بیوگرافی ساغر عزیزی

عکس های ساغر عزیزی

ساغر عزیزی هنرمند جوان ایرانی

ساغر عزیزی ۹ فروردین ماه ۱۳۵۶ در شیراز زاده شد. او در سال های آغازین کار؛ در کنار تحصیل به کار هایی همچون نقاشی و دکوراسیون پرداخت .

ساغر عزیزی ۹ فروردین ماه ۱۳۵۶ در شیراز زاده شد.شاخه تحصیلات ساغر کارگردانی سینما بود اما او از سال ۱۳۷۸ با بازی در فیلم سینمایی رنگ شب به کارگردانی به طور شغل ای پا به صحنه سینما گذاشت و پس از آن در سریال ها و فیلم های متعددی از قبیل:عطش، اتا نازی، سایه ها، سال های مشروطه، شهر دقیانوس، معمای شاه و… آشکار شد و البته در کنار بازی به فیلم سازی نیز مشغول بود و چندین فییلم مستند نیز ساخت.

ساغر عزیزی در سال های آغازین کار؛ در کنار تحصیل به کار هایی همچون نقاشی و دکوراسیون پرداخت .

ساغر عزیزی درباره بازی در نقش داشتن فرح می گوید:
ساغر عزیزی هنرمند نقش داشتن فرح در سریال «معمای شاه» در خصوص نحوه حضور خود در این سریال گفت: من پیش از این در دو سریال «سالهای مشروطه» و «تبریز در مه» با آقای ورزی همکاری داشتم و جنس کار ایشان را به خوبی می‌شناسم.

یکی از روزهای فیلمبرداری «تبریز در مه» با وجود اینکه  آن روز بازی نداشتم برای دیدن دوستان سرصحنه حاضر شدم و چون یک پالتو پوست قهوه ای بر پیکر داشتم کارگردان به همراه همکارانی که در صحنه حضور داشتند متفق القول اعلام کردند که من با این فیزیک و نوع پوشش شباهت زیادی با فرح دیبا دارم و بعدها محمدرضا ورزی عنوان کرد که در حال نگارش سریال ای می باشد و من را برای نقش داشتن همسر محمدرضا پهلوی مناسب می‌داند و پیشنهاد داد که کتاب «دخترم فرح» را مطالعه کنم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی نیما شاهرخ شاهی + عکس

او افزود: بعد از گذشت چند ماه زمانیکه من برای بازی در سریال «یلدا» در شاهرود به سر می بردم با من ارتباط گرفته شد که برای تست گریم این نقش داشتن به تهران بیایم.تست گریم انجام شد و با توجه به گستردگی کار مطمئن نبودم که انتخاب نهایی برای این کاراکتر باشم اما بعد از مدتی کارگردان اعلام کرد که برای عقد قرار داد به دفتر آقای لدنی بروم و به این ترتیب بازی من در «معمای شاه» در نقش داشتن فرح پهلوی ابتدا شد.

او در خصوص سکانس های به یاد ماندنی حضور خود در این سریال گفت: یکی از سکانس هایی که به تندی به آن علاقه مندم و در ایفا نیز خیلی زیبا و خلاقانه طرح‌ریزی شده سکانس تاجگذاری می باشد که در آن صحنه تصاویر مستند فرح با پرسوناژ فرح تلفیق می شود و علاوه بر جذابیت بصری به دلیل تنوع طرح‌ریزی صحنه، گریم و لباس او ، که در حدود ۶ متر دنباله داشت تماشاگر را وادار به تعمق درباره زرق وبرق بی اندازه این خاندان می کند. در این سکانس که ضبط آن تا دوازده شب به طول انجامید من به دلیل سنگینی لباس امکان تحرک چندانی نداشتم و از این منظر خیلی سخت بود.

ساغر عزیزی ابراز داشت: اما دشوارترین سکانسی که خیلی سخت و تحمل فرسا بود صحنه عقب‌نشینی شاه و فرح از ایران می باشد در فیلم مستندی که از این صحنه وجود دارد اگر تمرکزفکر کنید فرح برخلاف شاه که آشکارا می‌گرید لبخند بر لب دارد که ریشه در غروری دارد که در شخصیت او می باشد اما در پس این لبخند تألم و خستگی مفرط در چهره دیده می شود و این باید در گریم ایفا می شد در اتود اول گریم جواب نداد شهرام خلج طرح‌ریز چهره پردازی کار و محمدرضا ورزی از من خواستند یک شب را نخوابم و در عین نخوابیدن سعی کنم تا صبح گریه کنم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی حسن زارعی، بازیگر و کارگردان

من قطعات موسیقی مختلف را امتحان کردم و در نهایت با تصنیف «گلپونه‌ها» ی زنده یاد بسطامی به معنای واقعی کلمه گریستم سپس سرصحنه حاظر شدم اتود زده شد و باز هم گریم جواب نداد چون باید صورت به طور نامحسوس ورم می داشت. کارگردان از من خواست که یک شب دیگر هم نخوابم و من پذیرفتم و فردای آن روز بعد از چهل و هشت ساعت بیداری در نهایت گریم جواب داد اما من با خستگی مفرط سر صحنه حاضر شدم و به همین دلیل می توانم بگویم این سکانس سخت‌ترین بخش حضور من در این کار بود.

ساغر عزیزی افزود: تنوع میک آپ و لباس در شخصیت فرح گوناگون می باشد و از این رو گریم و لباس او بعضا” در حدود ۱۰ ساعت به طول می انجامید برای ضبط یک پلان نهایتا” ۲ لحظه ای و این از دشواریهای کارهای تاریخی می باشد و باید دلداده این شغل باشی تا بتوانی تحمل کنی.

تصاویر ساغر عزیزی

عکس های ساغر عزیزی

جدیدترین تصاویر ساغر عزیزی

    ساغر عزیزی،بیوگرافی ساغر عزیزی

 تصویرها های ساغر عزیزی

  ساغر عزیزی،بیوگرافی ساغر عزیزی

سرگذشت ساغر عزیزی

 ساغر عزیزی،بیوگرافی ساغر عزیزی

زندگی‌نامه ساغر عزیزی

عکس های ساغر عزیزی

 ساغر عزیزی هنرمند نقش داشتن فرح در سریال معمای شاه

  ساغر عزیزی،بیوگرافی ساغر عزیزی

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …