خواص فلفل سیاه

شکی نیست که فلفل سیاه ادویه ای نیست که همه دوست داشته باشند. اما افرادی که از این ادویه استفاده می کنند و آن را دوست دارند، معتقدند که این ادویه بسیار مطلوب است. این ادویه به همراه فلفل قرمز و زنجبیل یکی از ادویه های فوق العاده و شفابخش برای بهبود هضم و تحریک متابولیسم بدن است.

“پیپرین” موجود در فلفل سیاه این ادویه را مقوی معده، محرک، تحریک تولید آب میوه، بهبود هضم و جذب مواد مغذی می کند. در واقع ترکیب این فلفل باعث می شود بدن ما بهترین و بیشتر خواص نهفته در غذایی که می خوریم را جذب کند، البته اگر مشکلاتی مانند معده، ورم معده یا بواسیر دارید، نباید از این ادویه استفاده کنید. زیرا باعث تحریک غشای مخاطی می شود.

آشنایی با خواص فلفل سیاه,فایده های فلفل سیاه

فلفل تولید آنزیم های گوارشی و صفرا را تحریک می کند.

برای روده خوبه

روغن نعناع و دانه های آن حاوی مولکولی به نام پیپرین هستند که روده ها را تحریک می کند تا راحت تر حرکت کنند.در طب سنتی از ترکیب سایر گیاهان با فلفل سیاه برای درمان بیماری های روده مانند سندرم روده تحریک پذیر استفاده می شود.

خواص گوارشی

فلفل تولید آنزیم های گوارشی و صفرا را تحریک می کند. باید بدانید که غذای حاوی فلفل سیاه به راحتی هضم و جذب بدن می شود و سریعتر از روده ها عبور می کند. هندی ها آن را “آتش گوارشی” می نامند. فلفل سیاه در هند یکی از پرمصرف ترین و پرطرفدارترین ادویه هاست و بعد از چینی ها دومین مصرف کننده غذاهای تند برای هضم آسان هستند.

بیشتر بخوانید:  خاصیت های زعفران

ضد عفونی کننده ها

در عین حال، فلفل سیاه ضد عفونی کننده، خلط آور و حتی میل جنسی است. این ادویه خاص در مقابله با افسردگی نیز موثر است. زیرا باعث افزایش ترشح اندورفین در مغز می شود و به عنوان یک ضد افسردگی طبیعی عمل می کند.

منبع آنتی اکسیدان.

پیرین که توسط بدن در غذا تجزیه می شود، یک آنتی اکسیدان خوب در نظر گرفته می شود. این ویژگی فلفل سیاه با کلسترول بد خون مبارزه می کند و آسیب های ناشی از آن را کاهش می دهد. فلفل همچنین چربی اضافی را کاهش می دهد.

شخصیت ضد حرف زدن

فلفل سیاه با التهاب در بدن که مشکلات زیادی را ایجاد می کند مبارزه می کند. در واقع ترکیبات فلفل سیاه به عنوان یک ضد التهاب طبیعی در نظر گرفته می شوند.

محافظ مغز

پیپرین موجود در فلفل سیاه از نورون ها محافظت می کند و از آسیب آنها جلوگیری می کند. بر اساس نتایج تحقیقات مختلف، این ترکیبات حافظه را نیز بهبود می بخشد.

دوستان لاغری

فلفل سیاه خاصیت تولید گرما دارد و در نتیجه دمای بدن را افزایش می دهد. همچنین به کاهش وزن کمک می کند. زیرا متابولیسم بدن را افزایش می دهد و با چاقی مبارزه می کند. اگر رژیم لاغری دارید یا نمی خواهید وزن اضافه کنید، بیشتر از این ادویه در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

استفاده از موضوعات

فلفل سیاه را می توان برای صورت نیز استفاده کرد. این فلفل حاوی ترکیبی به نام «پیپرین» است که به نظر می‌رسد در درمان ویتیلیگو (نوعی اختلال رنگدانه‌های پوست) مؤثر است و به عنوان ماساژ عضلانی برای آرامش و کاهش درد استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که اسانس فلفل سیاه باعث افزایش تعریق، پاکسازی و سم زدایی بدن می شود. زیرا عرق سموم را از طریق پوست از بدن دفع می کند. منبع: خوی وب

بیشتر بخوانید:  خواص انار

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …