از برنج قهوه ای چه می دانید؟

فواید برنج قهوه ای,خواص برنج قهوه اي

وی خاطرنشان کرد: برنج قهوه ای برای افراد دیابتی مفید است.

ویژگی های برنج قرمز

برنج قهوه ای طعم خود را از لایه سبوس باقی مانده از برنج می گیرد. برنج قهوه ای شبیه برنج سفید است، با این تفاوت که در برنج سفید، لایه بیرونی برنج به طور کامل حذف می شود، در حالی که در برنج قرمز، تنها لایه اول جدا می شود.

آیا می دانید برنج قهوه ای چیست؟

برنج قهوه ای شبیه برنج سفید است، با این تفاوت که در برنج سفید، لایه بیرونی برنج به طور کامل حذف می شود، در حالی که در برنج قرمز، تنها لایه اول جدا می شود.

در مقایسه با برنج سفید، برنج قهوه‌ای سرشار از آهن، روی، فسفر، منگنز، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سلنیوم، ویتامین‌های E، B1، B2، B3، B6 و K است که آن را مغذی‌تر می‌کند.

نوعی برنج قهوه ای.

برنج قهوه ای طعم خود را از لایه سبوس باقی مانده از برنج می گیرد.آنها نسبت به برنج سفید زمان کمتری برای آماده شدن دارند و بنابراین لایه سبوس را حفظ می کنند و همچنین به دلیل داشتن یک منبع سالم فیبر و بافت شیرین و طعم آنها شناخته شده اند.چهار نوع برنج قهوه ای – دانه کوتاه، دانه متوسط، دانه بلند و قهوه ای – پیدا خواهید کرد و هر کدام زمان پخت متفاوتی دارند.

برنج قهوه ای طعم خود را از لایه ای از سبوس می گیرد که روی برنج باقی می ماند (زمانی که آنها فرآیند جدا کردن را انجام می دهند). رشد آن نسبت به برنج سفید زمان کمتری دارد، بنابراین لایه سبوس را حفظ می کند و همچنین به خاطر فیبر سالم و همچنین طعم شیرین و همچنین طعم آن مشهور است. چهار نوع برنج قهوه ای – دانه کوتاه، دانه متوسط، دانه بلند و قهوه ای – هر کدام با زمان پخت متفاوتی پیدا خواهید کرد.

1. برنج قهوه ای دانه کوتاه.

برنج قهوه ای دانه کوتاه هسته های کوچکی دارد و ممکن است هنگام پختن بافت چسبناکی داشته باشد. به همین دلیل علاوه بر ریزوتو برای پودینگ و دسرهای مشابه نیز به خوبی استفاده می شود. برنج دانه کوتاه بعد از خیساندن یک شبه 25 دقیقه طول می کشد تا بپزد.

2. برنج قهوه ای متوسط.

گندم متوسط ​​بزرگتر و چاق تر از دانه کوتاه است، هرچند نه خیلی بلندهر زمان که پخته شود، می‌تواند مرطوب و لطیف باشد، و آن را به یک افزودنی عالی برای سوپ‌ها، سالادها و همچنین پیش‌غذاها و غذاهای اصلی تبدیل می‌کند. این نوع برنج پس از چهار ساعت خیساندن به مدت 15 تا 20 دقیقه می پزد.

3. برنج قهوه ای دانه بلند.

برنج قهوه ای دانه بلند که اکثر مردم با آن آشنا هستند. این رقم بیشتر رنگ قهوه ای طلایی دارد، این برنج شکلی صاف و بلند دارد. گندم دانه بلند اغلب به عنوان پلو و برنج سرخ شده استفاده می شود. برنج قهوه ای دانه بلند پس از خیساندن 45 دقیقه طول می کشد تا بپزد.

4. برنج قرمز.

برنج قهوه ای زمانی که نیمی از سبوس آن در حین آسیاب برداشته شود به برنج قهوه ای روشن تبدیل می شود. نتیجه این است که برنج قهوه‌ای سبک‌تر، فیبر کمتری دارد و در مقایسه با برنج قهوه‌ای بلند، زمان پخت کمتری 20 دقیقه طول می‌کشد.

فواید برنج قهوه ای برای سلامتی

مزایای سلامتی برنج قهوه ای شامل عملکرد مناسب سیستم گردش خون، دستگاه گوارش، مغز و سیستم عصبی مرکزی است.سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که فشار خون بالا را کاهش می دهد، سطح کلسترول ناسالم را کاهش می دهد، استرس را درمان می کند، از افسردگی روانی جلوگیری می کند و بیماری های پوستی را از بین می برد.

ارزش غذایی برنج قهوه ای برای بسیاری از بیماری ها مانند سرطان، چاقی، دیابت، بیماری های عصبی و بی خوابی بسیار مفید است. دارای خواص ضد افسردگی است که به سلامت استخوان ها و سیستم ایمنی قوی تر کمک می کند. در اینجا برخی از فواید محبوب برنج قهوه ای آورده شده است.

1. دیابت.

برنج قهوه ای برای دیابت و همچنین قند خون مفید است. این شاخص گلیسمی پایینی دارد که به کاهش حساسیت به انسولین کمک می کند و به تثبیت سطح گلوکز در بدن کمک می کند. مطالعات مقایسه ای انجام شده در این زمینه نشان داد که برنج قهوه ای سرشار از اسید فیتیک، فیبر و پلی فنول های مهم است.

بیشتر بخوانید:  خواص ارده و شیره

این فقط یک کربوهیدرات پیچیده است که به ترشح قند بیشتری نسبت به برنج سفید کمک می کند. انجمن دیابت آمریکا همچنین توصیه می کند که برنج قهوه ای غنی از مواد مغذی را به جای برنج سفید انتخاب کنید تا نیازهای ویتامین، فیبر و مواد معدنی خود را در رژیم غذایی خود تامین کنید.

2. در برابر سرطان روده بزرگ محافظت می کند.

برنج قهوه ای حاوی سلنیوم است که نشان داده است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.مقدار فیبر موجود در برنج انتقال مواد شیمیایی سرطان‌زا را در دستگاه گوارش سرعت می‌بخشد، بنابراین ممکن است به محافظت در برابر سرطان روده بزرگ کمک کند.

برنج قهوه ای,خواص برنج قهوه ای

پیشگیری از سرطان روده بزرگ با خواص برنج قهوه ای

3. فعالیت آنتی اکسیدانی.

برنج قهوه ای سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که از آن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد اکسیژن محافظت می کند. حاوی یک آنزیم آنتی اکسیدانی ضروری به نام سوپراکسید دیسموتاز است که از سلول ها در برابر آسیب اکسیداتیو در طول تولید انرژی محافظت می کند.

مطالعه مقایسه ای برنج سفید و قهوه ای نشان داده است که برنج قهوه ای بالاترین فعالیت رادیکال رادیکال را از خود نشان می دهد و به پیشگیری از بسیاری از بیماری های ناشی از اکسیداسیون مانند بیماری قلبی کمک می کند.

4. از یبوست جلوگیری می کند.

برنج قهوه ای به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد برای دستگاه گوارش بسیار مفید است. حرکات روده سالم را ترویج می کند، بنابراین از مشکلات روده جلوگیری می کند.

5. اضافه وزن.

برنج قهوه ای در کاهش وزن برای کسانی که با چاقی دست و پنجه نرم می کنند بسیار موثر است. برنج قهوه ای حاوی منگنز است که به سنتز چربی بدن کمک می کند.تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان داده است که استفاده از غلات کامل مانند برنج قهوه ای تاثیر مثبتی بر بدن در کاهش پارامترهای فیزیکی و چربی بدن دارد.

علاوه بر این، فعالیت گلوتاتیون پراکسیداز، آنزیم آنتی اکسیدانی که به افزایش سطح کلسترول HDL کمک می کند، در افراد چاق افزایش می یابد. مطالعات دیگر برنج قهوه ای جوانه زده را برای اثرات آن بر چاقی پیشنهاد کرده اند.

6. علائم آسم را کاهش می دهد.

از آنجایی که برنج قهوه ای مملو از منیزیم است، به کاهش علائم آسم کمک می کند. بسیاری از مطالعات گزارش داده اند که منیزیم موجود در برنج قهوه ای به کاهش شدت علائم آسم در بیماران کمک می کند. محتوای سلنیوم برنج قهوه ای برای آسم مفید است.

7. بیماری های عصبی.

برنج قهوه ای جوانه زده برای جلوگیری از عوارض عصبی مانند بیماری آلزایمر ناشی از حضور گاما آمینوبوتیریک اسید به خوبی عمل می کند. برنج قهوه ای جوانه زده از ترکیبات سالمی تشکیل شده است که به شما کمک می کند آنزیم های مضر مرتبط با بیماری آلزایمر را مسدود کنید. علاوه بر این، برای سایر بیماری های مرتبط با مغز مانند زوال عقل و فراموشی بسیار مفید است.

8- خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد.

فیتونوترینت‌های موجود در برنج قهوه‌ای برای محافظت در برابر سرطان سینه و همچنین بیماری‌های قلبی به خوبی عمل می‌کنند.مطالعه ای روی زنان مسن نشان داد که مصرف غذاهای غلات کامل مانند برنج قهوه ای باعث افزایش سطح انترولاکتون می شود که اعتقاد بر این است که با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط است.

برنج قهوه ای چیست,برنج قهوه ای خواص

برنج قهوه ای خواص و ارزش غذایی بسیاری دارد.

9. سلامت روحی و جسمی زنان شیرده.

برنج جوانه زده برای سلامت مادران شیرده مفید است. استفاده از برنج قهوه ای در دوران شیردهی توانایی بدن را در مقاومت در برابر استرس افزایش می دهد و همچنین قدرت دفاعی بدن را تقویت می کند.

10. سلامت دستگاه گوارش.

برنج قهوه ای یک غذای اصلی است که می تواند برای حفظ سلامت سیستم گوارش در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود. فیبر موجود در آن به تنظیم حرکات روده کمک می کند و باعث می شود احساس سیری کنید. یک مطالعه نشان داد که برنج قهوه ای راحت تر از برنج سفید هضم می شود. فیبر موجود در برنج قهوه ای یبوست و قولنج را درمان می کند.

بیشتر بخوانید:  خواص موز را می دانید؟

11. سلامت قلب و عروق.

برنج قهوه ای سرشار از سلنیوم است که برای سلامت قلب بسیار مفید است. خوردن غلات کامل مانند برنج قهوه ای به کاهش خطر سکته های مغزی ناشی از تجمع پلاک کمک می کند.این عمل محافظتی خاص در کاهش خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و همچنین بیماری عروق کرونر نقش دارد.

تحقیقات در این زمینه نشان می دهد که چربی اطراف برنج قرمز حاوی اجزای سالمی است که با پروتئین غدد درون ریز آنژیوتانسین II که در فشار خون بالا و تصلب شرایین یا تصلب شرایین نقش دارد، مبارزه می کند. .

12. سطح کلسترول سالم.

برنج قهوه ای به دلیل وجود روغن های طبیعی یک انتخاب بسیار سالم برای حفظ سطح کلسترول است. یک مطالعه نشان داد که برنج قهوه ای دارای خواص هیپوکلسترولمی است و همچنین کاتابولیسم کلسترول را تنظیم می کند. حاوی مواد مغذی مفیدی است که به متابولیسم چربی و گلوکز کمک می کند.

تحقیقات دیگری که انجام شد بیان کرد که استفاده از برنج قهوه ای افزایش قابل توجهی در غلظت کلسترول سرم و HDL در افرادی که اتانول مزمن مصرف می کنند، نشان می دهد. همچنین پیشنهاد شده است که عصاره جوانه گندم برای جلوگیری از افزایش تری گلیسیرید کبد به دلیل مصرف بیش از حد الکل، که به دلیل وجود اسید گاما آمینوبوتیریک ایجاد می شود، به خوبی عمل می کند.

13. سرطان.

برنج قهوه ای برای محافظت در برابر سرطان های مختلف مانند سرطان روده بزرگ، سرطان سینه و همچنین سرطان خون مفید است.این اثر مفید ممکن است به وجود آنتی اکسیدان های قوی و محتوای فیبر بالا در برنج قهوه ای مربوط باشد.

محتوای فیبر برنج قهوه ای توانایی اتصال به سرطان مضر را دارد که باعث ایجاد سموم مضر در بدن می شود. این کار از چسبیدن سموم به دیواره روده بزرگ جلوگیری می کند و به حذف آنها از بدن کمک می کند.

تحقیقات نشان داده است که سبوس برنج قرمز حاوی فنل های مهمی مانند تریسین، اسید فرولیک، اسید کافئیک است که در سطوح پایین تری نسبت به برنج سفید یافت می شود. این نوع ترکیبات فنلی در جلوگیری از گسترش سلول های سرطانی روده بزرگ و سینه مفید هستند. علاوه بر این، مطالعات اثر ضد توموری سبزیجات رژیمی را تایید کرده است.

خاصیت برنج قهوه ای,برنج قهوای

برنج سفید در مقایسه با برنج سفید فواید زیادی دارد.

14. پیشگیری از آتش سوزی سنگ.

مطالعات نشان داده اند که غذاهای سرشار از فیبر نامحلول، مانند برنج قهوه ای، با کاهش خطر ابتلا به سنگ در زنان مرتبط است.

15. مغز و سیستم عصبی.

برنج قهوه ای برای مغز و سیستم عصبی موثر است.این ماده به لطف ویتامین های B و مواد معدنی ضروری مانند منگنز به سرعت متابولیسم مغز کمک می کند.منیزیم موجود در برنج قهوه ای فعالیت کلسیم را در بدن متعادل می کند و به تنظیم اعصاب و ماهیچه ها کمک می کند. به جلوگیری از هجوم ناگهانی کلسیم به سلول های عصبی و فعال شدن اعصاب کمک می کند. این به آرام شدن اعصاب کمک می کند و از کشش بیش از حد ماهیچه ها جلوگیری می کند. ویتامین E موجود در برنج قهوه ای نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های مختلف مغزی ناشی از آسیب اکسیداتیو دارد.

16. خاصیت ضد افسردگی.

برنج قهوه ای جوانه زده دارای خواص ضد افسردگی است و به مبارزه با مشکلات مرتبط با اضطراب کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که برنج قهوه ای جوانه زده حاوی اسیدهای آمینه ضروری مانند گلوتامین، گلیسیرین و گابا است.

این انتقال دهنده های عصبی پیام های مربوط به اضطراب، افسردگی و استرس را در مغز مهار و کاهش می دهند و در نتیجه آرامش را تسهیل می کنند.

17. بی خوابی.

برنج قهوه ای برای رفع بی خوابی مفید است. برنج قهوه ای منبع طبیعی هورمون خواب ملاتونین است. با آرام کردن اعصاب، کیفیت خواب افزایش می یابد.

18. سیستم ایمنی قوی.

برنج قهوه ای حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات فنلی ضروری است که به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می کند.بدن را تغذیه می کند، سرعت را بهبود می بخشد و توانایی آن را برای مبارزه با عفونت های باکتریایی افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه ادویه مرغ

19. سلامت استخوان.

برنج قهوه ای برای حفظ سلامت استخوان ها ضروری است. سرشار از منیزیم است که همراه با کلسیم ساختار استخوان را تامین می کند. برنج قهوه ای غنی از منیزیم از تحلیل استخوان جلوگیری می کند و همچنین برای بیماری هایی مانند آرتریت و پوکی استخوان مفید است.

20. غذای کامل کودک.

برنج قهوه ای یا برنج قهوه ای به دلیل تغذیه طبیعی و فیبر بالا اولین غذای نوزادان است. این ممکن است انتخاب بهتری نسبت به محصولات غلات تصفیه شده باشد زیرا نوزادان و کودکان نوپا به سرعت رشد می کنند و به غذاهای غنی از مواد مغذی نیاز دارند که به حفظ چرخه رشد سریع کمک می کند.

21. در برابر آسم دوران کودکی محافظت می کند.

تحقیقات نشان می دهد که خوردن غلات کامل مانند برنج قهوه ای با ماهی می تواند علائم آسم و همچنین خس خس سینه را تا 50 درصد کاهش دهد.

22. برای سلامت مغز.

برنج قهوه ای حاوی ویتامین B و منگنز استاین نوع غذا به افزایش سلامت مغز کمک می کند. برنج حاوی منیزیم است که برای اعصاب ضروری است. برنج دارای ویتامین E است که به جلوگیری از آسیب اکسیداتیو به مغز کمک می کند. در نتیجه برنج قهوه ای برای سیستم عصبی مرکزی بسیار مفید است.

خواص برنج قهوه اي,برنج قهوه ای چیست

یکی از ویژگی های برنج قهوه ای این است که برای پوست و مو مفید است.

فواید برنج قهوه ای برای پوست:

1. برای پوست های لک دار و شل.

محتوای فیبر بالا به همراه سایر مواد معدنی مهم موجود در برنج قهوه ای پوستی روشن و بدون لک را به شما می بخشد. برنج قهوه ای حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین و منیزیم است که از پوست در برابر لک و آکنه محافظت می کند. انسولین برنج سفید باعث ایجاد سبوم در پوست می شود. سبوم بیش از حد روی پوست می تواند باعث آکنه شود. برنج قهوه ای به جلوگیری از این ماده کمک می کند.

2. توقف پیری زودرس.

برنج قهوه ای سرشار از پروتئین، پوست آسیب دیده را ترمیم می کند. نوسانات سطح قند خون می تواند باعث استرس شود که یکی از دلایل اصلی پیری است.کربوهیدرات های پیچیده موجود در برنج قهوه ای می تواند به کنترل سطح قند خون و جلوگیری از پیری زودرس کمک کند.کاربرد موضعی برای جلوگیری از چین و چروک مفید است.

3. خاصیت ارتجاعی و جوانی پوست را حفظ می کند.

سلنیوم موجود در برنج قهوه ای به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش التهاب پوست کمک می کند. برای تهیه ماسک صورت می توانید از برنج قهوه ای نیز استفاده کنید. برای تهیه ماسک صورت مخصوص با برنج قهوه ای ابتدا برنج قهوه ای را بکوبید تا خوب شود. ۱ قاشق غذاخوری ماست ساده را با نصف برنج آسیاب شده مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت بمالید. بعد از حدود 10 دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

فواید برنج قهوه ای برای مو.

برنج قهوه ای برای حفظ سلامت مو مفید است. این ویتامین حاوی B1، ویتامین B3، ویتامین B6، ویتامین E، فولاسین، پتاسیم و مقدار زیادی فیبر است که برای سلامت مو ضروری است.

موهای آسیب دیده را التیام می بخشد.

تمام این مواد معدنی و همچنین مواد مغذی برای رشد سالم مو مورد نیاز است. برای مقابله با موهای آسیب دیده می توانید از برنج قهوه ای استفاده کنید.برنج آسیاب شده را با سفیده تخم مرغ مخلوط کرده و یک فنجان آب اضافه کنیداین مخلوط را هم بزنید تا کمی زرد شود. این مخلوط را روی موها بمالید. بعد از حدود 10 دقیقه بشویید. می تواند به پاکسازی موها و از بین بردن کثیفی و چربی اضافی از روی مو کمک کند.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …