طرز کیک آجیلی

کیک آجیلی, پخت کیک آجیلی

مواد مورد نیاز:

مارگارین 250 گرم
 آرد 300 گرم
 شکر  360 گرم
 پودر فندق 100 گرم
پودر بادام 100 گرم
پودر گردو 100 گرم
بکینگ پودر 2 قاشق چای‌خوری
تخم مرغ 5 رقم
ماست 200 گرم
وانیل 1 قاشق چای‌خوری کوچک

روش تهیه:
1. ابتدا کره و شکر را با همزن برقی خوب هم می‌زنیم تا پف کند، سپس ماست و تخم‌مرغ‌ها را به آن افزایش کرده و آنقدر هم می‌زنیم تا مواد یکدست شوند؛ لازم نیست میزان هم زدن بیش از 1 لحظه باشد.

2. سپس آرد، بیکینگ‌پودر و مغزها را افزایش کرده همه را با همزن برقی تا آخرکار هم می‌زنیم تا مخلوط یکدستی حاصل شود. این کیک را داخل قالب گرد 30 سانتی‌متری می‌ریزیم که از قبل آن را چرب کرده‌ایم و به مدت 1 ساعت داخل فر- که از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌ایم- قرار داده و می‌پزیم.

3. همیشه کیک‌ها را روی پنجره وسط فر قرار می‌دهیم. برای چنین تصویری که مشاهده می‌کنید من 2 مساوی از این مایه کیک را برای طبقه پایین و 1 مساوی از این مایه کیک را برای طبقه بالا درست کرده‌ام که قطر دایره کیک پایین 30 سانتی‌متری و قطر دایره کیک بالا 20 سانتی متری می باشد. 

لمسه های  فوندانتی
روش تهیه:
برای اینکه بتوانیم دیواره‌های کیک را خیلی پاکیزه و زیبا لمسه کنیم بهترین کار این می باشد که پس از خامه‌کشی کیک روی آن را 1 لایه مارسیپان پهن کنیم و پس از اینکه روی مارسیپان را با قلم‌مو به مارمالاد زردآلو آغشته کردیم لایه فوندانت را روی آن پهن کنیم، سپس با خط‌کش فلزی یا وسیله مشبک مخصوص لمسه کردن فوندانت دیواره‌های کیک را شکل دهیم. درنهایت با مقداری آیسینگ، چهارراه خطوط را مروارید می‌چسبانیم.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کیک ماست نارنگی

رزهای فوندانتی
روش تهیه:
برای حاضرکردن رزها مقداری فوندانت صورتی درنظر می‌گیریم. 1 اشک 1‌طرفه به اندازه 1 بند انگشت داخل دست شکل می‌دهیم بقیه خمیر را با وردنه به قطر 1 میلی‌متر باز کرده با کاتر پر گل رز تمامی خمیر را قالب می‌زنیم سپس تمامی پره‌ها را به دور اشک آماده شده توسط آب می‌چسبانیم و لبه‌های آن را با انگشت شکل می‌دهیم که حالت طبیعی پیدا کند.

منبع: خوی وب و برترین ها

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه ورقه های شکلات رولی برای تزیین کیک ها

می توانید از این ورقه های شکلاتی در تزیین کیک ها و شیرینی ها استفاده …