بیوگرافی بهروز بقایی

بهروز بقایی بیوگرافی, بهروز بقایی و پرستو گلستانی, بیو گرافی بهروز بقایی وهمسرش

بهروز بقایی هنرمند، نویسنده و کارگردان ایرانی

بهروز بقایی هنرمند، کارگردان و فیلم نامه نویس ایرانی هست که در تهران زاده شد. با اینکه او اصالتا تهرانی هست اما دبستان و دبیرستان را در شهر های رودسر ، هرزویل و رشت گذراند. بقایی یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین های پرکار در زمینه هنری هست که تا اکنون بیش از 30 انجام تنها در تئاتر داشته هست.

خلاصه از زندگی‌نامه بهروز بقایی

نام اصلی : بهروز بقایی

زمان تولد : 17 تیرماه 1332

مکان تولد : تهران

پیشه : هنرمند ، کارگردان ، فیلم نامه نویس تلوزیون و سینما

تلاش : از 1352 تا کنون

عکس های بهروز بقایی, زندگینامه بهروز بقایی, بیماری بهروز بقایی

زندگی‌نامه بهروز بقایی

زندگی‌نامه بهروز بقایی 

بهروز بقایی پس از تولد در سال 1332 در تهران ، تحصیل را در استان گیلان گذراند. او پس از دریافت دیپلم برای تحصیل بازیگری و کارگردانی به تهران رفت ؛ در انجا در دانشکده هنر های دراماتیک تحصیل را ادامه داد و توانست پس از تئاتر به تلوزیون و سینمای ایران داخل شود.

ابتدا تلاش بهروز بقایی در سال 1352 رقم خورد. او در سال 52 نمایش “لبخند با بزرگی اقای گیل” انجام کرد و بعد ها در سال 1359 با فیلم سینمایی زمان سازان داخل زمینه سینما شد.

بهروز بقایی اثار سینمایی و تلوزیونی زیادی در مدرک خود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. همچنین بهروز بقایی همکاری نزدیکی با مسعود سام و بیژن بیرنگ داشته هست که هر دو از پیروز ترین کارگردان های ایرانی محسوب می شوند.

گفت‌وگو های بهروز بقایی از خانواداش

بیوگرافی بهروز بقایی, بهروز بقایی, بهروز بقایی بیوگرافی

زندگی خصوصی بهروز بقایی

بهروز بقایی از زندگی خانوادگی خود این چنین می گوید : پدر من در یک شرکت فرانسوی کار می کرد و در ان جا مدیر تدارکات بود. من هم گاهی اوقات با پدرم می رفتم و در انبار چوب بری برای خودم بازی می کردم و لذت می بردم.

هرموقع که پول نیاز داشتم از پدرم یا مادرم می گرفتیم. با این حال به خاطر می اورم یک روز برنده فوتبال در مدرسه شدم و پدرم یک دوزاری بهم پاداش داد که خیلی برایم لذت بخش بود.

پدرم به انشا خیلی اهمیت می داد از طرفی هم یه خطاطی و ادبیات احساساتی بود و دست برقضا خط خیلی زیبایی هم داشت. بچه های زمان قبل خودشان درس می خواندن و والدین از این بابت زیاد نگران نبودند بر خلاف الان که پدر مادر ها برای درس خواندن پسرشان به زحمت بیوفتند.

پدرم انسان منطقی بود. مثلا وقتی به او گفتم می خواهم گرایش راه ساختمان را تغیر دهم و هنر را انتخاب کنم ، نه تنها اعتراض نکرد بله به من کمک هم کرد.پدرم هیچ وقت ما را مجبور به انجام کاری نمی کرد.

ماجرای تنبیه بهروز بقایی توسط پدرش

همسر بهروز بقایی, عکس های بهروز بقایی, زندگینامه بهروز بقایی

تصویر های بهروز بقایی

تنها یکبار توسط پدرم تنبیه شدم. ان ها به خاطر شیطنت بود که انجام دادم و خواهرم را در خیابان لاله زار گم کردم. وقتی پدرم این موضوع را شنید خشمگین شد و یک سیلی به من زد. این اولین و اخرین تنبیهی بود که از پدرم داشتم.

ما پچه ها خیلی با پدرمان دوست بودیم و همیشه باهم خطاطی می کردیم حتی باهم کتاب ادبی زیادی میخواندیم و تخته نرد بازی می کردیم.

مسافرت هم می رفتیم و یکی از خاطره انگیز ترین مسافرت هایی که داشتم برای سفری بود که به شمال داشتیم. واقعا استراحت ان را نمی توانم با چیزی مقایسه کنم.

جایگاه بهروز بقایی در سینمای ایران

بهروز بقایی از جایگاهش در سینما چنین می گوید : چرا باید همشه گلایه داشته باشیم ؟ من به همینی که است راضی ام. چیکار می توانم بکنم؟ وقتی کفش می پوشیم و باران می اید ، کفش هایمان خیس می شود دیگر جایه گلیه ای نیست.

بیماری قلبی بهروز بقایی

بهروز بقایی در شب دوشنبه 18 آبان ماه 1388 گرفتار بیماری قلبی شد و در بیمارستان بستری شد. این در حالی بود که قرار بود نمایش هملت با سالاد فصل را انجام کند در اصل قبل از ورود به تماشاخانه سنگلج گرفتار سکته قلبی و مغزی شد.

KEYWORDS

متاسفانه بهروز بقایی قبل از اجرای تئاتر هملت با سالاد فصل سکته کرد

تصویر یک لحظه ای آن دنیا از زبان بقایی

یکی از بهترین و حیرت انگیز ترین جاهای جهان بودم ، انجا زیاد رنگی بود و من خود را می کشیدم که بروم انجا حتی اینقدر مشتاق شده بودم که یک لحظه ناخودآگاه دستم را انداختم تا سرم و وسایل پزشکی را از خودم سوا کنم. جالب هست همه این ها در صدم ثانیه اتفاق افتاد.

توضیحات بقایی از وضعیت معیشت هنرمندان پیشکسوت

بهروز بقایی می گوید : بسیاری از هنرمندان شغل مسافرکشی را انتخاب کرده اند و برخی هم میوه فروشی و زیاد سخت زندگی می کنند. من می گویم کار که عار نیست ولی گفت‌وگو انجاست که بعد از سالها تلاش وقت پشتیبانی مسئولین فرهنگی و هنری نیست؟

دلیل جدایی بهروز بقایی از خندوانه

بهروز بقایی در ایتم سفرنامه خندوانه با رامبد جوان همکاری می کرد اما طبق گفته خود او قصد دارد خودش در اینده یک برنامه برای گروه کودک و نوجوان در شبکه 2 داشته باشد و به همین دلیل در سری جدید خندوانه حضور نداشته هست.

بهروز بقایی بیوگرافی, بهروز بقایی و پرستو گلستانی, بیو گرافی بهروز بقایی وهمسرش

بقایی تصمیم دارد برای کودکان و نوجوانان برنامه ای تریب دهد

هنرمند فیلم”توی گوش سالمم زمزمه کن” نظرش را درباره رامبد جوان چنین عنوان کرد : رامبد پسر خوبی هست ، ما با هم در افتتاحیه شبکه 5 سیما در برنامه “نوعی دیگر” حضور داشتیم. در ان برنامه رامبد به خوبی ایفای نقش بازي كردن کرد.

او همیشه سعی دارد انرژی را مردم و مخاطب منتقل کند به همین خاطر او را خیلی دوست دارم و احترام زیادی برایش قائلم. اگر کارکردن با رامبد برایم خوشایند نبود ، با او همکاری نمی کردم.

ازدواج و تشکیل خانواده بهروز بقایی

بقایی همسر سابق پرستو گلستانی می باشد و یک پسر هنرمند نیز به نام بهرنگ دارد. بهرنگ نقاش شغل ای هست و موسیقی را نیز به خوبی می شناسد. بهرنگ می گوید : بهروز بقایی از اینکه پسرش یک هنرمند هست حس تکبر می کند.

 بهروز بقایی, بهروز بقایی بیوگرافی, بهروز بقایی و پرستو گلستانی

همسر سابق بهروز بقایی ، پرستو گلستانی یکی دیگر از هنرپیشه های ایرانی بود

بهروز بقایی : هنگامی که اخبار به دنیا امدن پسرم را دادند در سفر بودم ولی خیلی زود خودم را به بیمارستان رساندم، وقتی رسیدم کاملا گیج شده بودم.

بیوگرافی بهروز بقایی, بهروز بقایی, بهروز بقایی بیوگرافی

بهروز بقایی به همراه پسرش بهرنگ بقایی

آثار سینمایی بهروز بقایی

به وقت خماری – 1396  سیب و سلما – 1389 یک وجب از آسمان – 1387
 هفت سنگ – 1376  پاییز بلند – 1372 پرواز پنجم ژوئن – 1368
 شناسایی – 1366  زمان سازان – 1359

فیلم های تلوزیونی بهروز مقامی

 و با تشکر از خانواده رجبی – 1398  روزنه آبی – 1389 به کجا چنین به‌سرعت – 1388
 روزهای زیبا – 1387  غیر محرمانه – 1387 شهریار – 1386
 توی گوش سالمم زمزمه کن – 1385  نیمکت – 1384 دیروز ، امروز ، فردا – 1382
حیات خلوت – 1381  دوستانه – 1379 قصه های نوروز – 1379
پائیز بلند – 1372 اقای حسابی – 1378 شب روباه – 1378
 هفت سنگ – 1376  تهران 11-595 ج 48 (1375) خانواده خشنودی – 1375
 دنیای شیرین – 1375  نوعی دیگر -1375 منزل سبز – 1375
 ماه مهربان – 1375 دزدان مادربزرگ – 1374 همسران -1373
قصه های بابا – 1372 فراموش منزل – 1370 عطر گل یاس – 1369
 آلبوم خانوادگی – 1369 نیمه تاریک ماه – 1367  کوچک جنگلی – 1363
 نهضت های ازادی بخش – 1365  سربدارن – 1363

علاوه بر موارد ذکر شده بهروز بقایی بیش از 30 تئاتر نیز انجام کرده هست و یکی دیگر از تلاش های هنری او گویندگی رادیو بوده هست. او اثار بسیاری زیاد دارد که سعی کردیم برای شما تا حد ممکن لیست کنیم.

آلبوم تصاویر بهروز بقایی و خانواده اش

 زندگینامه بهروز بقایی, بیماری بهروز بقایی, اعتیاد بهروز بقایی

تصویر های بهروز بقایی

همسر بهروز بقایی, عکس های بهروز بقایی, زندگینامه بهروز بقایی

تصویر بهروز بقایی