مضرات نوشابه چیست؟

مضرات مشروبات الکلی بر کسی پوشیده نیست، اما دلیل این امر برای ما روشن نیست. دلایل زیادی وجود دارد که نوشیدنی های الکلی برای سلامتی مفید نیستند، از جمله قند بالا، شیرین کننده های مصنوعی، کافئین، فروکتوز بالا و غیره. وی خاطرنشان کرد و باید راه حل مناسبی برای نوشابه ها پیدا کرد.

ایرانی ها به طور متوسط ​​سالانه حدود 42 لیتر نوشابه می نوشند که آماری عجیب و وحشتناک است. وحشت این آمار زمانی مشهود است که بدانیم متوسط ​​حجم مشروبات الکلی در جهان حدود 10 لیتر است و هر ایرانی 4 برابر میانگین مصرف مشروبات الکلی جهان است. برخی افراد بیشتر اهل نوشیدنی های تفریحی هستند و بیشتر از آب نوشابه می نوشند و برخی حتی آب را به طور کلی قطع می کنند و فقط نوشابه می نوشند.

ضررهای نوشابه,مضرات نوشابه چیست

قند بالا، شیرین کننده های مصنوعی، کافئین، فروکتوز بالا و غیره. دلیل مضر بودن نوشابه ها

با توجه به مصرف مداوم الکل در کشور ما، شناخت اثرات احتمالی این نوشیدنی ها بر بدن انسان ضروری است. نوشابه، نوشابه های گازدار وهر چه اسمش را بگذاریم، اگر مشتری و طرفدار آن هستید، باید صحبت کنید

آیا نوشابه برای سلامتی مضر است؟

احتمالاً پاسخ من را از عنوان این پست می دانید، اما می خواهم جلوتر بروم! حتی می گویم با کمی تحقیق مشخص می شود که حتی مصرف متوسط ​​و منظم نوشابه برای شما مضر است.

البته همه می گویند که نوشیدن همه چیز مشکل بزرگی نیست که البته در بیشتر موارد با آن موافق هستند، اما وقتی صحبت از نوشابه می شود، میزان قند و مواد افزودنی در نوشابه ها آنقدر زیاد است که. باعث می شود به این نتیجه برسم که مصرف متوسط ​​در نوشابه ها یافت نمی شود، به خصوص که بطری های ما حداقل 300 سی سی نوشابه دارند و این نوشیدنی های الکلی گاهی اوقات به مقدار زیاد بیشتر مصرف می شوند.

محققان در مورد مضرات الکل کار زیادی انجام نداده اند و تحقیقات زیادی در این زمینه انجام نشده است، اما می دانیم که شکر هیچ فایده ای برای سلامتی ندارد و فقط مضر است. مخصوصاً وقتی به شکل نوشابه قرار می گیرد آسیب آن بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید:  ارزش غذایی پسته

در این مقاله به 10 دلیل اشاره می کنم که به شما ثابت می کند حتی نوشیدن گهگاهی نوشابه هم ارزش ریسک را ندارد و همچنین در این مقاله به چند نوشیدنی سالم اشاره می کنم.

اثرات مضر نوشابه و 10 دلیل برای اجتناب از آن.

1- قند بالا.

یک بطری نوشابه حاوی 10 قاشق چایخوری شکر است. این مقدار قند، به ویژه در مایع، باعث افزایش سریع قند خون می شود که باعث می شود بدن انسولین تولید کند. در درازمدت، افراد ممکن است به دلیل استفاده از نوشابه ها دچار دیابت یا مقاومت به انسولین شوند. البته در این قسمت در مورد افزایش وزن و سایر مشکلات سلامتی بدن که ناشی از قند موجود در نوشابه است صحبتی نکردیم! صنعت نوشابه بزرگترین مصرف کننده شکر در جهان است. بدتر از همه، قند موجود در نوشابه ها به شکل ذرت با قند بالا است.

مضرات نوشابه,آشنایی با مضرات نوشابه

یک بطری نوشابه حاوی 10 قاشق چایخوری شکر است.

2- اسید فسفریک.

نوشابه ها حاوی اسید فسفریک هستند که در جذب کلسیم در بدن اختلال ایجاد می کند و می تواند باعث پوکی استخوان، پوسیدگی دندان و استخوان های ضعیف شود. اسید فسفریک نیز با اسید معده تعامل دارد و هضم را کند می کند و جذب غذا را دشوار می کند.

3- آب نبات مصنوعی

در تولید نوشابه از آسپارتام به عنوان قند استفاده می شود که می تواند بدتر و خطرناکتر از شکر باشد. این نوع شیرین کننده مصنوعی با نزدیک به صد مشکل مختلف سلامتی از جمله تشنج، مولتیپل اسکلروزیس، تومورهای مغزی، دیابت و بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. این نوع آب نبات با حرارت دادن به متانول تبدیل می شود و سپس به فرمالدئید و اسید فرمیک تبدیل می شود. مصرف نوشابه خطر ابتلا به سندرم متابولیک را افزایش می دهد که باعث چاقی، قند خون و کلسترول بالا می شود. نوشیدنی هایی هستند که از شیرینی استویا استفاده می کنند و خطر کمتری دارند، اما باز هم استفاده از این نوع نوشیدنی ها را به جای استفاده از آب ساده یا نوشیدنی های سالم توصیه نمی کنم.

عوارض مصرف نوشابه, بیماری های ناشی از مصرف نوشابه

آسپارتام به عنوان قند در تولید نوشابه استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:  خواص عسل جعفری

4- سرشار از کافئین

بیشتر نوشابه ها حاوی کافئین هستند که می تواند باعث انواع خاصی از سرطان، تومورهای سینه، ضربان قلب نامنظم، فشار خون بالا و سایر مشکلات شود.

5- کیفیت پایین آب.

یکی دیگر از معایب مشروبات الکلی کیفیت بد آب آنهاست.آب مورد استفاده در تولید نوشابه حاوی کلر، فلوراید و مواد سنگین است.

6- چاق شدن

محققان هاروارد اخیرا به این نتیجه رسیده اند که مصرف نوشابه با چاقی مرتبط است. در تحقیقی که بر روی کودکان 12 ساله انجام شد مشخص شد کسانی که الکل مصرف می کنند چاق تر از کسانی هستند که نوشابه نمی نوشند. و به ازای هر وعده نوشابه مصرفی روزانه، خطر چاقی 1.6 برابر افزایش می یابد.

7- فروکتوز بیش از حد.

نوشابه ها حاوی مقدار زیادی شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند و همانطور که از نام آن پیداست از ذرت گرفته شده است. بیشتر این میخچه ها از نظر ژنتیکی اصلاح شده اند و هیچ تحقیق طولانی مدتی در مورد فواید اصلاح ژنتیکی برای سلامتی انجام نشده است. دلیل آن این است که به طور کلی، اصلاح ژنتیکی محصولات در دهه 1990 آغاز شد. ردپایی از جیوه نیز در فرآیند تولید شکر ذرت با کیفیت بالا دیده می شود. جیوه یک فلز سنگین است که می تواند مشکلات سلامتی مختلفی ایجاد کند.

نوشیدنی های سالم,مصرف نوشیدنی های مضر

نوشیدنی های الکلی حاوی شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند.

8- کمبود غذای سالم.

در واقع، سودا هیچ ارزش غذایی ندارد.نوشابه ها نه تنها تأثیر وحشتناکی بر بدن دارند، بلکه هیچ نشانه ای از تأثیرات مثبت نیز ندارند.سودا یک ماده غیر طبیعی است که به بدن آسیب می رساند.

9- آب بدن کاهش می یابد.

در حالی که نوشابه ممکن است به شما احساس شادابی بدهد، اما در واقع به دلیل داشتن قند، سدیم و کافئین زیاد، بدن را کم آب می کند. استفاده طولانی مدت از نوشابه ها می تواند باعث کم آبی بدن شود.

مضرات نوشابه چیست, پرهیز از نوشابه

نوشابه ها به دلیل قند، سدیم و کافئین موجود در بدن، آب بدن را کم می کنند.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با فواید میوه اوگلی

10- به دندان ها آسیب می رساند.

مصرف نوشیدنی های الکلی به طور طبیعی باعث ایجاد پلاک دندانی می شود که باعث پوسیدگی دندان و مشکلات لثه می شود.

جایگزینی سالم برای نوشابه.

می دانم برای افرادی که هر روز نوشابه می نوشند ترک ناگهانی سیگار سخت است. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که در نظر بگیرید چقدر قند می‌تواند بر بدن تأثیر بگذارد و واکنش‌هایی ایجاد کند که خلاص شدن از شر آنها دشوار است.

اگر شما یک نوشابه نوشابه حرفه ای هستید و به دنبال جایگزینی سالم برای جلوگیری از اثرات منفی نوشابه هستید، نگران نباشید، گزینه های زیادی پیش روی شماست.نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که باید گزینه های تازه را همراه خود داشته باشید تا در مواقع نیاز به شکر از آنها استفاده کنید

آب میوه.

خرید آنها از بیرون ضروری نیست اما می توانید آنها را تهیه کرده و بخورید.

کفیر آب

کفیر آب مانند نوشابه گازدار و شیرین است، اما دارای پروبیوتیک است.

کومبوجا.

مانند کفیر، می توانید کومبوچا را در خانه تهیه کنید. این ماده حاوی گاز طبیعی و سرشار از ویتامین است.

بستنی لیمویی

این نوشیدنی ملایم، با طراوت و نسبتا شیرین برای روزهای گرم تابستان عالی است. شاید ندانید که این نوشیدنی چقدر برای شما مفید است. مثل نوشابه نیست!

آشنایی با مضرات نوشابه,ضررهای نوشابه

لیموناد زردچوبه یخی یک نوشیدنی با طراوت و ملایم شیرین است که برای روزهای گرم تابستان مناسب است.

نظر شما در مورد عوارض نوشابه چیست؟ آیا شما هم با نوشابه های گهگاهی مخالفید یا معتقدید نوشابه های گهگاهی اشکالی ندارد؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …