طرز تهیه مربای چوک بری

مربای چوک بری و گردو, مربای توت وحشی, رسپی مربای چوک بری طرز تهیه مربای خانگی خوش طعم چاک بری یا مربای شاه توت وحشی
یکی از مرباهای فصل پاییز است. چون chookberry بافت سفت دارد، برای تهیه مربا باید از chookberry کاملا رسیده استفاده کرد. چاک بری (به انگلیسی: chokeberry) نوعی شاه توت است که شکل ها و طعم های متنوعی دارد که از نظر خواص نیز متفاوت است. چوک توت رسیده در اواسط پاییز برداشت می شود. میوه های آن گرد و به رنگ ارغوانی تیره است و در انواع مربا، مارمالاد و دسر استفاده می شود. شما می توانید از chokeberry منجمد، خشک، پخته شده در غذا و به عنوان یک نوشیدنی استفاده کنید. برخی از انواع توت های وحشی طعم تلخی دارند، بنابراین برای از بین بردن تلخی آن از شکر بیشتری (حدود 1.5 برابر) برای تهیه مربا استفاده می شود.برای تهیه مربا باید از توت های کاملا رسیده استفاده کنیدبرای از بین بردن سختی توت ها می توانید قبل از پختن آن ها را در آب جوش بریزید تا نرم شوند. برای خوش طعم شدن مربا می توانید از سیب یا میوه های دیگر در ترکیب آن استفاده کنید. مربای چوک بری مواد لازم مربای توت چوکی یک کیلوگرم شکر یک کیلوگرم آب نیم لیتر طرز تهیه مربای چوک بری بوریتوها را تمیز کرده و برگها و شاخه های آن را جدا کرده سپس بشویید و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. در قابلمه ای دیگر 1 کیلو شکر و نیم لیتر آب را روی حرارت می گذاریم تا شربت بجوشد و شکر حل شود. توت ها را به شربت اضافه کنید و به مدت 3-5 دقیقه بجوشانید و سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و به مدت 8-10 ساعت در یخچال بگذارید. چون شاه توت خیلی سفت است برای درست کردن مربا باید از روش خاصی استفاده کنید. پس از این باید مربا را دوباره روی آتش بگذارید و آن را به جوش آورید و سپس آن را به مدت 15-20 دقیقه از روی حرارت بردارید و این کار را 4-5 بار تکرار کنید. بعد از سرد شدن مربا را در شیشه های تمیز ریخته و در شیشه را ببندید و در یخچال نگهداری کنید.طرز تهیه مربای chookberry طرز تهیه مربای چوک, طرز تهیه مربای چوک بری, دستور تهیه مربای چوک بری طرز تهیه مربای chookberry بدون شکر.
داخل شیشه ها آب جوشیده شده بریزید تا روی آن ها پوشانده شود، سپس در شیشه ها را ببندید و در قابلمه را بگذارید، مقداری آب جوش به قابلمه اضافه کنید و 20 دقیقه بجوشانید تا استریل شود. صبر کنید تا خنک شود و در یخچال نگهداری کنید. چوک توت و مربای گردو مواد لازم برای مربای چوک توت و مربای گردو 1.5 کیلوگرم آب جوش 500 میلی لیتر شکر 1 کیلوگرم گردوی خرد شده 250 گرم طرز تهیه مربای چوک بری, دستور تهیه مربای چوک بری, طرز تهیه مربای چوک بری بدون شکر چوک توت و مربای گردو

طرز تهیه مربای چوک توت و گردو

بیشتر بخوانید:  انواع مختلف ماکارونی و طرز تهیه غذاهایی با ماکارانی

بعد از شستن و آبکش کردن بگذارید ظرف در بسته با آب جوش تا صبح روز بعد. آب توت ها را به یک قابلمه دیگر منتقل کنید و با شکر به مدت 5 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید. توت ها و مغزهای خرد شده را اضافه کنید و 15 دقیقه دیگر بجوشانید و بگذارید 3 ساعت بماند و دوباره روی حرارت قرار دهید و 15 دقیقه بجوشانید و بعد کنار بگذارید تا کاملا خنک شود و دوباره 15 دقیقه بجوشانید. قابلمه را در قابلمه بگذارید و 2 ساعت صبر کنید تا کاملا خنک شود و سپس آن را به لیوان منتقل کنید. در صورت تمایل می توانید در پایان پخت ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو به مربا اضافه کنید.اگر در حین پخت مربا کف کرد، باید کف را جدا کنید  .

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه شور

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه مربا گلابی

مواد لازم: 800 گرم شکر، گلابی یا سیب، 1 کیلو آب، کمی سرکه، 1/3 پیمانه …