از خواص قارچ چه می‌دانید؟

آشنایی با خواص قارچ

برخی از گونه‌های قارچ سمی هستند، اما بسیاری از آن‌ها خوراکی هستند و مصرف آن‌ها فواید زیادی برای سلامتی دارد.

قارچ های خوراکی ارزش غذایی خوبی دارند، به طوری که می توانند در کنار سبزیجات خاص مهمان همیشگی سبد غذایی خانواده شوند. قارچ کم کالری، بدون چربی یا کلسترول و نمک بسیار کمی است. گروهی از ویتامین ها و مواد معدنی مهم مانند سلنیوم، پتاسیم، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین D و غیره وجود دارد. در قارچ

قارچ به دلیل وجود بتا گلوکان و اسید لینولئیک منبع غذایی خوبی برای پیشگیری از سرطان سینه و پروستات است. علاوه بر این، اسید لینولئیک از اثرات نامطلوب استروژن ها جلوگیری می کند. هورمون استروژن یکی از علل سرطان سینه در زنان یائسه است.

یکی از بهترین راه های دریافت ویتامین D قرار گرفتن در معرض نور خورشید است، اما اگر بیشتر روز را در خانه سپری می کنید، بهتر است کمبود ویتامین D را با کمک برخی مواد غذایی از جمله قارچ جبران کنید.

فواید قارچ برای پوست

قارچ حاوی پلی ساکاریدهایی است که در آبرسانی و حجیم شدن پوست موثر بوده و در رفع چین و چروک موثر است.

قارچ منبع غنی ویتامین D است این ویتامین در درمان بسیاری از آکنه ها و جوش های صورت مفید است. به همین دلیل اغلب پمادهای آکنه حاوی ترکیبات این ویتامین هستند. به جای استفاده از این کرم های شیمیایی، می توانید از ماسک قارچ استفاده کنید.

قارچ پوست را روشن می کند.

خواص قارچ,خاصیت قارچ

قارچ منبع خوبی از آهن است.

خواص قارچ برای مو:

مانند بقیه بدن، مو برای فولیکول های خود به مواد مغذی حیاتی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:  قارچ چاگا + خواص آن

کم خونی یکی از شایع ترین علل ریزش مو است. کم خونی به دلیل کمبود آهن در خون رخ می دهد. قارچ منبع خوبی از آهن است و می تواند با ریزش مو مقابله کند.

آهن یک ماده معدنی حیاتی است و در تشکیل گلبول های قرمز خون نقش دارد که باعث تقویت مو و افزایش سرعت رشد مو می شود.

با مصرف قارچ سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

همانطور که قبلا ذکر کردیم، قارچ حاوی سلنیوم است. این ماده ممکن است با تحریک تولید سلول های T پاسخ ایمنی بدن به عفونت را تقویت کند. فیبرهای بتا گلوکان موجود در قارچ همچنین ممکن است سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با سرطان و جلوگیری از تشکیل تومور تقویت کند.

به کاهش وزن کمک می کند

یکی از راه های کاهش وزن، مصرف پروتئین بالا و کم چربی است.بنابراین می توانید با مصرف قارچ از این رژیم غذایی پیروی کنید. قارچ با داشتن پروتئین کافی و محتوای چربی کم، سلامت و روند لاغری شما را تضمین می کند.

مصرف قارچ باعث کاهش التهاب در بدن می شود

رژیم غذایی نامناسب باعث التهاب در بدن می شود، مصرف قارچ باعث کاهش التهاب می شود زیرا قارچ حاوی آنتی اکسیدانی قوی به نام ارگوتیونیون است.

خواص قارچ بر مو,فایده های قارچ بر پوست

یکی از فواید قارچ کمک به کاهش وزن است

کنترل فشار خون بالا

پتاسیم موجود در قارچ به گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند و نتیجه آن کاهش فشار خون است. پتاسیم با افزایش جریان خون و اکسیژن به مغز باعث تحریک فعالیت عصبی و افزایش هوشیاری و هوشیاری می شود.

بیشتر بخوانید:  نکات کلیدی درست کردن جوجه کباب

قارچ منبع غنی پتاسیم است، ماده معدنی که به کاهش فشار خون کمک می کند و همچنین خطر سکته را کاهش می دهد.

خواص قارچ برای دیابت

مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 با خوردن غذاهای پرفیبر سطح گلوکز خون پایین تری داشتند و در افراد مبتلا به دیابت نوع 2، سطح قند خون، انسولین و چربی خون با مصرف این مواد غذایی بهبود یافت.

یک فنجان قارچ کبابی می تواند 3 گرم فیبر تامین کند.کارشناسان توصیه می کنند که مردان 30 تا 38 گرم و زنان 21 تا 25 گرم قارچ در روز مصرف کنند.

به سلامت استخوان ها کمک کنید

قارچ منبع غنی کلسیم است. این ماده برای استحکام و استحکام استخوان ها مفید است. قارچ خطر پوکی استخوان و درد مفاصل را کاهش می دهد.

مضرات قارچ:

قارچ هایی که در طبیعت رشد می کنند می توانند خطرات زیادی برای سلامتی داشته باشند.

برخی از قارچ ها نیز می توانند در بسیاری از افراد مشکلات معده ایجاد کنند. برخی افراد پس از خوردن قارچ دچار اسهال می شوند. سایر مشکلات معده ناشی از مصرف قارچ عبارتند از: استفراغ، گرفتگی معده و حالت تهوع.

مصرف قارچ برای سالمندان، زنان باردار و شیرده که از مشکلات معده رنج می برند، به دلیل دیر هضم بودن مناسب نیست.

روی اضافی در مصرف قارچ باعث غلیظ شدن خون می شود.

کسانی که از اختلالات کلیوی رنج می برند باید از مصرف قارچ و همچنین تمام غذاهای غنی از پروتئین خودداری کنند.

کسانی که از سوء هاضمه رنج می برند یا از بیماری کبدی رنج می برند یا از کولیت روده رنج می برند یا از آرتریت رنج می برند یا نقرس ناشی از اسید اوریک خون دارند نباید قارچ مصرف کنند.

بیشتر بخوانید:  جایگزین شیر در کیک چه چیزهایی میتواند باشد

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …