خاصیت شیر کاکائو قبل از ورزش

نوشیدن شیر کاکائو بعد از ورزش از هدر رفتن بدن جلوگیری می کند.

هنگام رفتن به باشگاه یا تهیه یکی از نوشیدنی های ورزشی باید حتما آب همراه داشته باشید. بعید است که چند بسته شیر کاکائو با خود به باشگاه ببرید و بین ست ها بنوشید. شاید باور نکنید، اما نوشیدن شیر کاکائو بعد از تمرین از طرق مختلف برای سلامت جسمانی شما بسیار مفید است. شاید شما هم مانند ما به دنبال دلایل و بهانه های قانع کننده برای نوشیدن شیر کاکائو هستید. پس از خواندن این مقاله، اگر شخصی در باشگاه با شوک به شما نگاه کرد، او را با دلایل زیر متقاعد کنید زیرا برای نوشیدن شیر کاکائو و خوردن آن پس از ورزش، نیازی به بهانه نیست. .

1. ذخایر الکترولیت بدن شما را دوباره پر می کند.

شاید با شنیدن نام “الکترولیت” به یاد موز و نوشیدنی های انرژی زا بیفتید. این نوشیدنی ها آب مورد نیاز بدن را در حین ورزش تامین می کنند و از کم آبی بدن جلوگیری می کنند و از طرفی می دانید که موز منبع بسیار خوبی از پتاسیم است. پتاسیم درد عضلانی، ضعف و بی حالی را کاهش می دهد.آنچه باید بدانید این است که شیر کاکائو حاوی پتاسیم بیشتری نسبت به موز است و میزان الکترولیت کل آن بیشتر از نوشیدنی های انرژی زا است.این بار به جای نوشیدن آن نوشیدنی های سبز رنگ با طعم لیموترش، مخلوطی از شیر کاکائو و موز درست کنید و بعد از تمرین بنوشید. نه تنها بدن شما از شما تشکر می کند، بلکه از جوانه های چشایی شما نیز تشکر می کند.

بیشتر بخوانید:  سرخ کردن بادمجان کم روغن

2. پروتئین مورد نیاز شما را تامین می کند.

متخصصان ورزش و تغذیه مصرف 13 تا 25 گرم پروتئین را پس از ورزش توصیه می کنند، اما یک وعده شیر کاکائو حاوی 8 تا 11 گرم پروتئین است. طعم شیر کاکائو دوران کودکی را با یک لیوان شیر کاکائو زنده کنید. متوجه خواهید شد که پس از ورزش و در طول روز، پروتئین ماهیچه هایی را که در حین ورزش آسیب دیده اند، ترمیم می کند. شیر کاکائو حاوی دو نوع پروتئین است. یک نوع پروتئین که به سرعت عمل می کند و نوع دیگر که به آرامی تا روز بعد آزاد می شود. نوشیدن شیر کاکائو بعد از ورزش زمان لازم برای ریکاوری عضلات را کاهش می دهد و به افزایش قدرت و استقامت بدنی کمک می کند.

3. شیر کاکائو انرژی شما را افزایش می دهد.

در هر وعده شیر کاکائو 20 تا 30 گرم کربوهیدرات وجود دارد که با میزان کربوهیدرات موجود در نوشیدنی های انرژی زا قابل مقایسه است.خوردن کربوهیدرات بعد از ورزش باعث بازسازی ذخایر انرژی می شود، بنابراین نوشیدن شیر کاکائو بعد از ورزش از هدر رفتن بدن جلوگیری می کند.علاوه بر کربوهیدرات های موجود در شکلات، عضله سازی نیز می کنید و از مزایای پروتئین محلول در شیر بهره مند می شوید.

4. ذخیره ویتامین D بدن شما را جوان می کند.

شاید باور نکنید، اما یک فنجان شیر کاکائو حاوی یک سوم ویتامین D مورد نیاز روزانه است. ویتامین D استخوان ها و دندان های شما را تقویت می کند و از شما در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کند. افزایش طبیعی و سالم ویتامین D در افراد می تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های تنفسی و قلبی عروقی به خصوص در کودکان شود. مصرف روزانه ویتامین D به پیشگیری از دیابت نوع 1، چاقی و برخی انواع سرطان کمک می کند. اگر ویتامین D را به طور مرتب مصرف کنید، فواید طولانی مدتی خواهد داشت و شکی نیست که چند لیوان شیر کاکائو یکی از بهترین و مطمئن ترین منابع آن است.

بیشتر بخوانید:  خواص سیب زرد

5. کلسیم مورد نیاز را به شما می دهد.

علاوه بر ویتامین D، شیر کاکائو حاوی یک سوم کلسیم مورد نیاز روزانه است.مصرف کلسیم برای رشد استخوان ها در کودکان و نوجوانان و همچنین ورزشکارانی که با تمرینات شدید به رشد بدن خود ادامه می دهند بسیار مهم است.مصرف زیاد کلسیم می تواند اثرات مثبتی بر فشار خون و فواید بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشد. وجود کلسیم باعث می شود عضلات کارآمدتر شوند.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …