خواص لوبیا سبز

آشنایی با خواص لوبیا سبز,فواید لوبیا سبز

لوبیا سبز تازه کالری بسیار کمی دارد.

آیا از فواید لوبیا سبز می دانید؟ این ماده مغذی سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است و فواید زیادی برای سلامت قلب دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با 10 مزیت لوبیا سبز آشنا شوید.

لوبیا سبز به راحتی در اکثر فروشگاه های مواد غذایی موجود است. محتوای غذایی آن شامل فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و مقادیر کمی کربوهیدرات است. همچنین حاوی پروتئین، کلسیم، فیبر غذایی، آهن و بسیاری از مواد مغذی ضروری دیگر است. مقدار آنتی اکسیدان موجود در لوبیا سبز شگفت انگیز است و فواید قلبی دارد. لوبیا سبز منبع غنی از چربی های امگا 3 است. محتوای کاروتنوئید و فلاونوئید لوبیا سبز دارای مزایای ضد التهابی است.

فواید ویتامین K.

ویتامین K نقش مهمی در گردش خون و بهبود زخم دارد. همچنین استحکام استخوان را در سنین بالا حفظ می کند.

فواید ویتامین C.

ویتامین C منبع عالی آنتی اکسیدان است که در خنثی کردن رادیکال های آزاد عالی است.واکنش این رادیکال های آزاد منجر به تولید محصولات و فرآیندهای بالقوه سرطان زا می شودآنتی اکسیدان های موجود در لوبیا سبز برای بدن بسیار مفید است.

کم کالری

لوبیا سبز تازه کالری بسیار کمی دارد. بنابراین افراد نباید نگران کالری خود باشند و می توانند مقدار زیادی از آنها را مصرف کنند. لوبیا سبز همچنین سدیم، چربی اشباع شده و کلسترول کمی دارد.

فیبر بالایی دارد.

لوبیا سبز منبع غنی فیبر است. فیبر فواید بسیاری برای سلامتی دارد. فیبر برای کسانی است که مشکلات گوارشی دارند. محتوای فیبر موجود در لوبیا سبز به پیشگیری و درمان یبوست، هموروئید و دیورتیکولوز کمک می کند. محتوای بالای فیبر موجود در لوبیا سبز به کنترل کلسترول و سطح قند خون در بدن کمک می کند.

بیشتر بخوانید:  خواص زیتون سیاه برای لاغری و پوست

فولات

لوبیا سبز همچنین منبع فولات است که برای تقسیم سلولی و سنتز DNA مفید است. غذاهای سرشار از فولات برای زنان در دوران بارداری و شیردهی مفید است.

از بیماری جلوگیری می کند.

چندین ویتامین مانند نیاسین و تیامین موجود در لوبیا سبز منبع خوبی از بسیاری از مواد مغذی پیشگیری کننده از بیماری در بدن هستند.

مایعات را در بدن و سلول ها ذخیره می کند

محتوای پتاسیم موجود در لوبیا سبز به بدن کمک می کند تا تولید سلولی و جریان مایعات را در بدن بهتر حفظ کند.

بیماری های قلبی و فشار خون را کنترل می کند.

محتوای پتاسیم موجود در لوبیا سبز به کنترل فشار خون و سایر بیماری های مرتبط با قلب کمک می کند.

تاثیر ویتامین A

ویتامین A موجود در لوبیا سبز برای تامین آنتی اکسیدان ها و همچنین برای تولید موادی که از روند پیری جلوگیری می کند مفید است.

اثرات منگنز

محتوای منگنز موجود در لوبیا سبز برای جلوگیری از واکنش رادیکال های آزاد مفید است زیرا عامل رایج آنتی اکسیدان ها است. این اغلب به شما کمک می کند تناسب اندام و سالم بمانید.

حدود 100 گرم لوبیا سبز حاوی 31 کیلو کالری انرژی، 7.13 گرم کربوهیدرات، 1.82 گرم پروتئین، 0.34 گرم چربی و 3.4 گرم فیبر است. سایر مواد مغذی نیز در لوبیا سبز مانند کلسیم 37 میلی گرم، آهن 1.04 میلی گرم، منیزیم 25 میلی گرم و منگنز 0.214 میلی گرم یافت می شود. حاوی 6 میلی گرم و 209 میلی گرم سدیم و پتاسیم است. سایر مواد مغذی و مقادیر آنها عبارتند از: فسفر 38 میلی گرم، روی 0.24 میلی گرم، ویتامین K 14.4 میکروگرم و ویتامین C 16.3 میلی گرم.

بیشتر بخوانید:  خواص گوشت شترمرغ

برای دریافت مواد مغذی موثر، بهتر است از لوبیا سبز در رژیم غذایی استفاده کنید. بهترین راه برای خوردن لوبیا سبز در سالاد بالزامیک لوبیا سبز است. همچنین می توان از آن در غذا استفاده کرد.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …