امضای سند PDF به امضای الکترونیکی معروف است. یاد بگیرید چگونه فایل های PDF را با Adobe Reader امضا کنید. امضا یکی از کارکردهای اصلی احراز هویت است. با ظهور تجارت آنلاین، نیاز به امضای فایل های PDF بوجود آمد. در این مقاله قصد داریم ساده ترین و کاربردی ترین روش امضای فایل های PDF را توضیح دهیم. برنامههای امضای اسناد PDF با گسترش کسبوکارهای آنلاین، نیاز به امضای دیجیتالی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در واقع هنگام تغییر سبک کار، امضای اسناد PDF باید به صورت بلادرنگ انجام شود. در برخی موارد، فراموش می کنیم که فایل PDF را قبل از ویرایش آن امضا کنیم. پیش از این، برای امضای PDF، کاربران باید آن را چاپ می کردند و پس از امضای آن، نامه را دوباره در PDF تایپ می کردند. همچنین برخی از شرکت ها متن قرارداد را به صورت PDF برای پیمانکار ارسال می کنند. گیرنده قرارداد باید قسمتی از قرارداد را تکمیل و هویت خود را با اضافه کردن یک امضا در پایان تایید کند. امضاهای روی فایل های PDF را امضای الکترونیکی می نامند.از امضای الکترونیکی برای امضای قرارداد بین مالکان و مستاجرین، اجرای پروژه، قراردادهای محرمانه برای استخدامهای جدید و رضایت کاربران شرکتکننده در مطالعه استفاده میشود.اطلاعات شخصی. امضای الکترونیکی معادل امضای دست نویس است. در واقع این نوع امضا تصویری از امضای شخص است که در فایل PDF قرار می گیرد. امضای الکترونیکی از امنیت و حفاظت بالایی برخوردار است و هویت امضاکننده تایید می شود. راه های امضای فایل های PDF به طور کلی، برنامه های مختلفی برای امضای فایل های PDF طراحی شده اند. ساده ترین راه برای ویرایش فایل های PDF استفاده از Adobe Acrobat Reader است. این برنامه محصول شرکت ادوبی است و به طور ویژه برای ویرایش و مشاهده فایل های PDF طراحی شده است. ابتدا برای افزودن یک امضای الکترونیکی به PDF، ابتدا Adobe Acrobat Reader را دانلود کنید. سپس به برنامه رفته و فایل مورد نیاز را در برنامه آپلود کنید. باید روی فایل دوبار کلیک کنید. مرحله دوم در مرحله دوم باید وارد تنظیمات Adobe شویم، برای این کار به تب “View” رفته و مورد “ابزار” را انتخاب کنید، در این مرحله با کلیک بر روی تنظیمات آیکون چندین گزینه را مشاهده خواهید کرد. مرحله 3 در سمت راست صفحه، روی نوار ابزار نماد امضا در بخش “تکمیل و امضا” کلیک کنید.برای اضافه کردن امضا به یک فایل PDF، روی نماد امضا کلیک کنید برای امضای یک فایل PDF، به مرحله 4، پر کردن و امضا کردن بروید، صفحه ای با دو گزینه تکمیل و امضا و درخواست ظاهر می شود. .برای امضا و افزودن سرصفحه شخصی به PDF، روی «پر کردن و امضا» کلیک کنید. سپس روی گزینه «افزودن امضا» کلیک کنید تا صفحه امضا باز شود. ، امضای الکترونیکی معادل امضای دست نویس یک شخص مجاز است. هنگامی که صفحه امضا ظاهر می شود، یک پنجره جدید با سه گزینه باز می شود: ترسیم، نوع و تصویر. اگر امضای خود را با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی کشیده اید، تصویر اسکن شده را با فرمت های گرافیکی مانند jpg و png ذخیره کنید. سپس روی گزینه image کلیک کنید تا فایل PDF امضا شود. توجه داشته باشید که گزینه Image برای انتخاب یک فایل تصویری برای امضا طراحی شده است، در حالی که گزینه Type به کاربر اجازه می دهد نام شخصی را با خط شکسته وارد کند. این ویژگی به شما امکان می دهد سبک امضا را به دلخواه تغییر دهید. در نهایت روی دکمه Draw کلیک کنید تا امضا شود. در این فرآیند، یک دستگاه صفحه نمایش لمسی می تواند با استفاده از قلم یا قلم و ماوس، امضایی بکشد. پس از کشیدن امضا، مطمئن شوید که سبک امضا با اصل مطابقت دارد. امضا کنید و روی Apply کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.توجه به این نکته ضروری است که پس از امضای PDF، برنامه Adobe به طور پیش فرض امضای کاربر را ذخیره می کند.این ویژگی به کاربر اجازه می دهد تا هر سندی را با استفاده از امضای پیش فرض امضا کند. با استفاده از گزینه DRAW فایل PDF را امضا کنید مرحله 6: پس از کشیدن و ذخیره امضا، فایل PDF ظاهر می شود. برای درج امضا، ماوس را روی محل مورد نظر ببرید و کلیک کنید. سپس اندازه امضا را به دلخواه تغییر دهید. در نهایت پس از امضای مربوطه فایل PDF را ذخیره کنید. یکی از محبوب ترین ویژگی های Adobe Reader امضای PDF است که اصل درج امضا در فایل های PDF است. نرم افزار Adobe Reader دارای طیف وسیعی از امکانات است. یکی از ویژگی های محبوب امضای PDF است. در مرحله اول، برای درج امضای ورودی برای فایل PDF، از منوی کشویی در بالای پنجره Location Signature گزینه «Insert My Signature» را انتخاب کنید. سپس عنوان امضا را در کادر «نام خود را وارد کنید» وارد کنید. بخش “بازبینی امضای شما” پیش نمایشی از امضا را نشان می دهد. گزینه «تغییر سبک امضا» در مرحله دوم دارای چهار سبک مختلف است. سبک امضا شما می توانید هر طور که دوست دارید انتخاب کنید.بنابراین، روی گزینه OK کلیک کنید تا امضای ورودی به فایل PDF اضافه شودپس از امضای فایل PDF ، آن را از گزینه FILE ذخیره کنید. مرحله 3: پس از ذخیره سبک امضا، زمان آن است که امضا را در موقعیت صحیح قرار دهید. در طی این فرآیند، می توانید با کشیدن ماوس و قرار دادن انگشت خود روی دکمه سمت چپ ماوس، موقعیت و اندازه امضا را تغییر دهید. بنابراین، برای ذخیره فایل امضا شده، گزینه «ذخیره» را در تب «فایل» انتخاب کنید. ذکر این نکته ضروری است که قابلیت اشتراک گذاری امضاها به روش های مختلف در برنامه Adobe طراحی شده و در قالب ارسال فرم امضا نمایش داده می شود. منبع: سایت خوی
چگونه فایل PDF را در Adobe Reader امضا کنیم؟
.