خواص خردل زرد

روغن خردل علیه گیرنده های درد در بدن عمل می کند.

خردل زرد یک چاشنی محبوب است که اغلب در هات داگ و همبرگر استفاده می شود. در کنار سس خردل، خردل زرد و سبز در آشپزخانه کاربرد زیادی دارد. خردل زرد در طبیعت همه کاره است، می تواند به عنوان سس یا روغن، دانه یا به صورت پودر تهیه شود و فواید شگفت انگیزی برای سلامتی دارد.

خردل منبع خوبی از پروتئین، فیبر، ویتامین C و بسیاری از ویتامین های B کمپلکس است. خردل سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، فسفر، کلسیم و منیزیم است که برای سلامتی ضروری هستند. اگر به طور تصادفی یک سم خطرناک را قورت دهید، می توانید از آن برای ایجاد حالت تهوع استفاده کنید. اگر ویژگی‌های خردل زرد را نمی‌دانید، اکنون وقت آن است که در مورد آن بیاموزید. چه خردل را به صورت دانه، کامل، آسیاب شده یا سس بخورید، واقعاً می توانید از آن بهره مند شوید.

1. رفع اسپاسم عضلانی.

می‌توانید از خردل زرد برای تسکین فوری تمام عضلات، هم در پشت و هم در شانه‌ها استفاده کنید.خردل زرد می تواند اعصاب دهان شما را تحریک کند که بر اعصابی که باعث گرفتگی عضلات می شوند تأثیر می گذارد.

خردل همچنین منبع خوبی از پتاسیم و کلسیم است، دو ماده مغذی مهم مورد نیاز برای حفظ استخوان ها، مفاصل و عضلات قوی. یک قاشق چایخوری خردل زرد بخورید و یک لیوان آب بنوشید. این کار را هر روز انجام دهید تا اسپاسم برطرف شود.

2. درمان دردهای جسمی.

می توانید از روغن خردل ساخته شده از خردل زرد برای تسکین انواع دردها مانند درد آرتریت استفاده کنید.

روغن خردل علیه گیرنده های درد در بدن عمل می کند، به این معنی که می تواند به طور موثر سیگنال های درد را مسدود کند. روغن خردل را گرم کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی قسمت آسیب دیده بدن بمالید. این کار را ۲ یا ۳ بار در روز انجام دهید. همچنین می توانید با خردل ضماد درست کنید و روی محل درد بمالید. همیشه از یک حوله نازک بین پوست و ضماد برای جلوگیری از سوختگی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  فلفل موزی چیست ؟ + خواص آن

3. حملات آسم را کاهش می دهد.

برای تسکین فوری حملات آسم، روغن خردل یکی از بهترین درمان‌های خانگی است. روغن خردل حاوی چندین ترکیب است که می تواند عفونت ها و بیماری های بدن را کنترل کند.

روغن خردل زرد می تواند به باز کردن راه های هوایی و بهبود عملکرد ریه کمک کند و تنفس را آسان تر کند.یک قاشق روغن خردل را با کمی کافور گرم کنید و بگذارید خنک شود سپس آن را به آرامی روی سینه و پشت خود بمالید. این کار را دو یا سه بار در روز برای تسکین علائم آسم انجام دهید. همچنین می توانید تا حد امکان از خردل یا روغن ارگانیک در غذای خود استفاده کنید.

4. از شر بوی بد دهان خلاص شوید.

خردل زرد، یک درمان ساده اما موثر برای بوی بد دهان. بوی سس خردل می تواند بوی بد دهان را بپوشاند.

یک قاشق چایخوری سس خردل زرد را در دهان خود بریزید و یک دقیقه آن را بچرخانید و سپس تف کنید. سپس یک قاشق سس خردل بخورید و در انتها دهان خود را کاملا با آب بشویید. در صورت نیاز از این محلول استفاده کنید.

5. سلامت قلب را تقویت می کند.

خردل زرد برای سلامت قلب مفید است. روغن خردل سرشار از چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع است و می تواند کلسترول خون را تنظیم کند. روغن خردل LDL را کاهش می دهد و HDL را افزایش می دهد که ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.علاوه بر این، برگ های خردل قدرت زیادی در کاهش کلسترول دارند، زیرا می توانند با اسیدهای موجود در دستگاه گوارش ترکیب شوند و خروج اسیدها از بدن را تسهیل کنند.با استفاده از روغن خالص خردل برای پخت و پز و افزودن آن به سالاد و سوپ می توانید از فواید آن بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید:  همه چیز درباره قارچ کامبوجا

6. تسکین سرفه و سرماخوردگی.

روغن خردل به دلیل طبع تندش، داروی خوبی برای سرماخوردگی و سرفه است. روغن خردل طبیعتی گرم کننده دارد و به رفع گرفتگی بینی و سینه کمک می کند.

خردل و سس به لطف منیزیم و آهن می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و شما را برای فصل سرماخوردگی و آنفولانزا آماده کنند. مقداری سیر را در روغن خردل بجوشانید و بگذارید خنک شود. آن را بمالید و از روغن برای ماساژ سینه، پشت و کف پا و کف دست استفاده کنید. این کار را ۲ یا ۳ بار در روز انجام دهید. برای پاکسازی بلغم از مجاری تنفسی، یک قاشق چایخوری دانه خردل را در آب جوش با ۲ تا ۳ قاشق چایخوری دانه خردل مخلوط کرده و بخار آن را استنشاق کنید.

خردل زرد,خواص خردل زرد

سس خردل زرد در درمان رفلاکس اسید بسیار موثر است.

7. درمان رفلاکس.

سس خردل زرد در درمان رفلاکس اسید بسیار موثر است زیرا می تواند اسید معده را خنثی کند.علاوه بر این، محتوای سرکه موجود در این سس به کاهش PH اسید معده کمک می کند و در نتیجه بلافاصله ناراحتی های معده را تسکین می دهد.

یک قاشق سس خردل بخورید و بعد یک لیوان آب بنوشید. این کار را هر چند بار که لازم است تکرار کنید تا از شر رفلاکس خلاص شوید.

هشدار: اگر سس خردل سوزش سر دل را بدتر می کند، مصرف این محلول را متوقف کنید.

8. تقویت استخوان ها و دندان ها.

باور کنید یا نه، حتی مقدار کمی خردل زرد می تواند کمک زیادی به حفظ سلامت دندان ها و استخوان های شما کند.

مواد مغذی مختلف موجود در خردل زرد مانند فسفر، منگنز و منیزیم برای سلامت استخوان ها و دندان ها ضروری هستند. به عنوان مثال، کلسیم برای ساخت استخوان ها و حفظ استحکام آنها و همچنین برای حفظ دندان ها مورد نیاز است. کمبود کلسیم در بدن می تواند بر سلامت دندان ها و استخوان ها تاثیر منفی بگذارد.

بیشتر بخوانید:  اگر ادویه غذا زیاد شد باید چیکار کنیم؟

فقط یک قاشق چایخوری پودر خردل زرد بخورید و هر روز یک لیوان آب بنوشید.

9. رشد مو را تحریک می کند.

خردل دارای ویتامین های زیادی است که باعث رشد مو می شود. وجود بتاکاروتن، پروتئین، آهن و کلسیم به حفظ سلامت مو کمک زیادی می کند.

روغن خردل می تواند رشد مو را با افزایش جریان خون در پوست سر تقویت کند.روغن خردل را گرم کنید و به مدت 15 دقیقه از ریشه تا انتها بمالید.کلاه دوش بگذارید و بگذارید چند ساعت بماند. سپس آن را با شامپو بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

10. درمان شب ادراری.

ساس یک مشکل ناراحت کننده است که می توانید با خردل زرد آن را حل کنید. همچنین اگر عفونت ادراری دارید خردل زرد کمک زیادی به شما می کند.

دانه‌های خردل زرد بوداده را آسیاب کنید و به پودر ریز تبدیل کنید. نصف قاشق چایخوری از این پودر را با یک فنجان شیر گرم مخلوط کنید و هر شب یک ساعت قبل از خواب به کودک خود این نوشیدنی را بدهید. این کار را هر شب انجام دهید تا از گرفتگی خلاص شوید.

چند یادداشت

• سس خردل زرد سرشار از سدیم است، بنابراین در مصرف آن اعتدال کنید.

اگر بیماری قلبی دارید از سس خردل خودداری کنید.

در مصرف این ادویه تند زیاده روی نکنید زیرا باعث مشکلات گوارشی می شود.

خردل خاصیت گرم کنندگی دارد و می تواند دمای بدن را افزایش دهد، بنابراین دلیل دیگری برای حفظ اعتدال خردل است.

می توانید سس خردل را در خانه درست کنید و ادویه هایی مانند فلفل، سیر یا پاپریکا و کمی نمک به آن اضافه کنید.

روغن خردل را با خردل مخلوط نکنید.

روغن خردل آلوده به روغن دانه خشخاش را مصرف نکنید زیرا برای سلامتی شما خطرناک است.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …