بیوگرافی امیر جدیدی

امیر جدیدی,بیوگرافی امیر جدیدی,زندگینامه امیر جدیدی

زندگی‌نامه و تصویرها های امیر جدیدی

امیر جدیدی پدیده نوظهور سینمای ایران می باشد که در مدت زمانه کوتاهی توانسته می باشد لقب قهرمان سینمای ایران را به خود اختصاص دهد. امیر جدیدی در فیلم های بسیاری از جمله عرق سرد، تنگه ابوقریب، لتیان، روز صفر و … ايفاي نقش آفرینی کرده می باشد.

چکیده از سرگذشت امیر جدیدی

نام اصلی: امیر جدیدی

زمان تولد: 31 خرداد 1363

موقعیت تولد:تهران

حوزه پرکاری: بازیگری سینما و تلویزیون

زندگی‌نامه امیر جدیدی

امیرجدیدی هنرمند با استعداد و زورمند سینمای ایران در 31 خرداد سال 1363 در تهران به دنیا آمده می باشد.

امیرجدیدی دارای مدرک کارشناسی مهندسی صنایع و دانش آموخته شاخه مدیریت MBA در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد می باشد.

امیر جدیدی قبل از اینکه هنرمند شود یک ورزشکار و مربی پیشه ای در زمینه تنیس می باشد. او مربی تنیس هومن سیدی کارگردان مطرح سینمای ایران می باشد و همین دوستی سبب راهیابی امیر جدیدی به زمینه سینما شده می باشد.

امیر جدیدی شخصیتی آرام، کم حرف و بدون حاشیه دارد و اهل هیاهو و مصاحبه نیست و به همین دلیل از زندگی خصوصی او اطلاعات خیلی کمی در معرض است.

امیر جدیدی ذاتا هنرمند می باشد. او در شاخه سینما تحصیل نکرده، اما پایان ویژگی‌ها و راز و رمز‌های تبدیل شدن به یک قهرمان را دارد.

زندگی خصوصی امیر جدیدی:

امیر جدیدی,بیوگرافی امیر جدیدی,امیر جدیدی و همسر و فرزندش

امیر جدیدی یک دختر به نام حنا دارد

امیر جدیدی متاهل می باشد ولی هیچ تصویرها و اطلاعاتی در مورد همسر او منتشر نشده می باشد. همچنین گویا او یک دختر به نام حنا نیز دارد.

ابتدا پرکاری هنری امیر جدیدی:

زندگینامه امیر جدیدی,امیر جدیدی بازیگر,فیلم اژدها وارد می شود

امیر جدیدی در فیلم اژدها داخل می شود

امیر جدیدی پدیده ی نوظهور سینمای ایران می باشد که به واسطه دوستی اش با هومن سیدی پا به زمینه بازیگری گذاشت. اولین تجربه بازیگری امیر جدیدی فیلم سینمایی آفریقا به کارگردانی هومن سیدی در سال 1389 بود . پس از آن امیر جدیدی در فیلم دیگری از هومن سیدی به نام سیزده به ایفای ايفاي نقش پرداخت و توانست توانایی های خود را به اهالی سینما نشان دهد.

امیر جدیدی پس از دو سال دوری از سینما با ايفاي نقش آفرینی در فیلم سرانجام خدمت در سال 1392 به کارگردانی حمید زرنژاد توانست دیپلم افتخار سی و سومین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند. او در این فیلم ايفاي نقش یک سرباز ترک را بازی میکند.

از نقاط عطف مدرک هنری امیرجدیدی میتوان به بازی در فیلم “اژدها داخل می شود” اثری گوناگون از مانی حقیقی اشاره کرد. امیر جدیدی در این فیلم توانست با بازی متفاوتی یک شخصیت ساواکی را به گونه ای جدید به نمایش بگذارد.

از دیگر ايفاي نقش آفرینی های امیرجدیدی که سبب شد او را تبدیل به ستاره سینمای ایران کند بازی در ايفاي نقش آریا در کنار لیلا حاتمی در فیلم “من” به کارگردانی سهیل بیرقی بود. او در این فیلم نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین هنرمند مرد و همچنین نامزد دریافت بهترین هنرمند ايفاي نقش مکمل مرد از جشن منتقدان سینما شد. جدیدی با بازی در فیلم “من” توانست نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین هنرمند ايفاي نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر شود.

امیر جدیدی در سال 95 در فیلم “قاتل اهلی” مسعود کیمیایی در شمایل یک قهرمان در سینمای ایران آشکار شد و توانست در این فیلم هم نامزد دریافت تندیس حافط بهترین هنرمند مرد از هجدهمین جشن دنیای تصویر شود.

عکس امیر جدیدی,فیلم های امیر جدیدی,تصاویر امیر جدیدی

امیر جدیدی در تنگه اوقریب برنده سیمرغ بلورین بهترین هنرمند ايفاي نقش اول مرد

همکاری امیر جدیدی با سهیل بیرقی بار دیگر در سال 1396 و در فیلم “عرق سرد” اتفاق افتاد. فیلمی که امیر جدیدی در آن هنرمند یک ايفاي نقش منفی پایان عیار بود و نشان داد که  همان‌قدر که در اجرای شخصیت‌های مثبت و قهرمان متبحر می باشد، در پرداخت ايفاي نقش‌های منفی هم خوب عمل می‌کند. او  با این ايفاي نقش آفرینی توانست برای اولین بار برنده سیمرغ بلورین بهترین هنرمند ايفاي نقش اول مرد از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شود.

تنگه ابوقریب از دیگر فیلم های گوناگون امیر جدیدی می باشد که در ايفاي نقش حسن یک جنگنده  لوطی، شوخ طبع، سر به هوا و در عین حال وطن دوست آشکار می شود. تنگه ابوقریب در سال 1396 و به کارگردانی بهرام توکلی روی پرده سینما می رود و امیر جدیدی را برنده سیمرغ بلورین بهترین هنرمند ايفاي نقش اول مرد از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر میکند.

امیر جدیدی از جمله هنرمندان انعطاف پذیر و هزار چهره سینمای ایران می باشد که به خوبی توانسته از پس ايفاي نقش های گوناگون بر بیاید. از دیگر ايفاي نقش آفرینی های بینهایت گوناگون او باید به فیلم کمدین “قانون مورفی” رامبد جوان اشاره کرد.

بارها در محافل مختلف امیر جدیدی را قهرمان سینمای ایران معرفی کرده اند .امیر جدیدی در فیلم «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان، به عنوان یک قهرمان واقعی سینما آشکار شد؛ سبک شخصیت و بازی امیر جدیدی شبیه به قهرمان های فیلم های قدیمی می باشد .

بازی در فیلم “روز صفر” جایگاه مهمی در مدرک بازیگری او دارد. امیر جدیدی در این فیلم در ايفاي نقش یک مامور امنیتی طرح‌ریزی و اجرای عملیات دستگیری عبدالمالک ریگی را برعهده دارد.

امیرجدیدی به تازگی در فیلمی از اصغر فرهادی  با نام قهرمان بازی کرده می باشد که هنوز اکران نشده می باشد و در مرحله تولید می باشد.

امیر جدیدی و بازی در تئاتر

عکس امیر جدیدی,امیر جدیدی در لتیان,امیر جدیدی در عرق سرد

امیر جدیدی معدود بازیگرانی می باشد که ابتدا در سینما و سپس در تئاتر بازی کرده می باشد

امیر جدیدی علاوه بر سینما در تئاتر نیز پرکاری داشته می باشد و از جمله معدود بازیگرانی می باشد که ابتدا در سینما و سپس در تئاتر بازی کرده می باشد. از جمله نمایش های او می‌توان به «روایت ناتمام یک فصل معلق» 1391 ، «کالیگولا» 1394 ، «آوازه خوان» 1395 و «شاه ماهی» (به عنوان هنرمند و تهیه‌کننده) اشاره کرد.

امیر جدیدی در زمینه بازیگری تئاتر نیز توانسته می باشد برنده تندیس بلورین بهترین هنرمند ايفاي نقش اول مرد از سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر در سال 1398 شود.

فیلم های امیر جدیدی

 آفریقا (1389)  سیزده (1392) سرانجام خدمت (1392)
رخ مجنون (1393)  خنده های آتوسا (1393) من (1394)
 اژدها داخل می شود (1394)  قاتل اهلی (1395)  پدیده (1395)
هت تریک (1395)  عرق سرد (1396)  تنگه ابوقریب (1396)
 قانون مورفی (1396)  لتیان (1397) روز صفر (1398)
قهرمان (1399)

گالری تصاویر امیر جدیدی

زندگینامه امیر جدیدی, امیر جدیدی بازیگر, عکس امیر جدیدی و نوید محمدزاده

امیر جدیدی و نوید محمدزاده

عکس امیر جدیدی, تصاویر امیر جدیدی, امیر جدیدی در اینستاگرام

جدیدترین تصاویر امیر جدیدی در اینستاگرام

امیر جدیدی, بیوگرافی امیر جدیدی,عکس امیر جدیدی و اصغر فرهادی

امیرجدیدی به تازگی در فیلمی از اصغر فرهادی با نام قهرمان بازی کرده می باشد

امیر جدیدی, بیوگرافی امیر جدیدی,عکس امیر جدیدی و بهمن فرمان آرا

امیر جدیدی در کنار بهمن حکم آرا

امیر جدیدی, بیوگرافی امیر جدیدی,عکس امیر جدیدی و همایون شجریان

امیر جدیدی و همایون شجریان عزیز

امیر جدیدی,بیوگرافی امیر جدیدی,فیلم های امیر جدیدی

بازی در فیلم “روز صفر” جایگاه مهمی در مدرک بازیگری امیر جدیدی دارد

امیر جدیدی در لتیان,امیر جدیدی در عرق سرد,امیر جدیدی

امیر جدیدی در عرق سرد برنده سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شده می باشد