طرز تهیه شور


طرز تهیه شور

مواد لازم:

گل کلم 1 کیلو
هویج 1 کیلو
خیار قلمی ترد تازه سبز 2 کیلو
ساقه کرفس با برگ 0/5 کیلو
شوید حدوا ۳۰۰ گرم
فلفل سبز سریع 50 گرم
سیر 1 بوته
سرکه یا آبغوره 1 لیوان
نمک به میزان دلخواه

طرز تهیه :

همه موادراشسته و خوب بگذارید تا خشک شود.

گل کلم ، هویج پوست کنده ، ساقه های کرفس را به اندازه ی دلخواه خرد کنید( نه خیلی ریز کمی درشت) . سیرها را حبه کنید و کنار بگذارید. برگهای کرفس بعد از اینکه خوب خشک شد و آب آن گرفته شد درشت خرد کنید.

سبزی شوید را بعد از آب‌کشیدن بگذارید مثل بقیه مواد خشک شود و درشت خرد کنید. سبزی شوید بهتر میباشد در صورت امکان گل کرده و به تخم نشسته باشد و تخمهای آن هم رسیده و قهوه ای رنگ باشد.

به ازای هر یک لیوان آب جوشیده ی ولرم یک قاشق س نمک آشپزخانه ( بهتر میباشد ید دار نباشد) *** ظرفی را که می خواهید در آن شور درست کنید خوب بشویید و خشک کنید بعد مقداری از مواد شور را داخل کاسه بریزید و لابه لای آنها برگهای کرفس خرد شده و سبزی شوید خرد شده بریزید ، این کار را ادامه دهید تا مواد پایان شود . بعد آب و نمک و سرکه یا آبغوره آماده شده را روی مواد شور بریزید تا روی سطح مواد را بگیرید ، بعد درب کاسه را استوار ببندید ودر فضای گرم آشپز منزل به مدت ۶-۵ روز نگهداری کنید تا شورکمی برسد، بعد کاسه شور را در یخچال یا در جای خنک به مدت حدواً۲۰ روزنگهداری کنید که بعد از این مدت می توانید میل کنید.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه مرباي كامكوات

( شما می توانید ازسرکه سیب که مفیدتر میباشد برای این قصد استفاده کنید که دراین صورت خوش طعم تر میشود ولی رنگ سبز خیارها را تبدیل میدهد.)




قبلی طرز تهیه ترشی نازخاتون
بعدی طرز تهیه ترشی مخلوط

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه مربا گلابی

مواد لازم: 800 گرم شکر، گلابی یا سیب، 1 کیلو آب، کمی سرکه، 1/3 پیمانه …