بیوگرافی رابعه اسکویی + عکس

رابعه اسکویی,بیوگرافی رابعه اسکویی,زندگینامه رابعه اسکویی

زندگی‌نامه و تصویر های رابعه اسکویی

رابعه اسکویی هنرمند دوست داشتنی سینما و تلویزیون در تهران زاده شده میباشد و در فیلم ها و سریال های بسیاری از جمله سگ کشی، ویلای من، پلاک 14، شوخی کردم و … به ایفای ايفاي نقش پرداخته میباشد و مدت دوسال نیز در شبکه جم تی او تلاش داشته میباشد.

چکیده زندگی‌نامه رابعه اسکویی:

نام اصلی: رابعه اسکویی

زمان تولد: یکم مهرماه 1345

مکان تولد: تهران

تحصیلی: دیپلم

زندگی‌نامه رابعه اسکویی:

رابعه اسکویی هنرمند خوش نام سینما و تلویزیون در یکم مهرماه سال 1345 در تهران چشم به جهان گشود. رابعه اسکویی دوران های بازیگری را زیر نظر مرحوم حمید سمندریان گذرانده میباشد. با سریال پلاک 14 در سال 1378 بکارگردانی مهران مدیری داخل تلویزیون شد و یکسال بعد با فیلم یکی بود یکی نبود به کارگردانی ایرج طهماسب تجربه حضور در سینما را پیدا کرد.

رابعه اسکویی درباره انتخاب اسمش گفته میباشد: “مادر بزرگم چیزی که برای من توصیف کرده میباشد این میباشد که وقتی پدر و مادرم با هم آشنا می‌شوند و ازدواج می‌کنند. مادربزرگم صبح‌ها خیلی قدیم منزل را آب و جارو می‌کردند و اگر کسی طعامی چیزی می‌خواست برای صبح به او می‌دادند. یک آقائی می‌آید و می‌گوید دخترت ازدواج کرده میباشد. می‌گویند بله. می‌گویند دخترتان باردار میباشد و دختردار می‌شود و اسمش را رابعه بگذارید. اسمم سخت بود و در کودکی خیلی شیطان بودم. بنابراین، چون می‌خواستند آسوده‌تر صدایم کنند اسمم را لاله گذاشتند. صداکردنش آسوده‌تر بود؛ بنابراین اسمم در منزل و در بین اعضای خانواده لاله میباشد.”

بیوگرافی رابعه اسکویی,زندگینامه رابعه اسکویی,عکس رابعه اسکویی

رابعه اسکویی را در منزل لاله صدا میکنند

رابعه اسکویی از همان کودکی چاق بوده میباشد و به گفته خودش به دلیل دوری سنی 10 ماهه که با برادرش داشته میباشد و نگرانی خانواده از بی‌قدرت شدن او بیشتر از حد معمول تغذیه می شده میباشد. او علاقه زیادی به خوردن چایی، گوشت، پنیر، برنج و ماکارونی دارد.

رابعه اسکویی می گوید: “در گذشته خوردن برایم یک نقطه امن بود و با آن حس استراحت می کردم. زمانی که هنرمند شدم مردم مرا پذیرفتند، یعنی با همین فیزیک مرا قبول داشتند و احتمالا به همین خاطر مشابه زمان نوجوانی ام زیاد به اندیشه لاغر شدن نبودم اما سه ماه پیش از رابعه اسکویی که بودم کوفته شدم و تصمیم گرفتم تبدیل کنم و الان مطمئنم که تا چند ماه دیگر شما با یک رابعه اسکویی جدید با چهره و اندامی کاملا گوناگون آشنا می شوید. دوست دارم در کنار تبدیل فیزیکی، اصلاحات روحی هم داشته باشم.”

رابعه اسکویی همچنین تصمیم گرفته میباشد که سیگار را ترک کند. او به تندی به سیگار وابسته بوده میباشد و گاهی روزی تا 5 نخ سیگار می کشیده میباشد. او در یک مصاحبه در مورد ترک سیگار گفته میباشد: “هنگامی که می خواستم فیلم ببینم و برای اینکه مبادا وسط فیلم بدون سیگار بمانم و دیگر گیرم نیاید اول می رفتم سیگار می خریدم تا خیالم آسوده شود. الان هم نمی گویم سیگار را ترک کردم، می گویم جایش را در مغزم عوض کردم. چون وقتی می گویی ترک کردم انگار یک سد جلوی خودت می گذاری که باید شکسته شود. ”

ازدواج رابعه اسکویی:

رابعه اسکویی هنوز مجرد میباشد و تا اکنون ازدواج نکرده میباشد.

او پیشه بازیگری را به صورت جدی از سال 1378 با سریال پلاک 14 به کارگردانی مهران مدیری ابتدا کرده میباشد. و بعد از آن در سریال های طنز دیگری از همین کارگردان مشابه ویلای من و شوخی کردم نیز به ایفای ايفاي نقش پرداخته میباشد.

تصاویر رابعه اسکویی،مهاجرت رابعه اسکویی،رابعه اسکویی در نمایش آلفرد

رابعه اسکویی در اکران نمایش آلفرد

بازی در فیلم سگ کشی در سال 1379 به کارگردانی بهرام بیضایی اولین تجربه بازیگری رابعه اسکویی در سینما بوده میباشد. تجربه ای که با نامزدی او برای دریافت سیمرغ بلورین “بهترین هنرمند ايفاي نقش مکمل زن” در دوران نوزدهم جشنواره فیلم فجر همراه بوده میباشد و همین سبب درخشش بیشتر رابعه اسکویی در سینما و تلویزیون شد.

خاطره رابعه اسکویی از تست بازیگری برای فیلم سگ کشی:

“من یک تستی برای سگ کشی دادم برای آقای بیضایی. اولین باری که از دفترشان با من ارتباط گرفتند کل منزل را می‌دویدم و باورم نمی‌شد. روز موعود رسید و رفتم و همانطور که می‌دانید آقای بیضائی از همه تست می‌گیرند. به من گفتند شنیده ام کار تئاتر کرده ای. یک تیکه را برای من بازی کن. مغز من آف بود. زل زده بودم به آقای بیضائی. گفت بازی کن. گفتم من هیچی یادم نیست. او جدی میباشد. گفتم من می‌روم. هیچی یادم نیست. یک شعر کودکانه تنها الان در ذهنم میباشد و می‌خواهم بخوانم.

او ادامه داد: به من گفت بخوان و من هم یک شعر کودکانه خواندم. تا منزل گریه کردم و گفتم خدایا چرا من چیزی یادم نبود که برای آقای بیضائی ایفا کنم. البته بعد ارتباط گرفتند و گفتند بیا. آقای بیضائی گفت خدا تورا نکشد. نیاسان آن دوران کوچک بود. او سه روز میباشد صدای تورا می‌شنود و می‌گوید بابا نی نی بگذار. اینطور شد که من برای فیلم سگ کشی انتخاب شدم.”

مهاجرت رابعه اسکویی و تلاش در شبکه Gem

مهاجرت رابعه اسکویی,رابعه اسکویی در جم,بیماری رابعه اسکویی

مهاجرت رابعه اسکویی و تلاش در شبکه GEM

رابعه اسکویی در دی ماه 1394 در جریان مهاجرت های بازیگرانی مشابه صدف طاهریان، چکامه چمن ماه و مانی کسراییان به شبکه جم، به دلیل‌ها گوناگون تصمیم گرفت از ایران برود و در یک سریال در شبکه جم نیز به ایفای ايفاي نقش پرداخت.

رابعه اسکویی بعد از دو سال حضور در خارج از کشور و تلاش در شبکه جم تی‌او ابراز پشیمانی کرد و در ۴ بهمن ۱۳۹۶ به ایران برگشت و از بازگشتش حس خوشنودی کرد. او مورد استقبال گسترده هنرمندان قرار گرفت و در اولین مصاحبه‌اش هدف اصلی مهاجرت به خارج از کشور را توجه نکردن بعضی‌ها به هنرمندان در داخل کشور و تصمیم‌گیری خصوصی خودش و همچنین هدف از برگشت به ایران را بیماری و علاقه به وطن عنوان کرد.

با وجود پذیرش رابعه اسکویی توسط نهادهای ناظر برای برگشت به ایران و اینکه او بعد از خروج از ایران ممنوع التصویر میباشد و تا اکنون هیچ تصویر و فیلمی از او در رسانه ملی پخش نشده میباشد.او مدتی پس از برگشت به بازدید عزت الله ضرغامی رئیس سابق صداو سیما رفت که او قول مساعد برای حل مشکل او داده میباشد.

فیلم های رابعه اسکویی:

 یکی بود یکی نبود (1379) سگ کشی (1379) تارزن و تارزان (1380)
 ماجراهای اینترنتی (1383)  عروس گریخته (1383) شاخه گلی برای عروس (1383)
 سرتو بدزد رفیق (1384) چپ دست (1384) سوغات فرنگ (1385)
 زن بدلی (1385)  میزاک (1387) چشمک (1387)
 دلقک ها (1388) پوپک و مش ماشاالله (1388) آینه های روبرو (1388)
 دزدان خیابان جردن (1389) ننه نقلی (1390) شیر تو شیر (1390)
 یحیی سکوت نکرد (1393) دزد و پری (1393) نیمه شب اتفاق افتاد (1394)

سریال های تلویزیونی رابعه اسکویی

 شوخی کردم (1392) بیدار باش (1391) ویلای من (1391)
 جنایت و مکافات – فیلم تلویزیونی (1390)  دانی و من – سری دوم (1378) پلاک 14 (1374)

تصاویر رابعه اسکویی:

عکس رابعه اسکویی,تصاویر رابعه اسکویی,مهاجرت رابعه اسکویی

جدیدترین تصاویر رابعه اسکویی در اینستاگرام

زندگینامه رابعه اسکویی,عکس رابعه اسکویی,فیلم های رابعه اسکویی

بازی در سریال پلاک 14 اولین تجربه بازیگری رابعه اسکویی

رابعه اسکویی،بیوگرافی رابعه اسکویی,رابعه اسکویی در جم

برگشت رابعه اسکویی و مرجانه گلچین

زندگینامه رابعه اسکویی,عکس رابعه اسکویی,مهاجرت رابعه اسکویی

تصویر رابعه اسکویی در کنار سایر هنرمندان پس از برگشت به ایران

بیماری رابعه اسکویی،فیلم های رابعه اسکویی،شبکه GEM

تصویر های رابعه اسکویی در دوران اکران تئاتر آلفرد

بیماری رابعه اسکویی،فیلم های رابعه اسکویی،نمایش آلفرد

رابعه اسکویی و بازی در نمایش آلفرد به کارگردانی هادی عامل