مواد غذایی سرشار از آهن

کاکائو آهن بیشتری نسبت به گوشت قرمز دارد.

توصیه بین المللی برای زنان 19 تا 50 ساله این است که روزانه 18 میلی گرم آهن دریافت کنند. البته این میزان مصرف در میان گوشت خواران باید بیش از 32 میلی گرم باشد.

غذاهای غنی از آهن نسبت به گوشت قرمز.

کمبود آهن شایع ترین بیماری تغذیه ای در زنان است و البته تنها راه حل آن پرهیز از مصرف گوشت قرمز است، در اینجا به 7 ماده غذایی که به اندازه یا بیشتر از گوشت قرمز آهن دارند، اشاره می کنیم.

لوبیا سفید: خوردن یک و نیم فنجان لوبیا سفید 4 میلی گرم آهن در هر وعده تامین می کند. لوبیا همچنین منبع قوی پروتئین و فیبر برای بدن است. خوردن این غذا منجر به کاهش کلسترول و کنترل قند خون می شود. اساساً دو نوع فولاد وجود دارد. در غذاهای گوشتی یافت می شود و بیشتر از سایر غذاها که معمولاً در گیاهان یافت می شود جذب می شود. برای دریافت آهن از لوبیا سفید، می توانید آن را با ویتامین C مصرف کنید.

اسفناج: یک فنجان اسفناج پخته شده 3.5 میلی گرم آهن دارد.اسفناج همچنین منبع خوبی از 20 ماده معدنی و ویتامین دیگر استاسفناج را نیز باید با پرتقال میل کرد تا بدن بتواند مواد معدنی بیشتری را جذب کند.

دانه چیا: این دانه ها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و البته دلیل دیگری نیز برای مصرف آن وجود دارد که منبع خوبی از آهن محسوب می شود. دانه چیا در هر اونس (حدود 30 گرم) حدود 2 میلی گرم آهن دارد، در حالی که منبع فیبر نامحلول است و به هضم غذا کمک می کند.

بیشتر بخوانید:  خواص انار + راهنمای خرید و مصرف انار

کاکائو و پودر کاکائو: 3 اونس (حدود 85 گرم)، کاکائو یا پودر، 7 میلی گرم آهن بدن را تامین می کند. البته این عدد یکسان نیست، اما کاکائو سرشار از فلاونوئیدها برای ارتقای سلامت قلب است و منیزیم آن باعث سلامت مغز می شود.

زردچوبه: زردچوبه ادویه ای غنی از آهن است. در واقع، زردچوبه حاوی 0.6 میلی گرم از این ماده معدنی در هر گرم است.

عدس: این لوبیا در هر 100 گرم بین 1.5 تا 3 میلی گرم آهن دارد. علاوه بر این باید بدانید که این غذاها سرشار از قند و فیبر پیچیده هستند. عدس بدون چربی است و این یک مزیت بزرگ است.برای جلوگیری از آهن موجود در عدس به غیر از افزودن لیمو می توان از جعفری نیز استفاده کرد

آویشن: این گیاه معطر و خوشمزه سرشار از آهن است و در هر 10 گرم آن 12 میلی گرم آهن دارد. به غیر از آویشن، جعفری نیز سرشار از این ماده است. حداقل 3.8 میلی گرم آهن در هر 100 گرم جعفری.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …