آشنایی با خواص هندوانه زرد

ویتامین C موجود در هندوانه زخم های دهان را درمان می کند.

بیش از پنجاه نوع هندوانه از جمله هندوانه زرد یا آناناسی وجود دارد. هندوانه زرد در ایران در تمام فصول سال یافت می شود اما در تابستان به اوج خود می رسد. هندوانه های معمولی به دلیل وجود رنگدانه ای به نام لیکوپن قرمز هستند، اما هندوانه های آناناسی این نوع رنگدانه را ندارند. محققان بر این باورند که هندوانه زرد به مرور زمان لیکوپن خود را به دلیل تغییرات ژنتیکی مختلف از دست می دهد. لازم به ذکر است که وضعیت هندوانه، آناناس سرد و مرطوب است. این نوع هندوانه ابتدا در آفریقای جنوبی کاشته شد و پس از آن به میوه ای محبوب در سراسر جهان تبدیل شد. در این مقاله در مورد فواید و “خواص هندوانه زرد” یا آناناس صحبت خواهیم کرد.

ویژگی های هندوانه زرد و فواید خاص آن برای بدن.

همانطور که می دانید خوردن 5 وعده میوه و سبزیجات در روز می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. خوردن 9 تا 10 وعده میوه و سبزیجات در روز به همراه 3 وعده لبنیات فشار خون را کاهش می دهد.پتاسیم مهمترین نقش را در کاهش فشار خون دارد، با توجه به ارزش غذایی هندوانه زرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، این میوه سرشار از پتاسیم است.

این نوع هندوانه به دلیل داشتن ویتامین A و ویتامین C برای سلامت چشم مفید است هندوانه و آناناس منبع قوی لوتئین هستند. لوتئین در جلوگیری از آسیب چشمی ناشی از افزایش سن مفید است. این بیماری مزمن بیشتر در افراد مسن دیده می شود و عامل اصلی نابینایی در جهان است. این بیماری ایجاد لکه های زرد روی شبکیه چشم است به طوری که مبتلایان به آن نمی توانند در هنگام پیشرفت بیماری بخوانند، بنویسند و رانندگی کنند.این لکه درمان مشخصی ندارد اما با تغییر رژیم غذایی و مصرف دارو می توان آن را به تاخیر انداخت. افتاد یا از ابتلا به بیماری جلوگیری کرد. بنابراین می توان گفت که هندوانه قرمز برای پیشگیری از سرطان و هندوانه زرد برای سلامت چشم مفید است.

بیشتر بخوانید:  راز سیاه شدن قورمه سبزی چیست؟

هندوانه برای بدن بسیار شفابخش است.

• فیبر موجود در هندوانه می تواند اشتها را سرکوب کند و با کاهش پرخوری به کاهش وزن کمک کند.

خوردن هندوانه و آب آن بعد از ورزش به دلیل داشتن مواد مغذی از اسپاسم عضلانی در بدنسازان جلوگیری می کند.

ویتامین A و ویتامین C موجود در هندوانه زرد می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از سرماخوردگی و تب جلوگیری کند.

• این نوع هندوانه خاصیت مدر دارد که با افزایش ادرار و دفع به پاکسازی بدن کمک می کند و برای پیشگیری و دفع سنگ کلیه مفید است. علاوه بر این، آب موجود در این هندوانه برای کلیه ها مفید است که همیشه برای سرعت بخشیدن به کار خود به آب نیاز دارند.

• هندوانه به خصوص هندوانه، آناناس سیترولین زیادی دارد. سیترولین یک اسید آمینه غیر ضروری است که در صورت واکنش با آنزیم های بدن به آرژنین تبدیل می شود.

آرژنین یک اسید آمینه است که برای سیستم ایمنی و سلامت قلب مفید است. همچنین دیواره رگ های خونی را نرم می کند. این هندوانه نیز همان اثر ویاگرا را در مردان دارد. البته هندوانه زرد اگر روزی 6 لیوان بخورند می تواند مشکلات جنسی مردان را حل کند که بسیار سخت است. زیرا همانطور که می دانیم هندوانه بسیار ادرار آور است.

• ویتامین C موجود در هندوانه زخم های دهان را بهبود می بخشد و از سوء هاضمه (spro) جلوگیری می کند و از دهان و دندان ها در برابر بیماری های ناشی از آن محافظت می کند.

آشنایی با خواص هندوانه زرد,فواید هندوانه زرد

هندوانه آناناس می تواند بیماری قلبی زنان باردار را درمان کند.

بیشتر بخوانید:  نکات سرخ کردن و فریز کردن بادمجان

تاثیر هندوانه و آناناس بر زنان باردار چیست؟

هندوانه، آناناس حاوی مقدار زیادی فیبر است که می تواند بیماری های قلبی را در زنان باردار درمان کند و با بهبود حرکات روده، یبوست را در این دوران برطرف می کند. کم آبی بدن در دوران بارداری باعث انقباضات زودرس و تولد زودرس نوزاد می شود و خوردن هندوانه به دلیل وجود بیش از 90 درصد آب می تواند از کم آبی در زنان باردار جلوگیری کند. همچنین با توجه به مقدار کلسیم و پتاسیم، خوردن هندوانه آناناسی باعث تقویت استخوان های جنین در دوران بارداری می شود.

هندوانه زرد چه ویژگی هایی برای پوست دارد؟

هندوانه زرد منبع خوبی از ویتامین C است که باعث سنتز کلاژن در پوست می شود، در نتیجه چین و چروک روی پوست از بین می رود، پوست را تغذیه می کند و به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند. علاوه بر این، بتاکاروتن موجود در هندوانه زرد از آفتاب سوختگی جلوگیری کرده و آن را التیام می بخشد.ویتامین A موجود در این هندوانه نیز پوست صورت را تمیز می کند، خستگی را برطرف می کند و از تحریک پوست جلوگیری می کند.ویتامین A موجود می تواند چربی پوست را کنترل کرده و میزان آکنه و جوش را کاهش دهد.

ارزش غذایی هندوانه زرد, خواص داروئی هندوانه آناناسی

بتاکاروتن موجود در هندوانه زرد در برابر اشعه های خورشید محافظت می کند.

ارزش غذایی هندوانه زرد

46 کالری

چربی کل 0 گرم

چربی اشباع نشده 0 گرم.

0 گرم چربی تک غیراشباع.

0 گرم چربی.

کل کربوهیدرات 11 گرم.

1 گرم فیبر.

9 گرم شکر.

1 گرم پروتئین.

پتاسیم 173 میلی گرم.

سدیم 2 میلی گرم

بیشتر بخوانید:  خواص پاپ کورن

کلسترول 0 گرم

ویتامین A 17 درصد

ویتامین C 21 درصد

کلسیم 1 درصد

آهن 2 درصد

فواید هندوانه آناناسی,علت زرد بودن هندوانه زرد

برای نگهداری هندوانه زرد ورقه شده روی آن را با سلفون بپوشانید و در یخچال بگذارید.

دسر و پای را با هندوانه و آناناس تهیه کنید.

هندوانه زرد را می توان انواع دسرهای خوشمزه درست کرد. خربزه و طالبی را همراه با هندوانه در آبلیمو بریزید و سپس مخلوط کنید. برای تزیین بهتر دسر از یک تکه پاستا قرمز استفاده کنید.

هندوانه زرد، طالبی و طالبی را در مخلوط کن مخلوط کنید. این آب مخلوط بسیار خوشمزه و مغذی خواهد بود. از پوست هندوانه زرد هم می توانید ترشی درست کنید.این ترشی باعث افزایش اشتها می شود

نحوه نگهداری هندوانه و مدت زمان نگهداری آن

برای نگهداری هندوانه برش خورده روی آن را با سلفون بپوشانید و در یخچال بگذارید. برای حفظ طعم شیرین و طراوت هندوانه خلال شده بهتر است آن را بیش از یک هفته در یخچال نگهداری نکنید. هندوانه خرد شده را نباید برای مدت طولانی در یخچال نگهداری کرد. لازم به ذکر است که حداقل یک ماه در یخچال قابل نگهداری است.

رنگ هندوانه زرد مانند رنگ هندوانه سفید و قرمز یک مشکل رایج است و جای نگرانی نیست. امیدواریم از خوردن آن در یک روز گرم تابستان لذت ببرید.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …