بیوگرافی ویلم دفو هنرپیشه معروف آمریکایی

ویلم دفو در نقش جوکر, ویلم دفو بازیگر, فیلم های ویلم دفو

زندگی‌نامه کامل ویلم دفو (Willem Dafoe)

ویلم دفو زاده 22 ژوئیه 1955 در اپلتون واقع در ایالات متحده آمریکا می باشد. او در زمینه های مختلف اعم از بازیگری، مدلینگی، هنر پیشگی و صدا پشگی مشغول تلاش هست. ویلم دفو به سبب ایفای نقش داشتن در فیلم های دروازه ابدیت و پروژه فلوریدا دو مرتبه نامزد پاداش اسکار بهترین هنرمند نقش داشتن اول مرد شده هست.

چکیده از زندگی‌نامه ویلم دفو

نام اصلی: ویلیام جیمز دفو

زمان تولد: 22 ژوئیه 1955

مکان تولد: اپلتون واقع در ایالات متحده آمریکا

شغل: هنرپیشه بازیگری

فیلم های ویلم دفو, همسر ویلم دفو, اینستاگرام ویلم دفو

تصویر ویلم دفو هنرمند

زندگی‌نامه کامل ویلم دفو

ویلم دفو متولد 22 ژوئیه 1955 میلادی در شهر اپلتون، متعلق به ایالت ویسکانسین واقع در ایالات متحده آمریکا می باشد. ویلم دفو در خانواده ای پر جمعیت چشم به جهان گشود. او 6 خواهر و برادر دارد. پدر او جراح و مادرش پرستار بوده اند.

در دوران دبیرستان نام او از ویلیام جیمز دفو به ویلم ملقب شد. در این دوران، ویلم یک مرتبه به سبب ساخت فیلم پورن گرافی از مدرسه اخراج شد.

پس از اتمام دبیرستان، برای تحصیل در زمینه نمایش نامه نویسی داخل دانشگاه ویسکانسین در میلواکی شد. حدود یک سال و نیم پس از ورود به دانشگاه قرارگیری در گروه تئاتر آزمایشی اکس شد و از دانشگاه انصراف داد.

سپس در سال 1976 به پرجمعیت ترین شهر آمریکا، نیویورک نقل مکان کرد و برای فراگیری علوم گروه تئاتر آوانگارد پرفورمنس گروپ تحت مربی گری ریچارد شکنر آماده شد.

او در زمان شرکت در تئاتر با یک دختر به نام الیزابت لکامپ داخل رابطه عاشقانه شد.

الیزابت به همراه یک رمان نویس و هنرپیشه به نام اسپالدینگ گری، ریچارد شکنر را از گروه بیرون کردند، سپس گروه ووستر را شکل دادند و  ویلم دفو را به جای ریچارد به گروه دعوت نمودند. ویلم دفو تا دهه 2000 میلادی با گروه ووستر به مشارکت پرداخته هست.

ویلم دفو در زمینه بازیگری، مدلینگی، هنر پیشگی و صداپشگی نبوغ سرشار خود را به نمایش گذاشته هست. ویلم دفو تا سال 2021 چهار مرتبه نامزد دریافت پاداش اسکار و سه پاداش گلدن گلوب شده هست. او با فیلم سازان برجسته ی آمریکایی نظیر وس اندرسون، آبل فرارا، پل شریدر، جولیان اشنابل و لارس فون تریر به همکاری پرداخته هست.

ویلم دفو در سال 2018 میلادی در جشنواره بین المللی فیلم برلین، خرس افتخاری را به سبب تلاش هنری طولانی دریافت کرد.

بیوگرافی ویلم دفو, عکس های ویلم دفو, زندگی نامه ویلم دفو

ویلم دفو تا دهه 2000 میلادی با گروه ووستر به مشارکت پرداخته هست

ابتدا تلاش ویلم دفو

ویلم دفو در سال 1980 میلادی با ایفای نقش داشتن در فیلم سینمایی «دروازه بهشت» داخل قاب صدا و سیمای آمریکا شد. این فیلم با ژانری حماسی و وسترن تحت کارگردانی مایکل چیمینو به تولید رسیده هست. ویلم دفو در راستای تولید این فیلم سینمایی در نقش داشتن “ویلی” آشکار شد.

حدود دو سال پس از تجربه ی نخست بازیگری، از ویلم دفو در خصوص ایفای نقش داشتن در فیلم سینمایی «بی عشق» دعوت شد. این فیلم در سال 1982 میلادی به کارگردانی کاترین بیگلو تولید شده هست. ویلم دفو در فیلم بی عشق نقش داشتن پسری به نام ونس را بر عهده داشته هست.

اولین نامزدی اسکار دفو به عنوان بهترین هنرمند نقش داشتن مکمل مرد به بازی در نقش داشتن گروهبان الیاس گوردون در فیلم “جوخه” در سال 1986 اختصاص دارد.

بیوگرافی ویلم دفو, عکس های ویلم دفو, زندگی نامه ویلم دفو

ویلم دفو با فیلم دروازه بهشت داخل صداوسیمای آمریکا شد

تلاش ویلم دفو در دهه 1990

ویلم دفو در دهه 1990 در فیلم جنایی دیوی لینچ در قلب وحشی با میکلاس کیج و لورا درن همبازی شد. دفو نقش داشتن جنایت کاری را بازی کرد که قبل از نشان دادن جنبه تاریک کیج، با شخصیت کیج درگیر دزدی شد.

سپس در سال 1991، به همراه دنی گلاور و برد جانسون در فیلم اکشن Flight of the Intruder بازی کرد. محتوای فیلم درباره یک جفت خلبان نیروی دریایی ایالات متحده با بازی دافو و جانسون هست.

شخصیت های اصلی فیلم در طی یک نقشه، می خواهند در حمله هوایی غیرمجاز به هانوی شرکت کنند. این فیلم به کارگردانی جان میلیوس، به تولید رسیده هست و نقدهای منفی دریافت کرد.

بیوگرافی ویلم دفو, عکس های ویلم دفو, زندگی نامه ویلم دفو

ویلم دفو در دهه 2000 در نقش داشتن مکمل American Psycho آشکار شد

تلاش ویلم دفو در دهه 2000

ویلم دفو در دهه 2000 در نقش داشتن مکمل American Psycho به عنوان یک محقق خصوصی در حال تحقیق در مورد پنهان شدن یکی از همکاران پاتریک بیتمن یک بانکدار سرمایه گذاری که رهبری یک دو نفره را بر عهده دارد، آشکار شد.

این چهره سپس در درام جنایی Animal Manufacturing facility تاثیر استیو بوشمی، در نقش داشتن دافو، یک حقه‌باز کهنه سرباز زندانی بود که یک زندانی جوان را زیر بار خود می گیرد. خوشبختانه این فیلم مورد استقبال مثبت منتقدان قرار گرفت.

ویلم دفو بازیگر, فیلم های ویلم دفو, همسر ویلم دفو

اولین نقش داشتن اصلی ویلم دفو در دهه 2010 در درام آخر دنیا آب فرارا بود

تلاش ویلم دفو در دهه 2010

اولین نقش داشتن اصلی ویلم دفو در دهه 2010 در درام آخر دنیا آب فرارا بود. او در این فیلم برای سومین بار با فرارا به همکاری پرداخت. او در طی ساخت این فیلم نقش داشتن پسری را بر عهده داشت که آخرین ساعات زندگی خود را قبل از سرانجام دنیا با معشوق زیبا روی خود روی زمین می گذارند.

زین پس دفو در درام استرالیایی “The Hunter” به ایفای نقش داشتن پرداخت و در نقش داشتن یک شکارچی شغل ای که برای شکار تنها تیلاسین باقی مانده جهان به تاسمانی سفر می کند، آشکار شد.

در سال 2011، ویلم دفو برای یک شرکت یونانی ماست به نام Fage به تبلیغات پرداخت. او همچنین در یک اطلاعیه تبلیغاتی جیم بیم با عنوان “انتخاب های جسورانه” بازی کرد.

اینستاگرام ویلم دفو, ویلم دفو, بیوگرافی ویلم دفو

ویلم دفو

وضعیت تأهل و ازدواج ویلم دفو

ویلم دفو در سال 1977 با یک کارگردان به نام الیزابت لکامپت داخل رابطه عاشقانه شد. آن ها در سال 1982 صاحب یک فرزند پسر به نام جک شدند. اما متأسفانه پس از 27 سال زندگی مشترک اقدام به جدایی کردند.

ویلم دفو یک سال بعد از جدایی، در زمان 25 مارس 2005 با یک فیلم نامه نویس و کارگردان ایتالیایی به نام جیادا کولاگراند ازدواج کرد. دفو به همراه همسرش در فیلم های متعددی اعم از “یک زن” و “او قبل از اینکه نام داشت” با هم به همکاری پرداختند.

ویلم دفو و جیادا اوقات آسودگی را در شهر نیویورک، لس آنجلس و رم تقسیم می کنند.

فیلم های ویلم دفو, همسر ویلم دفو, اینستاگرام ویلم دفو

ازدواج ویلیام دفو با جیادا کولاگراند

علاقه مندی های ویلم دفو

ویلم دفو از تابعیت دو گانه آمریکایی و ایتالیایی بهره‌مند هست. این چهره گیاه خوار هست و از مصرف گوشت پرهیز می کند.

ویلم دفو بر این باور هست که یکی از عوامل اصلی نابودی کره زمین، مزرعه حیوانات هست.

علاوه بر این، ویلم دفو به صورت روزانه به انجام تلاش آشتانگا یوگا می پردازد.

تصویر های ویلم دفو

ویلم دفو بازیگر, فیلم های ویلم دفو, همسر ویلم دفو

ویلم دفو در فیلم مرد عنکبوتی ایفای نقش داشتن کرده هست

ویلم دفو بازیگر, فیلم های ویلم دفو, همسر ویلم دفو

ویلم دفو صاحب یک فرزند پسر به نام جک هست