خواص ماهی هوکی

مشخصات ماهی هوکی, عکس ماهی هوکی, خرید ماهی هوکی

عکسها ماهی هوکی

خواص و مضرات ماهی هوکی

ماهی هوکی، که نام علمی آن masruronus novaezelandiae هست، که در اعماق 10 تا 1000متری در دریاهای نیوزلند و جنوب استرالیا زندگی می کنند. ماهی هوکی از خانواده هوک می باشد، همچنین نام دیگر این ماهی دم شلاقی نیز می باشد.

اگر بخواهیم آشکار این ماهی خوشمزه را توضیح دهیم، باید بگویم، این ماهی دارای چشمانی بزرگ و درشت و بدنی باریک و لاغر هست،که رنگ بدن آن، سبزکم رنگ تا آبی و شکم آن نقره ای و رنگ باله هایش تیره تر می باشد. ماهی هوکی دندان های تیز و دهان بزرگی دارد، جالب هست بدانید، ماهی هوکی جزو ماهی های گوشتخوار هست.

این ماهی در اقتصاد کشور نیوزلند، که صنعت ماهیگیری در آن بازي کردن نقش زیاد مهمی را ایفا می کند، از اهمیت زیاد بالایی بهره‌مند هست. ماهی هوکی گوشت خوشمزه و خوش طعم و بسار لذیذی دارد. بد نیست بدانید یکی از شرکت های غذایی معروف دنیا، از این ماهی در منو غذایی خود استفاده می کند و جزو یکی از خرید های اصلی این شرکت نیز می باشد.

شرکت مک دونالد از ماهی هوکی برای درست کردن ساندویج فیله ماهی معروف و خوشمزه خود استفاده می کند.

حال اگر شما هم علاقه مند به شناخت ماهی هوکی و فواید آن هستید و می خواهید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

طعم ماهی هوکی, ماهی هوکی, خواص ماهي هوکي

خواص ماهی هوکی

ویژگی و خواص ماهی هوکی

ماهی هوکی یک ماهی در اعماق دریا هست که در سواحل جنوبی نیوزلند یافت می شود. از آنجایی که امگا 3 بالایی دارد ، فواید سلامتی زیادی برای محصولات ما و کسانی که آنها را مصرف می کنند به ارمغان می آورد.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با خواص هندوانه زرد

یکی از مهم ترین ویژگی این ماهی های خوشمزه و خوش طعم نسبت به دیگر ماهی ها، نداشتن استخوان می باشد. از این ماهی، به عنوان فیله در غذا هم به کار می برند. آشکار این ماهی زیاد زیبا و اشتها آور می باشد و معمولا افراد زیادی را نسبت به خود جذب می کند.

گوشت ماهی هوکی زیاد لطیف و سفید و مرطوب هست، که همان طور در اقبال بالا گفته شده هست، زیاد کم استخوان می باشد. همچنین یکی دیگر از ویژگی های این ماهی، سوا شدن آسوده پوست ان از ماهی و قطعه قطعه کردن ان می باشد.

قابل توجه هست، که این ماهی پر از ویتامین و پروتئین می باشد. یکی از ویتامین های این ماهی، ویتامین B هست که در تنظیم سلول های عصبانی زیاد تاثیر گذار و مهم هست. همچنین پروتئین داخل این ماهی به آسودگی جذب دستگاه گوارش بدن می شود و به طور کلی در بدن انسان به مصرف نیز می رسد.

همان طور که گفته شد، این ماهی پر از ویتامین می باشد، به طوری که 15گرم از یک ماهی هوکی 100گرمی را پروتئین تشکیل داده هست. همین طور چربی این ماهی زیاد سالم و شبیه به چربی مواد گیاهی می باشد، که این چربی به نام امگا 3 برای بدن انسان ها مفید می باشد.

در هر گرم از ماهی هوکی، 1 گرم چربی، 32 میلی گرم کلسترول وجود دارد. همچنین این ماهی دارای 69 کیلو کالری نیز می باشد. در واقع می توان گفت، استفاده از این ماهی برای انسان ها زیاد مفید هست و بر روی اعصاب و روان، شادابی پوست، و پیشگیری از کم خونی تاثیر بسیار دارد. همچنین زنان باردار و زنان شیرده برای سلامتی جسمی و ذهنی جنین و نوزاد می توانند هفته ای 2 تا 3 بار از این ماهی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:  کنترل استرس با گردو + خواص روغن گردو

هوکی همچنین منبع عالی پروتئین هست. سطح جیوه موجود در یک گونه ماهی تا حد زیادی به اندازه و طول سن آنها بستگی دارد، هر چه زنجیره غذایی بالاتر باشد، سطح غلظت جیوه در گوشت ماهی بالاتر هست. از سوی دیگر، هوکی در زنجیره غذایی پایین هست.

 خواص ماهي هوکي, ماهی هوکی چیست, مشخصات ماهی هوکی

ویژگی های ماهی هوکی

پروتئین ها و مواد معدنی ماهی هوکی

* پروتئین

* امگا3

* ویتامین های خانواده B ( b1 ،b2 ،b3 ،b6 ،b9 ،b12)

* فسفر

* کلسیم

* پتاسیم

* آهن

 ماهی هوکی چیست, مشخصات ماهی هوکی, عکس ماهی هوکی

 طعم ماهی هوکی

 

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …