آشنایی با خواص سیر

شنایی با خاصیت های سیر,خواص درمانی سیر

خوردن سیر برای بیماران پرکاری تیروئید تاثیر مثبتی در درمان آنها دارد.

سیر از دیرباز در سراسر جهان به عنوان یک غذای طبیعی با قدرت شفابخش شناخته شده است. با وجود اثرات منفی بر بوی عرق و دهان، این غذا بسیار محبوب بود و مورد توجه زیادی قرار گرفت.

سیر در همه جای دنیا رشد می کند و می توان گفت همه آن را به صورت خام، پخته یا سرخ شده می خورند.

اقدامات پزشکی و پزشکان معمولاً به بزرگسالان توصیه می کنند که روزانه 2 تا 3 حبه سیر و به کودکان نصف حبه سیر در روز بخورند. البته توجه داشته باشید که نمی توان بیشتر از آن غذا خورد.

سیر علاوه بر مصرف خوراکی، امروزه جایگاه ویژه ای در صنعت داروسازی دارد. اما مشکل اینجاست که بوی نامطبوع سیر باعث می شود بسیاری از افراد به ویژه جوانان علاقه ای به خوردن آن نداشته باشند. در اینجا می خواهیم از شما بخواهیم که با در نظر گرفتن اثرات اصلی سیر برای سلامتی به صورت کاملاً منطقی انتخاب کنید که سیر بخورید یا نه.

مصرف سیر در زنان باردار

مطالعات نشان داده است که اکثر مادرانی که در دوران بارداری سیر مصرف می کردند، وزن بیشتری اضافه کردند و نوزادانشان سالم تر به دنیا آمدند. تحمل بوی سیر ارزش سلامتی کودک شما را دارد.

سیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

در ماه های سرد سال که بدن ما در برابر سرماخوردگی و عفونت آسیب پذیرتر است، سیر یک غذای عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است که با سرماخوردگی، آبریزش بینی، سرفه و عطسه مبارزه می کند. یکی از راه های رایج برای درمان سرماخوردگی، خوردن سیر مخلوط با عسل در روز اول بیماری است. این را یک بار امتحان کنید! شاید برای شما مقبولتر از آمپول و آمپول باشد!

بیشتر بخوانید:  فلفل سفید چیست؟ و زمان استفاده از آن

سیر و درمان پرکاری تیروئید

سیر حاوی مقدار زیادی ید است. ماده معدنی که کمبود آن یکی از عوامل اصلی پرکاری تیروئید است. خوردن سیر برای بیماران پرکاری تیروئید تاثیر مثبتی در درمان آنها دارد.

سیر همچنین حاوی ویتامین C است.

بسیاری از مردم در مورد ویتامین C فقط به پرتقال و نارنگی فکر می کنند.درست است که مرکبات منبع خوبی از ویتامین C هستند، اما منابع دیگری که بسیار غنی از این ویتامین هستند، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، فلفل سبز و قرمز و سیر هستند.به همین دلیل خوردن سیر را به افراد مبتلا به اسکوربوت توصیه می کنند. اسکوربوت بیماری ناشی از کمبود ویتامین C است و افراد سیگاری اغلب در معرض خطر ابتلا به آن هستند.

کاهش بیماری قلبی.

کلسترول بد یا LDL راهی برای دوستی با سیر پیدا نمی کند. چون راهی نیست! سیر اولین دشمن کلسترول و پلاک های چربی در رگ ها است. همانطور که می دانید این قرص ها با تنگ کردن گردن و تقویت دیواره رگ ها باعث کاهش جریان خون به بافت ها، افزایش فشار خون و در بیشتر موارد منجر به سکته می شود. به همین دلیل است که پزشکان استفاده از سیر را برای مبتلایان به بیماری های قلبی و پیشگیری از این بیماری ها توصیه می کنند.

پوست و موی سالم با سیر.

سیر که سرشار از آلیسین است می تواند از جوش های شما جلوگیری کند. آلیسین یک ترکیب گوگردی است که در پیاز وجود دارد و نقش مهمی در درمان ریزش مو دارد. مصرف سیر برای این منظور به دو صورت خوراکی و کاربردی است.از طرفی میزان آنتی اکسیدان موجود در سیر آن را به یک عامل ضد آکنه تبدیل می کند.بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی بدون نسخه همچنین حاوی سیر هستند. اما خوردن آن به صورت خوراکی نیز این اثر را روی پوست و مو ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید:  لذیذترین سس ها را خودتان درست کنید

درمان سرماخوردگی و تبخال.

مقدار آنتی اکسیدان موجود در سیر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. این نتایج تنها با مصرف ۲ تا ۳ حبه سیر در روز به دست می آید. برای این منظور بسیاری از افراد از سیر به شکل پودر سیر، چای سیر دم کرده و مخلوط سیر و عسل یا سیر و زنجبیل برای طعم بهتر استفاده می کنند. از سوی دیگر، یکی از درمان های خانگی تبخال، زدن آب لیمو بر روی تبخال است.

این اثر سیر به دلیل ترکیبات ضد التهابی است که در سیر به وفور وجود دارد و درد و التهاب را کاهش می دهد. همچنین بسیاری از مطالعات نشان می دهد که مکمل های سیر نقش موثری در تسریع بهبود زخم پس از جراحی دارند.

تاثیر سیر بر فشار خون.

آنژیوتانسین 2 پروتئینی است که به تنگ کردن رگ‌های خونی در بدن کمک می‌کند تا در صورت نیاز فشار خون را افزایش دهد. اما آلیسین، که جزء موجود در سیر است، با مهار فعالیت آنژیوتانسین 2، فشار خون را کاهش می دهد.از سوی دیگر، ترکیبات پلی سولفید موجود در سیر در بدن به گازی به نام سولفید هیدروژن تبدیل می شود که توسط گلبول های قرمز بدن حمل می شود.

این گازها با تحریک گلبول های قرمز و بهبود کنترل فشار خون در سراسر بدن گردش می کنند. اثرات مضر سیر بر کسی پوشیده نیست. اما لازم است بدانید که اگر سیر زیاد بخورید، مانند سایر مواردی که از لخته شدن خون جلوگیری می کند، باعث خونریزی می شود. بنابراین لازم است در استفاده از آن بعد از جراحی دقت شود.

بیشتر بخوانید:  قالب کمربندی چیست؟ چگونگی استفاده و کاربرد قالب کمربندی

اثرات ضد باکتریایی

یکی از محبوب ترین خواص سیر خاصیت ضد میکروبی آن است. سیر برای درمان باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و سایر بیماری ها بسیار مفید است. این ویژگی سیر به قدری قوی و منحصر به فرد است که از زمان های قدیم به عنوان قاتل میکروب به ویژه اشریشیا کلی و سالمونلا اینتیرتیدیس و برای نگهداری مواد غذایی مورد استفاده قرار می گرفته است.

کنترل وزن.

مطالعه جامعی که بر روی موش های آزمایشگاهی انجام شد نشان داد که خوردن سیر باعث کاهش وزن و کاهش تجمع چربی در بدن موش ها می شود. همانطور که می دانید، چاقی یک وضعیت ضعیف ناتوان کننده است. بر اساس مطالعات اخیر انجام شده بر روی نمونه های انسانی، تجمع چربی در بدن را تنظیم می کند.

تبدیل سلول های پیش چربی به سلول های چربی از طریق یک سری واکنش های التهابی انجام می شود. بنابراین کنترل این التهاب از تبدیل سلول های پیش چربی به سلول های چربی جلوگیری می کند و کنترل وزن وجود دارد. و این کاری است که سیر در بدن انجام می دهد.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …