معرفی آناهیتا درگاهی، نقاش و بازیگر

بیوگرافی آناهیتا درگاهی,زندگینامه آناهیتا درگاهی,عکس آناهیتا درگاهی

زندگی‌نامه و تصویرها های آناهیتا درگاهی

آناهیتا درگاهی هنرمند جوان و خوش ذوق سینمای ایران متولد ی بهمن ماه سال 1365 در تهران هست. پیشه اصلی او نقاشی هست و تا اکنون نمایشگاههای بسیاری برپا کرده هست. آناهیتا درگاهی در فیلم سینمایی پرطرفدار “آخرین بار کی سحر را دیدی؟” و سریال ی جذاب “ممنوعه” ایفای ايفاي نقش کرده هست.

خلاصه ای از زندگی‌نامه آناهیتا درگاهی

نام اصلی: آناهیتا درگاهی

زمینه تلاش: نقاش و هنرمند سینما و تلویزیون

زمان تولد: 7 بهمن ماه 1365

زاده: تهران

سال های تلاش: از سال 1394 تا اکنون

 

زندگی‌نامه آناهیتا درگاهی:

آناهیتا درگاهی، نقاش و هنرمند سینما و تئاتر متولد ی بهمن ماه سال 1365 در تهران هست.

او ذوق هنری و استعداد درونی زیادی نسبت به هنر دارد و آموزش نقاشی را با تشویق های پدرش از همان زمان کودکی ابتدا کرد.

او آموزش هنر نقاشی را از هفت‌سالگی نزد عباس کاتوزیان، نقاش بنام، ابتدا کرد و این هنر را به صورت جدی تا به امروز دنبال کرده هست و توفیق های بسیاری به دست آورده هست. علاقه زیاد به هنر نقاشی سبب شد تا آناهیتا برای تحصیل در گرایش گرافیک داخل دانشگاه شود و مدرک کارشناسی ارشد خود را نیز در گرایش نقاشی از دانشگاه هنر تهران بگیرد.

آناهیتا درگاهی تا اکنون، در ایران و چند کشور دیگر، چندین نمایشگاه انفرادی برپا کرده وبسیار خوش درخشیده هست و سبب سربلندی نام بانوی ایرانی در جهان بوده هست. آناهیتا درگاهی تابحال نمایشگاه های مختلفی در کاخ نیاوران، گالری سیحون، موزه هنرهای زیبای کاخ سعدآباد، گالری کمال الملک به صورت انفرادی و گروهی برگزار کرده هست.

آناهیتا درگاهی در کنار تلاش در فضا ی نقاشی به بازیگری و تهیه‌کنندگی نیز مشغول  هست.  او تهیه کنندگی موزیک ‌ویدئوی پرده آخر از رضا کیانیان را برعهده داشت. آناهیتا درگاهی تهیه‌کننده ی یکی از کنسرت‌های آرین کشیشی نیز بوده ‌هست و باذوق هنری بی بدیل خویش در این راستا هم خوش درخشیده هست

 

اناهیتا درگاهی در اولین زمانه ورود به فضا ی تئاتر و سینما در کلاس های بازیگری فرزاد موتمن حضور داشت و اولین تجربه ی بازیگری او نیز بازی در فیلم جنایی “آخرین بار کی سحر را دیدی؟” در ايفاي نقش کتی بوده هست. این فیلم به کارگردانی فرزاد موتمن نامزد دریافت پاداش در پنج بخش در جشنواره فیلم فجر شد و همین امر سبب بیشتر دیده شدن آناهیتا درگاهی شد. یکسال پس از بازی در فیلم فرزاد موتمن، آناهیتا ايفاي نقش کوتاهی در فیلم “زرد” به کارگردانی مصطفی تقی متولد ایفا کرد.

اناهیتا درگاهی تلاش مستمر و متداومی در زمینه ی سینما از سال 1394 تاسال 1398 داشته هست. از چندین کار او که با کارگردان های مختلف به انجام رسیده هست میتوان به قصه سیاوش، قانون مورفی، چشم و گوش بسته، درخت بنفش و نیلگون اشاره کرد. اولین تجربه بازی آناهیتا درگاهی در سریال نمایش خانگی در سریال پرطرفدار “ممنوعه” در ايفاي نقش طلا در کنار بازیگرانی همچون  امیرحسین آرمان، خاطره اسدی، میلاد کی مرام، نیکی کریمی، بهاره افشاری، فاطمه گودرزی، امیر جعفری و آتیلا پسیانی بوده هست. که در این سریال هم توانست به خوبی استعداد خود در بازیگری را به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مهدی فخیم زاده

 

او در تئاتر نیز حضور پررنگی داشته هست و تا اکنون در نمایش های “در انتظار آدولف” به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی، “سه خواهر” محمدحسن معجونی، “ده سال تنهایی” اشکان خطیبی، “قحطی‌زدگان” اشکان خطیبی و چندین نمایش دیگر نیز بازی کرده‌ هست.

 

زندگی خصوصی آناهیتا درگاهی

عروس علی پروین,آناهیتا درگاهی,همسر سابق محمد پروین

اناهیتا درگاهی در کنار همسر سابقش محمد پروین و سلطان علی پروین

زندگی خصوصی آناهیتا نیز همچون زندگی پیشه ایش پر سر و صدا و پر حاشیه بوده هست. او در سال 1393 با محمد پروین پسر مشهورترین فوتبالیست و مربی پرسپولیس یعنی سلطان علی پروین ازدواج کرد ، علی پروین نیز بارها در نمایشگاه های نقاشی آناهیتا شرکت کرده بود.

آناهیتا درگاهی به دلیل‌ها نامعلوم در سال 1394 از محمد پروین سوا شد ولی هیچگاه در مورد علت این طلاق گفت‌وگو نکرد. با رسانه ای شدن این اخبار و ایجاد حواشی گوناگون مربوط به ماجرای مهریه و خبرهایی که گفته میشد آناهیتا درگاهی برای مهریه منزل 300 میلیونی محمد پروین را فروخت ، محمد پروین دست به انکار این اخبار زد و نسبت به این موضوع ابراز بی اطلاعی کرد اما چندی بعد این اخبار تایید شد و به ماجرای جدایی این زوج پایان داد.

هنوز زمانه زیادی از ماجرای جدایی آناهیتا درگاهی و محمد پروین نگذشته بود که اخبار ازدواج او با اشکان خطیبی در رسانه ها منتشر شد. اخبار ازدواج این دو هنرمند جوان، توسط اشکان خطیبی در برنامه خندوانه رسانه ای شد و اشکانم خطیبی در این برنامه از ورود آناهیتا درگاهی به زندگی اش ابراز خوشنودی کرد و از علاقه اش به او گفت.

اشکان خطیبی و آناهیتا درگاهی بعد از دوستی کوتاه تصمیم به ازدواج با یکدیگر گرفتند. آناهیتا در یک مصاحبه در مورد زندگی اش با اشکان خطیبی گفته هست: ” من یک شوهر بینهایت روشنفکر و بشر حسابی دارم و بنابراین دیگر به زمان مجردیم اندیشه نمی کنم و از وقتی که با اشکان ازدواج کرده ام حالم خوب هست. کلی حرف با او دارم و هر کاری به من پیشنهاد می شود درباره اش با اشکان گفت‌وگو می کنم و حرف های مشترک زیادی با هم داریم. اشکان گوش های شنوایی برای شنیدن حرف هایم دارد.”

این زوج هنرمند زندگی عاشقانه ای در کنار هم دارند و از زوج های بی حاشیه و پر انرژی دنیای هنر هستند .آناهیتا درگاهی اوقات فراغتش را با همسرش میگذراند و در کنار او فیلم می بیند ، سفر میرود و ورزش میکند.

فیلم شناسی آناهیتا درگاهی:

 سینما شهر قصه (1398)  جوجه تیغی (1399)  راند چهارم (1399)
نیلگون (1398) درخت بنفش (1398) سودابه (1397)
 چشم وگوش بسته (1397) قانون مورفی (1397) همدیگر (1396)
قصه سیاوش (1396) زرد (1395) آخرین بار کی سحر را دیدی؟ (1394)

نمایش های تئاتر آناهیتا درگاهی:

 نفرین قحطی زدگان ارباب پونتیلا  نمایشنامه خوانی مدرسهٔ شبانه
وقتی خروس غلط می خوانَد در انتظار آدولف سه خواهر
 ده سال تنهایی

 جدیدترین تصویرها های آناهیتا درگاهی:

عکس آناهیتا درگاهی,بیوگرافی آناهیتا درگاهی,زندگینامه آناهیتا درگاهی

جدیدترین تصاویر آناهیتا درگاهی

آناهیتا درگاهی,بازیگر,ممنوعه

آناهیتا درگاهی هنرمند ايفاي نقش طلا در سریال ممنوعه

اینستاگرام آناهیتا درگاهی,تصاویر آناهیتا درگاهی,زندگینامه آناهیتا درگاهی

تصاویر خصوصی آناهیتا درگاهی در اینستاگرام

اناهیتا درگاهی,عکس آناهیتا درگاهی

آناهیتا درگاهی عروس سابق سلطان علی پروین

تصاویر آناهیتا درگاهی,بیوگرافی آناهیتا درگاهی،نقاشی

آناهیتا درگاهی از 7 سالگی نقاشی را نزد استاد کاتوزیان ابتدا نمود

آناهیتا درگاهی,عکس آناهیتا درگاهی,عکس های آناهیتا درگاهی

تصویرها آناهیتا درگاهی