طرز تهیه نان روتی هند

طرز تهیه نان هندی, طرز تهیه نان روتی, خمیر نان روتی طرز تهیه روتی، نان خوشمزه برای صبحانه هندی روتی یکی از نان های سنتی هندی است که به راحتی روی اجاق گاز و در تابه چدنی پخته می شود.

.نان روتی (به انگلیسی: Roti) یک نان سنتی هندی گرد و تخت است که در تابه درست می شود. این نان فوری در کشورهای جنوب آسیا بسیار رایج و محبوب است. برای طعم دادن به نان روتی می توانید از ادویه های مختلف با توجه به ذائقه خود استفاده کنید. ضخامت نان را می توانید به سلیقه خود کمی تغییر دهید. نان روتی بسیار سریع و آسان درست می شود و اغلب در همان غذا به صورت گرم سرو می شود. کره بمالید و روی آن شکر بپاشید. نان روتی مواد لازم برای تهیه نان روتی: آب جوش، 150 گرم آرد، 1 لیوان نمک، 1/3 قاشق چایخوری طرز تهیه نان روتی،

طرز تهیه نان روتی، نمک و آرد را در حین جوشیدن مخلوط کنید، با چنگال هم بزنید تا کمی خنک شویدسپس خمیر را حدود 30-15 دقیقه ورز دهید تا یکدست شود و در صورت تمایل سبزی و ادویه را به آن اضافه کنید.روی خمیر را با پارچه ای بپوشانید و در جای گرمی بین نیم تا دو ساعت استراحت دهید، اگرچه خمیر این نان پف نمی کند اما هر چه بیشتر استراحت کند بهتر ور می آید. پس از استراحت خمیر را به اندازه دلخواه (تقریبا به اندازه یک نارنگی کوچک) به قسمت های مساوی تقسیم کنید و ورز دهید و روی آن را بپوشانید و بگذارید 10 دقیقه دیگر استراحت کند و روی میز کار آرد بپاشید و خمیر را یکی یکی با رول باز کنید. سنجاق را به طور یکنواخت پهن کنید اگر خمیر به وردنه چسبید می توانید روی آن کمی آرد بپاشید. لازم نیست خمیر نان روتی خیلی نازک و نازک شود. یک تابه ضخیم با کف چدنی برای پخت نان انتخاب کنید و بگذارید داغ شود. خمیر را در تابه داغ قرار دهید و پس از پر شدن یک طرف نان، نان را برگردانید و 10 تا 20 ثانیه صبر کنید تا طرف دیگر هم بپزد.پف کردن نان روتی طرز تهیه نان روتی, خمیر نان روتی, آموزش نان روتی در این مرحله اگر می خواهید دو لایه نان از هم جدا شود و کاملا پف کند، خمیر را با کفگیر از تابه خارج کرده و در صورت نیاز روی حرارت مستقیم گاز قرار دهید تا پف کند. نان را برگردانید تا از طرف دیگر هم بپزد، شعله را مستقیم قرار دهید و دو لایه نان را کاملا از هم جدا کنید، سپس به تابه برگردانید و با کفگیر نان را فشار دهید تا هوای داخل آن گرفته شود و نان صاف شود.برای پخت نان روتی بهتر است از آرد سبوس دار مانند آرد نان سنگک استفاده کنید. .
بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کمپوت سیب

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه مربا گلابی

مواد لازم: 800 گرم شکر، گلابی یا سیب، 1 کیلو آب، کمی سرکه، 1/3 پیمانه …