تپه های مغناطیسی در هند

تپه های مغناطسی هند,جاذبه های گردشگری هند,عجایب گردشگری

تپه های مغناطسی له، یکی از عجایب گردشگری هند

تپه های مغناطیسی هند در شهر له (Leh) را می توان یکی از جذب های گردشگری هند دانست. جذب ای دیدنی و البته تجربه ای عجیب! این تپه را با نام «تپه‌ی جذب» نیز می‌شناسند.

«تپه جذب» هند

تپه های مغناطیسی هند واقع در دوری ۳۰ کیلومتری شهر له و در نزدیکی بزرگراه له –کارگیل (the Leh-Kargil) قرار گرفته می باشد. در این بزرگراه جاده ای کوچک می باشد که پدیده گرانش را به شکل دیگه ای نشان می دهد.

تپه های مغناطیسی (Magnetic Hills) یا شیب‌های با جذب معکوس، سراشیبی‌هایی هستند که درک ما از جذب زمین را به چالش می‌کشند. در این مناطق عجیب و اسرارآمیز خودروهایی که در وضعیت خلاص قرار دارند، در کمال عجب به جای تکان به سمت پایین سراشیبی، به بالا تکان می‌کنند.

این اتفاق های عجیب و غریب که در بزرگراه له -کارل نام بردیم، توسط پایان گردشگرانی که از سراسر جهان به این منطقه سفر کرده اند امتحان شده می باشد. بنابراین افراد بسیاری را می توان پیدا کرد که وجود چنین خصوصیتی را در تپه های مغناطیسی هند شهادت بدهند.

تپه های مغناطسی هند,جاذبه های گردشگری هند,سفر به هند

علت جذب تپه‌های شهر له

علت جذب تپه‌های شهر له، از خرافه تا نظریه‌های علمی

روستاییان اهل لاداخ معتقدند که زمانی در گذشته، جاده ای وجود داشته می باشد که مردم را به سمت بهشت راهنمایی می کرد و می برد. کسانی که به درستی سزاوار بودند و به نیک سیرت بودند، در این جاده مستقیم به سمت بهشت هدایت می شدند و تکان می کردند. اما کسانی که درست کردار یا درست سیرت نبودند، هرگز نمی توانستند این کار را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:  جنگل مارپیچی آلمان

بعدها 1 نظریه معقول گفته شد. این تئوری توضیح می کند که 1 نیروی مغناطیسی زورمند وجود دارد که از سمت تپه ها می آید. همین نیوری مغناطیسی زورمند سبب می شود که وسایل نقلیه ای را که در محدوده آن قرار می گیرند به سمت آن جذب و کشیده شوند.

تپه های مغناطسی شهر له,تپه جاذبه هند,عجایب گردشگری

تپه های مغناطسی له، از خرافه تا واقعیت

یکی دیگر از نظریه هایی که در رابطه با تپه های مغناطیسی هند در منطقه لاداخ و شهر له عنوان شده می باشد به نظریه خطای چشم معروف می باشد. که می گوید این تپه ها هیچ منبع نیروی مغناطیسی ندارند؛

بلکه تنها 1 توهم ایجاد شده از انعکاس نور می باشد که سبب می شود جاده ای که به سمت تپه های مغناطیسی هند پایین می رود را شیب دار نبینید. همین شیب هم سبب تکان اجسامی مشابه وسایل نقلیه به سمت کوه های مغناطیسی لاداخ می شود.

این نظریه عنوان می کند که شیب این جاده ها منفی می باشد اما به چشم ما انسان ها، دارای شیبی مثبت و به سمت بالا دیده می شوند. بنابراین، هنگامی که وسیله نقلیه ای را در حال تکان به سمت بالا در این جاده می بینید، در واقع آن ماشین به سمت پایین در حال تکان می باشد.

تابلو نشان زرد رنگی که چند متر دورتر از تپه های مغناطیسی هند در کنار این جاده نصب شده می باشد، راهنمایی های لازم را به مسافران و گردشگران می کند. گردشگران می‌توانند وسیله نقلیه خود را روی دنده خلاص در این ناحیه پارک کرده و شاهد تکان ماشین‌ها در جاده باشند.

خطوط هوایی

به عنوان 1 حقیقت و اتفاق در این باره همچنین می بایست به خطوط هوایی هندوستان رجوع کرد. نیروی هوایی هند به خاطر اینکه به دلیل تداخل های مغناطیسی در این منطقه هواپیماهایش انحراف پیدا می کرد یا به مشکل برمی خورد، دستور داده می باشد که از روی این ناحیه به هیچ عنوان پرواز نداشته باشند.

بسیاری از هواپیماهایی که در گذشته از بالای تپه های مغناطیسی می گذشتند گرفتار اختلالات مغناطیسی در رادار خود شده و تحت تاثیر نیروی مغناطیسی تپه ها قرار می گرفتند.

منبع: خوی وب و بیتوته

مطلب پیشنهادی

معرفی کاخ بیلربیی

کاخ بیلربیی به عنوان مکان اقامتگاه برای سران دولتی در ترکیه بنا شد قصر بیلربیی …