بیوگرافی رضا بابک

رضا بابک,بیوگرافی رضا بابک,زندگینامه رضا بابک

زندگی‌نامه و عکس ها های رضا بابک

رضا بابک هنرمند خوش اخلاق و پیشکسوت سینما و تلویزیون تلاش خود را از تئاتر ابتدا کرده میباشد و علاوه بر بازیگری در حوزه های مختلف هنری مشابه کارگردانی، نویسندگی، گویندگی و نقاشی تلاش داشته میباشد.

خلاصه ای از بیوگرافی رضا بابک:

نام اصلی: رضا فشنگچی معروف به رضا بابک

زمان تولد: 20 اسفند 1323

مکان تولد: تهران

حوزه تلاش: نویسندگی و بازیگری در سینما و تلویزیون

زندگی‌نامه رضا بابک و زندگی شغل ای او

رضا فشنگچی با نام هنری رضا بابک هنرمند، نویسنده و گوینده رادیو، تلویزیون و سینمای ایران ۲۰ اسفند ۱۳۲۳ در تهران چشم به جهان گشود.

رضا بابک در شاخه ی بازیگری و کارگردانی تحصیل کرده و بازیگری را در تئاتر از سال ۱۳۵۴ قبل از انقلاب در گروه هنری کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان ابتدا کرده میباشد.

او در سال ۱۳۵4 نیز در اولین فیلم سینمایی خود با نام چریکه تارا به کارگردانی بهرام بیضایی ایفای نقش بازي كردن نمود و خود را به دنیای سینمای ایران معرفی کرد.

رضا بابک به جز بازیگری به عنوان کارگردان و نویسنده نیز تلاش داشته میباشد. از جمله کارهای او به عنوان نویسنده، آقای طالع در سال ۱۳۷۳ میباشد. سریال تلویزیونی سالن زیبایی زیبا نیز از سریال‌های سرشناس این هنرمند بوده میباشد.

رضا بابک با صدای دل انگیز و رسای خود در زمینه گویندگی و دوبلوری هم تلاش‌هایی داشته میباشد از نمونه تلاش های او در زمینه دوبلوری را میتوان سال ۱۳۶۴ در سریال چتر باران نام برد.

رضا بابک این هنرمند زیاد قوی و پیشکسوت دنیای هنر ایران زمین با ذوق هنری و استعداد بی بدیل خویش در زمینه های زیاد زیادی از زمینه هنر حضور داشته میباشد و در تمامی مراحل پیروز بوده میباشد.

یکی از تلاش های مهم و تاثیرگذار رضا بابک در زمینه هنر تشکیل تئاتر کودک میباشد. رضا بابک از آغازگران تئاتر مدرن و گوناگون کودک در ایران میباشد که شیوه ی اجرایی متفاوتی را ارائه داده میباشد که بعدها الگوی کارگردان بسیاری در زمینه تئاتر شده میباشد.

او با این اقدام خود جلوه دیگر از تئاتر را به  صاحبان هنر نشان داد و توانست کودکان و بچه ها را هم با تلاش‌های هنری آشنا نماید.

تلاش رضا بابک در تلویزیون:

زندگینامه رضا بابک,عکس رضا بابک,سریال آرایشگاه زیبا

رضا بابک در سریال سالن زیبایی زیبا به همراه فاطمه معتمدآریا

یکی از درخشان ترین بازی های رضا بابک که سبب شهرت بیشتر این هنرمند شد بازی در سریال سالن زیبایی زیبا در سال ۱۳69 بود.  این سریال به کارگردانی مرضیه رشید با بازی زورمند و زیبای رضا بابک سبب شد که سالن زیبایی زیبا به سریالی زیبا و جذاب برای بینندگان تبدیل شود.

رضا بابک و نقاشی

تصاویر رضا باک,بیوگرافی رضا بابک,نقاشی رضا بابک

نقاشی رضا بابک از چهره خودش

رضا بابک غیر از بازیگری و صداپیشگی؛ به هنر نقاشی نیز علاقه‌مند میباشد. او در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ یک نمایشگاه نقاشی به نام «زنگ نقاشی» برپا کرد.

خودش درباره این تلاش هنری‌اش می‌گوید:

“سالهاست نقاشى مى کنم، اما خودم را نقاش نمى‌دانم. من اصولا نقاش نیستم و ادعای نقاشی ندارم. دوستانی که با من در زمینه نقاشی معاشرت می‌کنند، معتقد هستند که این تاکید بر نقاش نبودن میباشد که جالب میباشد.

بابک ادامه می‌دهد: نمی‌خواهم نامم به عنوان نقاش مطرح شود، زیرا این کار، شغل‌ای میباشد که توانایی‌های خاص خودش را می‌طلبد. نقاشی‌هایی که من ارائه می‌کنم بیشتر، دربردارنده احساس و حال من میباشد و تصاویری میباشد که با ترکیب رنگ‌ها خلق شده میباشد. این نقاشی‌ها مشابه زمانی که روی صحنه تئاتر می‌روم، به من انرژی می‌دهد.

من، چون کپی‌کاری بلد نیستم، این نقاشی‌ها در لحظه اتفاق می‌افتد و تصاویری است که مفاهیمی را نشان می‌دهد. در این سال‌ها انقدر وقاحت نداشتم که نمایشگاه بگذارم، اما دوستان اصرار داشتند الان که نقاشی می‌کشم این‌ها را در معرض دید دیگران قرار بدم تا دوستان دیگر هم این کار‌ها را ببینند.”

علت کم کاری رضا بابک:

رضا بابک,زندگینامه رضا بابک,بنفشه آفریقایی

عکس ها رضا بابک هنرمند فیلم بنفشه آفریقایی

رضا بابک که به تازگی در فیلم «بنفشه افریقایی» به ایفای نقش بازي كردن پرداخته میباشد، در یک مصاحبه ای درباره کم کار بودن خود در زمینه بازیگری گفته میباشد: “در شرایط فعلی دوست ندارم در مورد سینما حرفی بزنم. واقعیت امر یا پیشنهاد خوب نبود و یا اگر پیشنهادی بود دوست نداشتم در آن بازی کنم. شما یک سرشماری بگیرید می بینید که طی بیست سال اخیر مقدار زیاد محدودی در سینما بازی داشته‌اند. هنرمندان این سالها خیلی تکراری شده‌اند. در گذشته سه یا چهار نفر مسئول انتخاب هنرمند بودند اما الان این مقدار از صدها نفر هم گذشته میباشد. اکثر این افراد گروه های خودشان را دارند و به همین دلیل به ما بازی نمی رسد.”

زندگی خصوصی رضا بابک

رضا بابک و خانواده,رضا بابک و همسرش,دختر رضا بابک

عکس ها رضا بابک به همراه دختر و نوه اش

بعضی از هنرمندان زیاد از گفت‌وگو کردن در مورد مسائل خصوصی زندگیشان خوششان نمی آید و علاقه ای نسبت به این کار ندارند.

رضا بابک تا اکنون در مورد مسائل خصوصی و خانوادگی خود همسر و فرزندانش مصاحبه‌ای نکرده میباشد و اطلاعاتی از هسر رضا بابک در هیچ کجا منتشر نشده میباشد.

فیلم های سینمایی با بازیگری رضا بابک:

 چریکه تارا (1356) ارثیه (1367) ریحانه (1368)
 گربه آوازخوان (1369) لبه تیغ (1371) چشم‌هایم برای تو (1371)
 کودکانی از آب و گل (1372)  شریک زندگی (1374) مصائب دلداده تهی‌دست (1374)
 مرد آفتابی (1374)  بزرگ خیلی بزرگ (1375) شوریده (1384)
 به رنگ ارغوان (1383)  دعوت (1387)  بنفشه آفریقایی (1398)

سریال های تلویزیونی رضا بابک:

 سلطان صاحبقران (1354)  گلباران (1357) آئینه (1364)
 داستان مسافر گمنام (1364)  طنزآوران (1364) نهضت‌های آزادی‌بخش (1365)
 راویان اخبار (1365)  آرزو (1365) این شرح بی‌حد (1366)
 سالن زیبایی زیبا (1369)  گل پامچال (1370) عاطفه (1373)
 خانواده خشنودی (1375) منزل ما (1379) عسل‌ها و مثل‌ها (1381)
 مهمانپذیر طوبی (1382) روزگار قریب (1386) مهمانان ویژه (1390)

تصاویر رضا بابک:

رضا بابک,بیوگرافی رضا بابک,عکس رضا بابک در جوانی

عکس ها رضا بابک در جوانی

زندگینامه رضا بابک,عکس رضا بابک,تصاویر رضا بابک

عکس ها قدیمی رضا بابک

زندگینامه رضا بابک,رضا بابک و خانواده,تصاویر رضا بابک در اینستاگرام

عکس ها رضا بابک همراه با ابی ایمانی و اکبر تغییرناپذیر کسایی

زندگینامه رضا بابک,عکس رضا بابک,فیلم های رضا بابک

جدیدترین تصاویر رضا بابک در اینستاگرام

بیوگرافی رضا بابک,زندگینامه رضا بابک,عکس رضا بابک و داوود رشیدی

عکس ها رضا بابک و داوود رشیدی