طرز کیک بستنی شکلاتی و نعنایی

طرز تهیه کیک بستنی,کیک بستنی شکلاتی و نعنایی

آماده سازی : 30 لحظه
پخت : 60 لحظه

مواد مورد نیاز سمت تهیه کیک بستنی شکلاتی و نعنایی برای 6 نفر :

 شکر 10/5 قاشق غذا خوری
 پودر شکر  150 گرم
 پودر کاکائو 3 قاشق غذا خوری
 سفیده تخم مرغ 4 رقم
بستنی نعنایی 1/135 کیلو گرم
خامه زده شده 1/2 فنجان
عصاره وانیل 1/4 قاشق چای خوری
شکلات رنده شده 1/4 فنجان

تهیه کیک بستنی شکلاتی و نعنایی :
۱. فر را با دمای ۹۵ درجه سانتیگراد (۲۰۰ درجه فارنهایت) گرم کنید. طبقه بالا و پایین آن را آماده کنید. 3 رقم سینی را با کاغذ پوستی بپوشانید. 3 رقم مستطیل ۴۸ سانتیمتری روی کاغذ‌ها رسم کنید.

۲. 3 قاشق غذاخوری شکر، پودر شکر و پودر کاکائو را داخل 1 کاسه میانه الک کنید.

۳. به وسیله 1 هم زن برقی سفیده تخم مرغ را داخل 1 کاسه بزرگ هم بزنید تا کف کند. 1 و نیم قاشق غذاخوری شکر را افزایش کنید و هم بزنید تا نرم مخلوط و به صورت نوک تیز در بیاید و به تدریج 5 قاشق غذاخوری شکر را افزایش کنید و هم بزنید تا سفیده صاف و سفت شود و آن را داخل مخلوط کاکائو بریزید.

۴. 1 سوم از سفیده را روی هریک از مستطیل‌های رسم شده پخش کنید و بعد آنها را به مدت ۴ ساعت داخل فر قرار دهید و بپزید تا خشک شوند. کاغذ‌ها را هر 1 ساعت چک کنید بعد از آن سفیده‌ها را به مدت 1 شب داخل فر رها کنید.

۵. سفیده‌ها را از روی کاغذ‌های پوستی بلند کنید و 2 سفیده را روی سطح صاف قرار دهید و روی هرکدام 4 پیمانه بستنی پخش کنید. مواظب باشید که زیاد به سفیده فشار نیاید تا ترک نخورد.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کوکی موکای تیره

۶. 1 سفیده را داخل 1 بشقاب مستطیل شکل قرار دهید و سفیده دیگر را روی آن قرار دهید سپس سومین سفیده را قرار دهید. آنها را آرام فشار دهید تا به هم بچسبند. روی کیک بستنی را بپوشانید و به مدت دست‌کم 2 ساعت تا 1 روز داخل فریزر قرار دهید.

۷. خامه، وانیل و 1 قاشق غذاخوری شکر را داخل 1 کاسه کوچک هم بزنید تا کف مشابه شوند. کف درست شده را روی کیک بستنی بمالید و خرده های شکلات را روی کیک پراکنده کنید و از عرض کیک را کات کرده و سرو کنید.

منبع: خوی وب و بریونی

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه ورقه های شکلات رولی برای تزیین کیک ها

می توانید از این ورقه های شکلاتی در تزیین کیک ها و شیرینی ها استفاده …