آیا می دانید مرغ بهتر است یا بوقلمون؟

متخصصان تغذیه می گویند که خوردن یک وعده گوشت برابر با 65 تا 100 گرم گوشت پخته ضروری است. ما ایرانی ها به خوردن گوشت مرغ و گوسفند و گاو عادت داریم اما این روزها می بینیم که گوشت بوقلمون هم در بازار پروتئین توجه مردم را به خود جلب کرده و وارد منو شده است.سبد غذایی انواع غذاها. .

در فرهنگ های خارجی، بوقلمون غذای خاصی است که در مناسبت های خاص مانند کریسمس، شکرگزاری و غیره سرو می شود. عرضه می شود اما در ایران مردم از این غذا حمایت می کنند چون از گوشت قرمز سالم تر است. با این حال، مانند هر غذای دیگری، خوردن بوقلمون مزایا و معایبی دارد که باید از آنها آگاه باشید. .

آشنایی با خواص بوقلمون,خاصیت های بوقلمون

گوشت بوقلمون باعث کاهش اضطراب و ایجاد احساس آرامش می شود.

صلح با بوقلمون

گوشت بوقلمون به دلیل آمینو اسیدهای موجود در آن باعث افزایش ترشح سروتونین در مغز می شود. این هورمون برای کاهش اضطراب و ایجاد حس آرامش در بدن مفید است. بنابراین، اگر می خواهید آرامش بیشتری داشته باشید، بوقلمون را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.البته برای بهره مندی از این خاصیت بوقلمون، آن را سرخ شده نخوریدبهترین راه استفاده از آن خیس کردن یا استفاده از آن است. .

درباره بوقلمون بیشتر بدانید.

بوقلمون قرقاول و بزرگترین و سنگین ترین پرنده است. گوشت بوقلمون از گوشت سفید و قرمز تشکیل شده است. 65 درصد گوشت بوقلمون در ناحیه سینه سفید و 35 درصد در ناحیه ران تیره است. گوشت هر کدام از این قسمت ها از نظر طعم متفاوت است. گوشت سینه و بالش سفید و لذیذ است و مزه گوشت گوساله دارد. گوشت قرمز آن که در ران وجود دارد بسیار لطیف است و طعمی شبیه گوشت پرندگان شکار یا شکار دارد. میزان گوشت و سینه نسبت به سایر گوشت ها بیشتر است و ضایعات کمتری دارد. .

چربی کم

بوقلمون بدون پوست چربی کمتری دارد. به طور کلی، گوشت سفید چربی و کالری کمتری نسبت به گوشت قرمز دارد. .

پیشگیری از سرطان.

مواد معدنی ضروری در گوشت بوقلمون یافت می شود. این مواد از بروز سرطان جلوگیری می کنند. سلنیوم یکی از نمک های بوقلمون است که در بهبود عملکرد تیروئید و تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر دارد.علاوه بر این سلنیوم در تقویت سیستم ایمنی موثر بوده و باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد در بدن می شود.در نتیجه، بدن یک سد محافظ خوب دریافت می کند.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با انواع ماسوره های قیف

ژامبون بوقلمون به جای سوسیس.

ژامبون بوقلمون نیز در مغازه های پروتئینی موجود است. تفاوت این مرغ با سوسیس این است که با این محصولات فرآوری شده یکی نیست، اما با گوشت های مختلف و چربی های مضر مخلوط نمی شود. در صورتی که تولید کننده استانداردهای لازم را برای تولید این محصول رعایت کند، می تواند جایگزین سوسیس و کالباس باشد. .

اما توصیه متخصصان تغذیه این است که مصرف مواد غذایی تازه در اولویت این گونه محصولات است. در هر صورت این جوجه ها دودی هستند و مصارف مختلفی دارند که می توانید در غذاهای مختلف مانند سالاد، پیتزا، ساندویچ و … از آنها استفاده کنید. سوسیس و کالباس را با دقت و به ندرت جایگزین کنید. .

برای بیماران فشار خون بالا مناسب نیست.

نمک موجود در بوقلمون بسیار زیاد است، بنابراین مصرف منظم آن برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا یا زنان باردار توصیه نمی شود.علاوه بر این، بوقلمون به دلیل داشتن آمینو اسیدهای پورین برای بیماران نقرس خوب نیست و اگر این بیماران بوقلمون را دوست دارند، باید این گوشت را در حد اعتدال مصرف کنند..

چند نکته برای پخت و پز با گوشت بوقلمون.

دستور پخت خوشمزه با بوقلمون.

استفاده از بوقلمون تکنیک ها و روش هایی دارد که باید بدانید.

به آرامی بپزید.

پختن گوشت بوقلمون بیشتر از مرغ طول می کشد، بنابراین اگر زمان پختن ندارید، مرغ یا ماهی را به جای آن انتخاب کنید. اگر زودپز دارید مشکلی ندارد و می توانید یک شام بوقلمون سریع تهیه کنید. .

ران بوقلمون خوشمزه تره.

ران بوقلمون از سینه خوشمزه تر است. همچنین بدانید که ران ها چربی بیشتری دارند و اگر نگران افزایش وزن و دریافت کالری هستید، انتخاب سینه به نفع شماست. .

بیشتر بخوانید:  روش صحیح انجماد نخود فرنگی و باقلا سبز

جایگزین خوبی برای گوشت چرخ کرده است.

گوشت بوقلمون را می توانید در چرخ گوشت گذاشته و به جای گوشت چرخ کرده از آن استفاده کنید. .

مناسب برای تهیه ژیگو.

اگر علاقه مند به پخت یک غذای خارجی مانند ژیگو هستید، بهتر است بدانید که بوقلمون می تواند جایگزین گوشت قرمز در این غذا باشد. کافی است یک حبه سیر داخل گوشت بریزید سپس در کره تفت دهید و به مدت یک ساعت در زودپز قرار دهید.در این صورت یک غذای خوشمزه دارید که انتخاب خوبی برای مهمانان شماست.

مرغ بهتر است یا بوقلمون؟

به طور کلی بین مرغ و بوقلمون از نظر تغذیه تفاوت معنی داری وجود ندارد. از این نظر نمی توان گفت بهتر است بوقلمون بخورید. یکی از دلایل گرایش مردم به گوشت بوقلمون تفاوت در محصولات آن است چرا که مرغ ها به صورت صنعتی پرورش داده می شوند و تکثیر و تولید می شوند این جوجه ها بدن مصرف کننده هستند و بر خود تاثیر می گذارند. سلامتی. .

خواص بوقلمون,درباره بوقلمون

توصیه می کنیم بوقلمون بخارپز یا کبابی بخورید.

همچنین در برخی از مرغداری ها برای پیشگیری از بیماری های خاص آنتی بیوتیک به مرغ ها داده می شود و بقیه این مواد در گوشت مرغ باقی می ماند و به بدن مصرف کننده می رسد. بنابراین، مردم تمایل به خوردن غذاهای ارگانیک، مرغ و تخم مرغ در خانه دارند.غذای ارگانیک در محیط طبیعی پرورش داده می شود و غذای غیر ارگانیک فرآوری می شود، بنابراین تنها تفاوت این دو گوشت به طبیعی بودن گوشت گاو مربوط می شود که سلامت مصرف کننده را به خطر نمی اندازد.البته این مقایسه در صورتی درست است که گوشت بوقلمون در شرایط طبیعی پرورش داده شود نه یک محصول صنعتی مانند گوشت مرغ، زیرا در این صورت شرایط مانند مرغداری صنعتی است و در پرورش بوقلمون نیز می توان یافت. .

آیا بوقلمون ها خیلی چرب نیستند؟

برخی افراد فکر می کنند که گوشت بوقلمون چربی کمتری نسبت به مرغ دارد. این مشکل در برخی موارد تایید می شود. به عنوان مثال گاهی اوقات در کشاورزی صنعتی برای افزایش وزن جوجه ها، مرغ را به خوراک مرغ اضافه می کنند که باعث افزایش چربی در بدن حیوان می شود، اما حیواناتی که در شرایط رشد می کنند – مواد طبیعی چربی کمتری در آنها وجود دارد. از چربی کار و خوردن غذای طبیعی بدن وجود دارد و این چربی به بدن مشتری منتقل نمی شود. در این زمینه می توان تأیید کرد که چربی بوقلمون ارگانیک کمتر از مرغ صنعتی است در حالی که گوشت بوقلمون نسبت به دنده و جگر چربی کمتری دارد و در این مفهوم منبع سالم پروتئین محسوب می شود. .

بیشتر بخوانید:  فواید و ارزش غذایی لوبیا قرمز

علاوه بر این، قسمت های مختلف بدن بوقلمون از نظر میزان چربی تفاوت قابل توجهی ندارند و نمی توان گفت چربی سینه کمتر از چربی ران است.البته اگر مرغ از خوردن غذای نامناسب چربی داشته باشد و این چربی از بدن مرغ جدا نشود و در این شرایط پخته نشود باعث افزایش چربی بدن می شود. با این حال، به افرادی که از رژیم غذایی پیروی می کنند، خوردن سینه مرغ توصیه می شود زیرا کالری کمتری دارد. .

بهترین روش پخت بوقلمون چیست؟

اگر می خواهید با بوقلمون غذای سالم بپزید، توصیه می شود بوقلمون را به صورت بخارپز یا کبابی میل کنید. این دستور غذا بهتر از سرخ کردن است. .

چند بار در هفته باید بوقلمون بخورید؟

همه افراد سالم تشویق می شوند که انواع منابع پروتئینی و انواع گوشت ها را در رژیم غذایی روزانه خود داشته باشند. صرف نظر از طعم، گوشت مرغ و بوقلمون تفاوتی ندارد. به طور کلی به خانم ها توصیه می کنیم در برنامه روزانه خود گوشت داشته باشند و به آقایان سه تا چهار بار در هفته گوشت بخورند.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …