خواص کدو تنبل

کدو تنبل یکی از غذاهای فصلی ما در حال حاضر است. اگر می خواهید غذای سالم بخورید کدو تنبل یکی از بهترین های این فصل است.

در ادامه با ویژگی های کدو حلوایی آشنا می شوید و بهانه ای برای خوردن بیشتر آن خواهید شد.

آشنایی با خواص کدو تنبل,خواص داروئی کدو تنبل

کدو تنبل به ساخت پوست، دندان ها و استخوان های سالم کمک می کند.

احساس سیری

هر وعده 28 گرم تخم کدو حاوی 1.7 گرم فیبر و هر فنجان کدو تنبل حاوی 50 کالری و 3 گرم فیبر است. فیبر به شما کمک می کند مدت طولانی تری احساس سیری کنید. بنابراین، اشتهای شما سرکوب شده و به طور کلی کمتر غذا می خورید.

افزایش دید

فقط یک کدو تنبل دوبرابر مصرف روزانه ویتامین A دارد که بینایی را بهبود می بخشد. علاوه بر این، این ویتامین روند انحطاط شبکیه را در افراد مبتلا به رتینیت پیگمانتوزا، بیماری چشمی که حتی می‌تواند منجر به نابینایی شود، کند می‌کند. ویتامین A همچنین به ساخت پوست، دندان ها و استخوان های سالم کمک می کند.

فشار خون را کاهش می دهد.

روغن کدو تنبل سرشار از فیتواستروژن است که طبق تحقیقات می تواند به جلوگیری از فشار خون بالا کمک کند.هنگامی که محققان به موش ها با روغن دانه کدو تنبل تغذیه کردند، دریافتند که فشار خون سیستولیک و دیاستولیک تنها در 12 هفته کاهش می یابد.

خوابیدن راحت تر است.

تخمه کدو تنبل سرشار از تریپتوفان است، اسید آمینه ای که می تواند باعث خواب آلودگی شما شود. تریپتوفان همچنین به تولید سروتونین در بدن کمک می کند. انتقال دهنده عصبی که به شما احساس آرامش و راحتی می دهد. تخمه کدو تنبل نه تنها به خواب بهتر کمک می کند، بلکه سروتونینی که تولید می کند خلق و خوی شما را نیز بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید:  فلفل موزی چیست ؟ + خواص آن

پیشگیری از سرطان پروستات.

کدو تنبل – به خصوص تخم کدو – حاوی بتاکاروتن و سایر آنتی اکسیدان هایی است که خواص ضد سرطانی دارند. دانه کدو تنبل می تواند به ویژه برای مردان مفید باشد. تحقیقات نشان داده است که روغن دانه کدو تنبل از پیشرفت سرطان پروستات در موش های صحرایی نر جلوگیری می کند. یک چهارم فنجان کدو تنبل حاوی 2.75 میلی گرم روی (حدود 17 درصد از نیاز روزانه بزرگسالان) است که با سلامت مردان مرتبط است.

قلب سالم تری داشته باشید

تحقیقات نشان داده است که فیبر موجود در کدو تنبل می تواند از قلب نیز محافظت کند.در مطالعه ای که روی 40000 مرد انجام شد، مشخص شد کسانی که رژیم غذایی پرفیبر مصرف می کردند، 40 درصد کمتر از کسانی که رژیم غذایی کم فیبر داشتند، در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی بودند.در مطالعه دیگری که روی زنان انجام شد، محققان دریافتند زنانی که از رژیم غذایی پرفیبر استفاده می کردند، 25 درصد کمتر از افرادی که فیبر کمتری مصرف می کردند، دچار بیماری قلبی شدند.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …