پخش شد.

 فیلم های پروین ملکی, تصاویر پروین ملکی, پروین ملکی و همسرش

پانته آ بهرام و مادرش

حال و احوال پروین ملکی در این روزها

پروین ملکی هنرمند کهنسال سینما و تلویزیون، درباره حال و احوال این روزهای خود می‌گوید: پیرزن‌های خوب سینما رفته‌اند و من جزو معدود زنانی هستم که کارهای مختلفی به من پیشنهاد می‌شود. خدا خانم‌ها میکده و خیرآبادی را بیامرزد که هنرمندان خیلی خوبی بودند.

پروین ملکی بازیگر, پروین ملکی , زندگی نامه پروین ملکی

پروین ملکی به همراه پسرش

همه افراد خانواده ام از جمله فرزندان و خواهرانم از ایران رفته اند و در کشور های دیگری زندگی می کنند اما من ایران را دوست دارم و دلداده کارم هستم، برای همین ایران را ترک نکرده‌ام.

تلویزیون هم بهترین تفریحی می باشد؛ من هم گیرنده دیجیتال دارم و شبکه‌های مستند و سلامت و نسیم و غیره را می‌بینم. اما سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای مثل آثار ترکیه‌ ای که همه در آن به هم خیانت می‌کنند، حالم را بد و اعصابم را خرد می‌کنند.

آثار سینمایی پروین ملکی

 احتمال باران اسیدی 1393 عقب‌نشینی سرباز شایان 1393 فرید بهاری 1393
خواب زده ها1392  مردن به وقت شهریور 1392 رژیم طلایی 1391
 بلوک 9 خروجی 1391 دهلیز 1391

سریال های تلویزیونی پروین ملکی

 بوی باران 1398 ستارخان 1396 محکومین 1396
 پریا 1395  نفس گرم 1394 کیمیا  1394
 شهرزاد 1  1394 بچه های نسبتاً بد  1392 چمدان 1391
تکیه بر باد  1391 پنج کیلومتر تا بهشت 1390 سپیده 1390
 راه شب 1390  ای دوست مرا به خاطر آور 1387 سایه 1387
 شهریار 1385  ترش و شیرین 1385 متهم گریخت 1384
 من یک مستاجرم 1383  پشت کنکوری ها 1381 آژانس دوستی  1378