طرز تهیه کیک شکلاتی آسان

مواد لازم برای کیک شکلاتی,طرز تهیه کیک شکلاتی

از دستور آسان زیر استفاده کنید و 1 کیک شکلاتی خوشمزه درست کنید

کیک شکلاتی یکی از خوشمزه ترین انواع کیک هاست و احتمالا به نظرتان درست کردن اش کار سختی باشد ولی از دستور آسان زیر استفاده کنید و 1 کیک شکلاتی خوشمزه درست کنید.

از نام این کیک معلوم هست نیازی نیست که شما شیرینی پزی متخصص باشید تا بتوانید کیک شکلاتی عالی برای مهمانی بعدی خود بپزید.

مواد مورد نیاز برای کیک شکلاتی آسان :

کره  3/4 پیمانه
 پودر کاکائو 3/4 پیمانه
 آرد 3/4 پیمانه
بیکینگ پودر  1/2 قاشق چایخوری
نمک 1/4 قاشق چایخوری
شکر 1 پیمانه
تخم مرغ بزرگ 3 رقم
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
خامه ترش 1/2 قاشق چایخوری

تهیه کیک شکلاتی آسان :
فر را از قبل با دمای 176 درجه سانتی گراد گرم کنید . قالب گرد 20 سانتی متری را با کره چرب کنید و ته قالب، کاغذ روغنی پهن کنید و آن را هم با کره چرب نمایید و پودر کاکائو بپاشید و پودر کاکائو اضافی را با ضربه از کاسه خارج کنید.

در کاسه ای میانه، کاکائو، آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم الک کرده و کنار بگذارید. در ظرفی دیگر،با همزن برقی کره (به دمای اتاق) و شکر را باهم بزنید تا سبک و پفکی شود.
تخم مرغها را یکی یکی به آن افزایش کنید و سپس وانیل را به آنها افزایش نمایید. سرعت همزن را کم کرده، نیمی از مخلوط آرد با سایر مواد خشک و سپس خامه ترش و در نهایت نیمه بقیه آرد مخلوط با سایر مواد را افزایش کنید.

مایه کیک را در قالب آماده شده پخش کنید و قالب را چندین بار استوار به سطح کار بکوبید تا هوای اضافی آن خارج شود. کیک را برای مدت 30 تا 35 لحظه بپزید تا زمانیکه خلال دندانی که در وسط کیک فرو بردید و بیرون آوردید، پاکیزه باشد.

بیشتر بخوانید:  طرز چیزکیک انار

قالب را از فر خارج کرده، اجازه دهید برای 10 لحظه خنک شود و سپس روی توری برگردانید و اجازه دهید کاملا خنک شود. توری را روی کاسه دیگری قرار دهید (می توانید از سینی فر استفاده کنید).

رویه شکلاتی را به تدریج روی کیک بریزید، تا پایان سطح کیک را بپوشاند. اجازه دهید تا رویه شکلاتی سفت شود. روی کیک را با حلقه های شکلاتی یا تراشه های شکلات تزیین کنید. می توانید کیک را با خامه قالب گرفته، سرو کنید.

 

منبع : خوی وب و آشپز باشی

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه دسر هویج کلاسیک

با تهیه دسر هویج کلاسیک و خوشمزه آشنا شوید آماده سازی : 20 لحظهپخت : …