شهر عجیبی که خانه های آن در دل زمین ساخته شده اند

کوبر پدی,کوبر پدی شمال استرالیا,شهر کوبر پدی

شهر کوبر پدی شهری عجیب در استرالیا

کوبر پدی نام شهری در شمال استرالیای جنوبی هست که به داشتن بزرگترین معدن عقیق دنیا معروف هست.

شهر عجیب کوبر پدی

در جنوب کشور استرالیا، در منطقه ای دورافتاده با دوری 850 کیلومتری شهر آدلاید ؛ شهری زیر زمینی قرار دارد  که با نام کوبر پدی coober pedy شناخته می شود.

این نام عجیب و غریب برای این شهر استرالیائی در واقع نامی هست که بومیان استرالیا به این منطقه داده بودند. در زبان این بومیان کوپا پی تی به معنی حفره مردان سفیدپوست هست.

کوبر پدی,عکس شهر کوبر پدی,شهر کوبر پدی

شهر زیرزمینی کوبر پدی

کوبر پدی,تصاویر شهر کوبر پدی,شهر کوبر پدی

تصاویر منزل های کوبر پدی

با سفر به به منطقه کوبر پدی تنها 1 بیابان بی آب و علف می بینید، دشت بدون درخت در کنار کوه های استحکام که چندی منزل و چند مهمان سرا ، رستوران، 1 پاسگاه پلیس، 1 مدرسه و بیمارستان دارد ولی این هایی که گفتیم صرفا نیمی از این شهر هست. نیمه ی ديگر شهر در زیر زمین پوشیده شده هست! این شهر زیرزمینی در غارها و تونل هایی به نام دوگوت برپا شده و در آن منزل، هتل، رستوران، کلیسا و … ساخته شده هست.

شهر کوبر پدی,کوبر پدی,تصاویر شهر کوبر پدی

کلیسای شهر کوبر پدی

نحوه شکل گیری منزل های کوبر پدی

قصه تأسیس شهر کوبر پدی خيلي جالب و شنیدنی هست در سال ۱۹۱۵ 1 پسر ۱۴ ساله که همراه با پدرش برای پیدا کردن طلا به این بیابان ها آمده بود 1 تکه سنگ قیمتی اوپال کشف کرد. همین کشف آسان سبب شد تا در عرض چند سال صدها جست‌وجوگر ی طلا و سنگهای قیمتی به امید پیدا کردن ثروت رهسپار این منطقه شوند. ولی همه ی افردی که برای کشف سنگهای قیمتی به این مکان آمده بودند خيلي زود دریافتند که زندگی بر روی سطح این بیابان دشوار و تحمل فرساست! شرایط آب و هوایی این ناحیه آنقدر دشوار هست که در فصل تابستان در بیشتر روزها دمای هوا حتی از ۴۰ درجه ی سانتیگراد هم بیشتر می شود. به این گرمای بیش از حد ، نم بالای ۲۰ درصد و آسمان بدون ابر را هم افزایش کنید تا بدانید افردی که برای پیدا کردن طلا به این مکان آمده بودند با چه شرایط بدی روبرو بودند.

شهر کوبر پدی,کوبر پدی,تصاویر شهر کوبر پدی

عکس ها منزل های کوبر پدی

شهر کوبر پدی,کوبر پدی,تصاویر شهر کوبر پدی

 تصاویر منزل های کوبر پدی

بیشتر بخوانید:  درباره زیبایی های دریاچه چورت

این گرمای بیش از حد ساکنان را به عکس ها العمل وا داشت و آنها را ناگزیر کرد تا برای عقب‌نشینی از این دمای تحمل فرسا ، زندگی زیر زمین را به زندگی در روی زمین ترجیح دهند! اما احیانا برایتان جالب باشد که مردم برای زندگی به پیگیری همان چاله هایی رفتند که مدتی قبل آنرا
برای پیدا کردن سنگ اوپال کنده بودند!

شهر کوبر پدی,کوبر پدی,تصاویر شهر کوبر پدی

  تصاویر منزل های زیرزمینی کوبر پدی

شهر کوبر پدی,عکس های شهر زیرزمینی کوبر پدی,تصاویر شهر کوبر پدی

  تصاویر منزل های کوبر پدی

اولین منزل های کوپر پدی در همان چاله ها شکل گرفت اما منزل های مدرن تر در دامنه ی تپه ها حفر شده اند. البته این منازل هیچ چیزی کمتر از منزل هایی که روی سطح زمین هستند ندارد و در تمامی ی آنها امکاناتی مثل اتاق خواب، اشپزخانه، کمد، زیرزمین و … وجود دارد. ورودی این منازل معمولاً هم سطح خیابان هست و اتاق ها از زیر در درون تپه ها کندن شده اند.

منبع: خوی وب و بیتوته

مطلب پیشنهادی

معرفی کاخ بیلربیی

کاخ بیلربیی به عنوان مکان اقامتگاه برای سران دولتی در ترکیه بنا شد قصر بیلربیی …