طرز تهیه مربای گیلاس

تابستان است و زمان درست کردن مرباهای خوشمزه و خوش رنگ است. یکی از مرباهای خوشمزه و جذاب، مربای آلبالو است که هم برای صبحانه و هم برای تهیه دسر و شیرینی می توان از آن استفاده کرد.

تابستان است و زمان درست کردن مرباهای خوشمزه و خوش رنگ است. یکی از مرباهای خوشمزه و جذاب، مربای آلبالو است که هم برای صبحانه و هم برای تهیه دسر و شیرینی می توان از آن استفاده کرد.

مواد لازم مربای آلبالو: 1250 گرم آلبالو زرد بدون هسته، 1 کیلوگرم شکر، طرز تهیه مربای آلبالو: برای تهیه مربای آلبالو، ابتدا آلبالوها را بشویید و ساقه و هسته آن را جدا کنید. فقط مراقب باشید آلبالوها را له نکنید. چون مربای شما تار می شود، شکر و آلبالو را در قابلمه لعابی لایه لایه کنید و به مدت ۷ تا ۸ ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از این مدت آن را روی آتش گاز قرار دهید و بگذارید بجوشد، اگر آب نبود نصف پیمانه آب اضافه کنید، اگر نیازی به آب نداشت. و پس زمینه را بردارید تا مربای شما شفاف و رنگارنگ شود.بگذارید روی حرارت ملایم بماند تا غلیظ شود، کمی از شربت را بردارید و بگذارید خنک شود، اگر غلیظ شد حرارت را خاموش کنید.شربت مربا بعد از سرد شدن غلیظ تر می شود. بعد از سرد شدن، مربای آلبالو را در ظرف یا لیوان تمیز و خشکی بریزید و در آن را محکم ببندید و در یخچال نگهداری کنید. مربای آلبالو قرمز: مربای گیلاس,طرز تهیه مربای گیلاس پخت مربای آلبالو
مواد لازم برای مربای آلبالو: 1 کیلو آلبالو قرمز یا سیاه، 750 گرم شکر، نصف قاشق غذاخوری وانیل، 1 قاشق غذاخوری آبلیموی تازه یا آبلیمو، طرز تهیه مربای آلبالو قرمز یا سیاه : برای تهیه مربای آلبالو ابتدا دم ​​آلبالوها را جدا کرده و بشویید. هسته های آلبالوها را مانند آلبالو جدا کنید البته اگر می خواهید و آلبالوهایتان درشت هستند می توانید آلبالوها را از وسط نصف کرده و هسته ها را جدا کنید. سپس آلبالو و شکر را یک لایه در قابلمه ترجیحا لعابی بریزید. سپس درب قابلمه را گذاشته و به مدت 12 تا 24 ساعت در یخچال قرار دهید تا آب آن کشیده شود، پس از این مدت قابلمه را روی آتش بگذارید تا بجوشد، پس از جوش آمدن حرارت را کم کنید تا مربای شما آماده شود. برای سرو در این فاصله ته مربا را بردارید تا مربای آلبالوی شما خوش رنگ شود.بعد از اینکه غلیظ شد، حرارت را خاموش کنید و وانیل و آبلیمو یا جوهر لیمو را اضافه کنید تا مربا گیر نکند.اجازه دهید مربا بدون درب قابلمه خنک شود. اگر درب قابلمه را بگذارید عرق می کند و مربا را کپک می زند. بعد از سرد شدن آن را در ظرف های شیشه ای تمیز و خشک بریزید و در آن را محکم ببندید و در یخچال نگهداری کنید. مربای گیلاس قرمز,طرزتهیه مربای گیلاس طرز تهیه مربای آلبالو

واسو اینکاتی در مورد طرز تهیه مربای آلبالو: پخت مربای آلبالو و مربای آلبالو کاملاً یکسان است، فقط میزان شکر موجود در آنها متفاوت است. زیرا آلبالو شیرین است و به شکر کمتری نیاز دارد. • مراقب باشید مربای خود را زیاد نجوشانید زیرا باعث تغییر رنگ آن می شود. • اگر آب مربا زیاد بجوشد یا شیرینی آن کم باشد مربا شیرین می شود و برای رفع این مشکل باید مقداری آب جوش و مقداری آبلیمو داخل مربا بریزید و بگذارید بجوشد.از قوام آن مطمئن شوید. از مربا مقداری از شربت را در قاشق بریزید و اگر بعد از سرد شدن سریع شربت از قاشق نریزد یعنی شربت به قوام کافی رسیده است.برای تهیه مربای آلبالو هم می توانید از گیلاس زرد استفاده کنید، در این صورت دیگر رنگ مربای شما قرمز نخواهد شد.هر چه مقدار آلبالو قرمزتر باشد مربای شما قرمزتر و تیره تر می شود مربای آلبالو بسیار خوش رنگ و خوشمزه است. .

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی و گردویی

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه مربا گلابی

مواد لازم: 800 گرم شکر، گلابی یا سیب، 1 کیلو آب، کمی سرکه، 1/3 پیمانه …