خواص گندم سیاه یا چاودار

خاصیت چاودار,خواص چاودار

غلات کامل (تخم مرغ و جو) و ماهی از آسم در کودکان جلوگیری می کنند.

گندم سیاه یا چاودار، نامی که در ابتدا کمی گیج کننده به نظر می رسد، شاید بگویید از خانواده گندم است، اما در واقع اینطور نیست و ربطی به گندم ندارد، محصول گیاهی است. “Fagopyrum esculentum” نامیده می شود و به عنوان یک محصول بدون گلوتن طبقه بندی می شود.

میزبان: گیاهان

مدیریت: گندم.

تاریکی: غندایان.

نوع: S. cereale.

نام علمی: Secale cereale.

.

گندم سیاه چیست؟

گندم سیاه یا چاودار، نامی که در ابتدا کمی گیج کننده به نظر می رسد، شاید بگویید از خانواده گندم است، اما در واقع اینطور نیست و ربطی به گندم ندارد، محصول گیاهی است. “Fagopyrum esculentum” نامیده می شود و به عنوان یک محصول بدون گلوتن طبقه بندی می شود. گندم سیاه برای افرادی که از رژیم غذایی خام پیروی می کنند مفید است.

چاودار با نام علمی Secale montanum گیاهی از خانواده گندم (به لاتین: Poaceae) است. بیشتر ارقام کشت شده دیپلوئید و تتراپلوئید بوده و ارقام دیپلوئیدی با عمر طولانی دارند.این گیاه دگرگون شده و مقاوم ترین دانه به سرما استدر لغت نامه دهخدا به این گیاه می گویند: «چودار». آرد ویبیگ. گیاهی است علفی که در مزارع برنج می روید و دانه های آن مانند گندم نازک و دراز است. و همچنین در فرهنگ لغت دکتر. معین، چنین توصیف می شود: «گیاهی از نوع غلات که ارتفاع آن به دو متر می رسد».

طبیعت گیاهان.

چاودار بسیار خود را انکار می کند و بنابراین یک گیاه دگرگونی است. بیشتر گرگ‌بری‌های کشت شده دیپلوئید هستند، 2n=14 و ارقام تتراپلوئید در اروپا در مقیاس محدود رایج هستند. برنج کشاورزی یک گیاه دیپلوئیدی یک ساله است.

سنبله

دارای سنبله ها و سنبلچه های بلند (طویل تر و باریک تر از گندم) با 3 گل در هر سنبله است.

ریشه.

سیستم ریشه گرگ‌بری ضخیم‌تر و وسیع‌تر از گندم است، بنابراین از آب بهتر استفاده می‌کند.

چانه

ریش بلند و نازک یک برس گرد و درشت است.

بیشتر بخوانید:  روش های دم کردن زعفران

شکل چمن.

برنج از نظر ظاهری بین گندم و جو، با رنگ مات و پودری، بدون پوست است.

سازگار

چاودار مقاوم ترین دانه در برابر سرما است و سازگاری با آب و هوای بد و خاک ضعیف، نابارور و شنی را نشان می دهد.

حرارت

حداقل دما برای جوانه زنی 3 تا 5 درجه سانتیگراد است

نیازهای تغذیه ای

نیتروژن آمونیاکی بهترین شکل نیتروژن برای سورگوم است.

استفاده از گندم سیاه در آشپزی

گندم سیاه بهترین انتخاب برای افزودن به محصولات بدون گلوتن برای بهبود کیفیت تغذیه است. برای کسانی که می خواهند از مواد غذایی خام استفاده کنند، غلات و حبوبات را می توان در دستور پخت بسیاری از محصولات مانند: بیسکویت، کلوچه، کیک، کراکر و سایر محصولات مانند نان قرار داد.

نحوه استفاده از گندم سیاه در غذا

از آرد گندم سیاه می توان برای تهیه کاکائو و پنکیک استفاده کرد.

به عنوان مثال، به جای آرد گندم، لوبیا، ذرت یا سویا، گندم سیاه را می توان به عنوان یک ماده بدون گلوتن برای تهیه کلوچه، کیک یا نان استفاده کرد. همچنین می توان آن را به عنوان طعم دهنده به سوپ یا خورش اضافه کرد.

میوه گندم سیاه را می توان برای صبحانه و به صورت دسته ای و همچنین در تهیه سالاد استفاده کرد.

این دانه برای غذاهای غلیظ و چسبناک نیز مناسب است. این محصول در صورت خیس شدن حالت ژلاتینی پیدا می کند. خیساندن، شستن و خشک کردن این دانه ها نیز آنها را تلخ می کند.

خواص گندم سیاه,آشنایی با گندم سیاه

چاودار از ایجاد کیست به خصوص در زنان جلوگیری می کند.

ارزش غذایی گندم سیاه.

تلاش برای یافتن فواید این محصول همچنان یکی از موارد مهم برای دانشمندان علوم تغذیه است. با این حال، برخی از فواید آن مانند کاهش علائم دیابت نوع 2 و فشار خون بالا ثابت شده است. گندم سیاه همچنین حاوی “روتین” است که برای تقویت دیواره های مویرگ بسیار مناسب است. دانشمندان علوم غذایی کشف کرده اند که گندم سیاه سرشار از به اصطلاح “پروتئین زیست در دسترس” است، به این معنی که دارای اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری است.

بیشتر بخوانید:  ادویه خورشت قیمه شامل چه چیزهایی است

فواید سلامتی:

* فیبر چاودار کاهش وزن را تسهیل می کند: چاودار سرشار از فیبر است و حاوی مقدار زیادی پلی ساکاریدهای غیر سلولزی است که توانایی زیادی در اتصال آب دارند و شما را خیلی سریع سیر و سیر می کنند. کاهش وزن

* از تشکیل سنگ جلوگیری می کند: خوردن غذاهای غنی از فیبر نامحلول مانند ارزن از تشکیل سنگ به خصوص خانم ها جلوگیری می کند. این به دلیل تسریع حرکت غذا در روده، کاهش ترشح اسید صفراوی (که خود منجر به تشکیل سنگ کیسه صفرا می شود)، افزایش حساسیت به انسولین و کاهش تری گلیسیرید است.

* خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد: چاودار و سایر غلات کامل سرشار از منیزیم هستند – ماده معدنی که عنصر اضافی برای 300 آنزیم در نظر گرفته می شود – که شامل آنزیم های دخیل در مصرف گلوکز و تولید انسولین است.

در مطالعه ای که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش داد، مشخص شد که مصرف غلات کامل (جو دوسر) خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 13 درصد در روز از شیر کم چرب در روز کاهش می دهد. بنابراین افراد دیابتی بهتر است از نان جو و انجیر استفاده کنند. نان سبوس دار بدون سبوس سطح انسولین بالاتری نسبت به نان چاودار دارد. محققان می گویند که این کاهش پاسخ انسولین نه تنها به دلیل فیبر بالای نان، بلکه به دلیل سخت تر و کوچکتر بودن دانه های گندم است.این مشکل باعث افزایش اندازه ذرات غذای خورده شده و کاهش سرعت هضم غذا به قند می شود.

* سلامت روده را بهبود می بخشد: فیبر موجود در ارزن به سموم موجود در روده بزرگ متصل می شود و آنها را از بین می برد و به مواد شیمیایی سرطان زا متصل می شود، آسیب به سلول های روده را کاهش می دهد و از پیشرفت سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. با اتصال نمک و آزادسازی آن، بدن مجبور به تولید نمک با تجزیه کلسترول می شود که در نهایت منجر به کاهش کلسترول می شود.

بیشتر بخوانید:  درباره مرغ سبز

* فواید فوق العاده قلبی عروقی برای زنان یائسه: خوردن ارزن و جو دو سر 6 بار در هفته برای زنان یائسه منجر به کاهش کلسترول، فشار خون و بیماری های قلبی می شود. در این زنان با خوردن علف، میزان سفت شدن رگ ها و همچنین میزان تشکیل پلاک و انسداد رگ های تغذیه کننده قلب و مغز کاهش می یابد.

* پیشگیری از نارسایی قلبی: مصرف غلات کامل و فیبر (گندم و جو دوسر) برای کاهش فشار خون و خطر بیماری قلبی، کاهش بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از نارسایی قلبی.(20،19،18) مواد مغذی گیاهی موجود در جو (جو دوسر) مانند لیگنان ها که توسط فلور طبیعی روده به لیگنان هایی مانند انترولاکتون تبدیل می شوند، منجر به پیشگیری از بیماری های قلبی و سرطان های هورمونی مانند سینه می شوند.علاوه بر غلات کامل، بیشتر انترولاکتون در کلم و سبزیجات یافت می شود. لیگنان ها با فعالیت فیتواستروژن موجود در ارزن گرگرفتگی را در زنان یائسه کاهش می دهند. این استروژن های گیاهی با اشغال گیرنده های استروژن، اثرات استروژن انسانی را کاهش داده و خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهند.

* غلات کامل (انجیر و جو) و ماهی از آسم دوران کودکی پیشگیری می کنند. رژیم غذایی کم مواد مغذی ضد التهابی مانند چربی‌های امگا 3 (در ماهی) و منیزیم و ویتامین E (در غلات کامل) می‌تواند باعث ایجاد آسم در کودکان شود. آنتی اکسیدان های موجود در غلات کامل شامل ویتامین E، توکوترینول، سلنیوم، اسید فنولیک و اسید فیتیک هستند.

در نهایت جالب است بدانید که یک فنجان غلات گندم سیاه پخته شده ۱۷ گرم فیبر و ۲۲ گرم پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می کند و بسیار مغذی و انرژی زا است. منبع: خوی وب.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …