انواع چای و خواص آن ها

چای نعناع اثرات ضد درد و آرامش بخش دارد

چای یکی از راه های فوق العاده برای آرامش و تجدید قوا است. برخی از چای ها به عنوان درمان فوری برای بیماری های مختلف مانند سردرد، دردهای عضلانی، مشکلات پوستی و غیره استفاده می شوند. استفاده می شود

هزاران نوع مختلف چای وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. در اینجا ما در مورد چای های موجود صحبت می کنیم و باید آنها را امتحان کنید.

چای سبز.

چای سبز برای بسیاری از بیماری ها و مشکلات سلامتی مفید است و می تواند درد آرتریت، التهاب و درد عضلانی را پس از ورزش کاهش دهد. همچنین در کاهش التهاب مفید است زیرا چای سبز حاوی اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است. چای سبز بدن را از مواد مضر پاک می کند و برای کاهش وزن مفید است.

خواص چای سبز: مفید برای التهاب، تسکین درد، آلرژی، آکنه، کاهش وزن.

چای بابونه

اگر بعد از شام احساس نفخ کردید، یک فنجان چای بابونه بنوشید. چای بابونه به شل شدن ماهیچه های دستگاه گوارش و پراکندگی گازی که باعث نفخ می شود کمک می کند. همچنین آرامش بخش است و به رفع ناراحتی معده کمک می کند.چای بابونه می تواند به کاهش بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، اگزما، آکنه و رنگدانه های پوست کمک کند.

خواص چای بابونه: مفید برای خواب، مشکلات پوستی، مشکلات گوارشی، اضطراب، نفخ شکم.

چای نعنا.

چای نعناع خاصیت ضد درد و آرامش بخش دارد که برای درمان مشکلات گوارشی مانند نفخ مفید است. همچنین برای سردرد و اسپاسم عضلانی در دوران قاعدگی به دلیل حملات خنک کننده و التهابی مفید است.

بیشتر بخوانید:  چرا ژله سفت نمیشود

خواص چای نعناع: به رفع حالت تهوع، تنگی نفس، مشکلات گوارشی، سردرد و دردهای قاعدگی کمک می کند.

چای ترش یا ملایم.

گل هیبیسکوس سرشار از آنتی اکسیدان است. چای هیبیسکوس یا چای ترش حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان هایی است که فشار خون را کاهش می دهد. همچنین برای عفونت های مخاطی مانند گلودرد، بیماری لثه و عفونت چشم مفید است.

خواص چای ترش: مفید برای فشار خون، بیماری های تنفسی.

چای اولانگ.

از خواص چای اولانگ می توان به کاهش بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، اسهال و کلسترول بالا اشاره کرد. همچنین برای تقویت مهارت های تفکر و هوشیاری ذهنی مفید است.

خواص چای اولانگ: کاهش وزن را تسریع می کند و متابولیسم را افزایش می دهد.

چای.

برای قرن‌ها، هندی‌ها از چای، ترکیبی از گیاهان و ادویه‌ها، برای سلامتی و ایجاد آرامش استفاده می‌کردند.این دمنوش برای بیماری های قلبی، سرفه، سرماخوردگی، سوء هاضمه و نفخ مفید است.

خواص چای: ضد التهاب، تقویت سیستم ایمنی، درمان سرفه و سرماخوردگی.

چای ماچا

چای ماچا سرشار از آنتی اکسیدان است که به تولید انرژی در بدن کمک می کند. همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن و داشتن زندگی فعال تر کمک می کند. مقدار بالای آنتی اکسیدان موجود در چای ماچا به محافظت از پوست در برابر انواع بیماری ها کمک می کند و از شما در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند.

خواص چای ماچا: چربی های شکم را می سوزاند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، سموم را دفع می کند.

چای سیاه.

بیشتر بخوانید:  از بین بردن بوی سوختگی برنج

چای سیاه از برگ های چای تهیه می شود که به کنترل قند خون، درمان سردرد و کاهش گرسنگی کمک می کند.

خواص چای سیاه: درمان مشکلات قند خون، کاهش وزن، سردرد، اسهال و ….

چای سفید.

چای سفید سرشار از آنتی اکسیدان است و نقش مهمی در افزایش متابولیسم بدن دارد. وجود اسید آمینه L-theanine در این چای به مبارزه با استرس و بهبود تمرکز و آرامش کمک می کند.

خواص چای سفید: به استرس، ضد پیری، کاهش وزن و سم زدایی کمک می کند.

چای زنجبیلی.

از زنجبیل قرن ها برای درمان معده استفاده می شود.این ادویه می تواند فشار شکم را کاهش داده و تورم را کاهش دهد. نوشیدن چای زنجبیل داغ به تسکین دستگاه گوارش کمک می کند.

خواص زنجبیل: درمان تنگی نفس، مشکلات گوارشی، سرماخوردگی، ناراحتی های معده، قاعدگی و گلودرد.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …