بیوگرافی بیتا بادران

عکس بازیگر بیتا بادران,تصاویر بیتا بادران,زندگینامه بیتا بادران

زندگی‌نامه و تصویر های بیتا بادران

بیتا بادران هنرمند با استعداد سینما که برای بازی در فیلم های آژانس شیشه ای و دلشکسته به محبوبیت یافت. بیتا بادران بهترین هنرمند و با استعدادترین شاگرد امین تارخ بوده و بازی آسوده و بدون تپق و خاص از ویژگی های این هنرمند هست.

چکیده از بیوگرافی بیتا بادران

نام اصلی: بیتا بادران

زمان تولد: 16 مرداد 1354

مکان تولد: تهران

حوزه تلاش: بازیگری و طرح‌ریزی لباس

زندگی‌نامه بیتا بادران هنرمند سینما و تلویزیون

بیتا بادران ۱۶ مرداد ۱۳۵۴ در تهران در خانواده ای مذهبی به دنیا آمده هست. بیتا بادران هنرمند ایرانی هست که به خاطر بازی در فیلم‌های آژانس شیشه‌ای و دلشکسته محبوبیت یافت.

او فراگیری بازیگری را در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اراک در سال ۱۳۷۱ ابتدا کرد و زمینهٔ شرکت در کارگاه آزاد بازیگری زیر نظر امین تارخ در سال ۱۳۷۹ را دارد.

بیتا بادران تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم بیشتر ادامه نداده هست ولی به دلیل علاقه زیاد به بازیگری از ادامه تحصیل انصراف داده و پایان دوران های بازیگری رو گذرانده هست.

بیتا بادران بهترین هنرمند و با استعدادترین شاگرد امین تارخ بود و بازی آسوده و بدون تپق و خاص از ویژگی های این هنرمند هست.

مدرک هنری بیتا بادران

عکس بیتا بادران,بیتا بادران آژانس شیشه ای,بیتا بادران دلشکسته

بیتا بادران به خاطر بازی در فیلم‌های آژانس شیشه‌ای و دلشکسته محبوبیت یافت

ابتدا تلاش سینمایی بیتا بادران با بازی در فیلم «آژانس شیشه‌ای» ابراهیم حاتمی کیا در سال ۱۳۷۶ بود.

بیتا بادران از راه دوران های بازیگری آقای امین تارخ و به دلیل استعداد و تواناییش برای فیلم ابراهیم حاتمی کیا انتخاب شد و احتمالا هیچگاه فکرش را نمیکرد که برای بازی در اولین فیلم سینمایی اش برنده پاداش سیمرغ بلورین بهترین هنرمند نقش داشتن مکمل زن شود. او همچنین برنده بهترین هنرمند زن در جشنواره جام جم شده هست.

بیتا بادران در مصاحبه ای در مورد فیلم آژانس شیشه ای گفته هست: ” خیلی ها با فیلم آژانس شیشه ای زندگی کردند و من احتمالا از همه بیشتر چون آژانس شیشه ای زندگی هنری من رو به عنوان یک هنرمند خلق کرد و خیلی بها این اتفاق رو میدونم اما احتمالا قدرش رو ندونستم.”

بیتا بادران در سال 1387 با ایفای نقش داشتن اصلی در فیلم سینمایی دلشکسته در مقابل هنرمندان مطرح سینما مشابه مرحوم خسرو شکیبایی و آقای شهاب حسینی به خوبی درخشید و توانست استعداد و توانایی هایش را در پیشه بازیگری به رخ بکشاند.

بیتا بادران در مورد انتخابش برای فیلم دلشکسته گفته هست: ” من قبلا با کارگردان “دلشکسته”، آقای رویین بدن، تئاترِ “پشت شمشادها” رو کار کرده بودم. قبل از “پشت شمشادها” هم باز با ایشون دو تئاتر تمرین کرده بودیم، اما بعد از تمریناتِ گروهمون، اجازه ی انجام بهمون داده نشد و اون دو کار توقیف شدند.

بیتا بادران,بیوگرافی بیتا بادران,بیتا بادران دلشکسته

تصویر بیتا بادران در فیلم دلشکسته

آقای رویین بدن از بازیگری من خیلی خوششون اومد و لطف کردند گفتند که تصمیم دارم یک فیلم سینمائی کار کنم و می خوام نقش داشتن اول کار را به تو بدهم. منم گفتم که با افتخار می پذیرم. و “دلشکسته” رو کار کردم. البته “دلشکسته” چهار سال توقیف بود. بعد از چهار سال هم با اکران خوبی روبرو نشد. تبلیغات خوبی هم نداشت. ولی بعد  در بخش سینمای خانگی از پرفروش ترین ها شد.

بیتا بادران پس از شش سال دوری از سینما به تازگی با فیلم «دم سرد» به دنیای بازیگری برگشت. «دم سرد» به تهیه کنندگی مشترک حمیدرضا جهانیان و عباس رزیجی در بیش از ٥٠ فستیوال بین المللی حضور چشمگیر داشته و جوایز بسیاری را برای سینمای ایران به دست آورده هست.

بیتا بادران برای بازی در فیلم سینمایی «دم سرد» پاداش بهترین هنرمند نقش داشتن اول زن را به دست آورد. «دم سرد» به عنوان فیلم افتتاحیه فستیوال سالنتو در زمان یکم سپتامبر ٢٠١٧ با حضور کارگردان فیلم به نمایش در آمد و مورد توجه منتقدین و تماشاگران این رویداد قرار گرفت.

آکادمی علوم سینمایی ایتالیا بهترین آثار نمایش داده شده در جشنواره های خود را به فستیوال های هم ردیفش در جهان معرفی می کند که به همین قصد فیلم سینمایی «دم سرد» ساخته عباس رزیجی که در فستیوال سالنتوی ایتالیا مورد توجه منتقدان قرار گرفته و پاداش بهترین هنرمند نقش داشتن اصلی زن را برای بازی بیتا بادران به دست آورده بود، به جشنواره هم صف سالنتوی هنگ کنگ معرفی کرد.

جالب هست بدانید که بیتا بادران برای بازی در یک صحنه از فیلمی مجبور شده هست 650 نخ سیگار بکشد او همچنین به عنوان رکورددار فیلم های توقیفی، چهار تئاتر توقیفی و دو فیلم سینمایی توقیف شده در مدرک هنری خود دارد. که دلشکسته یکی از آنها بود که بعد از 4 سال توقیف شدن اجازه اکران گرفت.

علت کم کاری بیتا بادران از زبان خودش

بیتا بادران,بیوگرافی بیتا بادران,زندگینامه بیتا بادران

دلشکسته یکی از فیلم های بیتا بادران که بعد از 4 سال توقیف اکران شد

در بیشتر مواقع هنرمندان خوبی به دلیل بی عدالتی ها در حاشیه می مونند اما این حاوی حال من نمیشه .

وقتی خانم آزیتا حاجیان را در”روبان قرمز” به خاطر میارم و یا لیلا حاتمی را در “ارتفاع پست” می بینم افسوس می خورم که این نقش داشتن ها اول به من پیشنهاد شده بود و قبول نکردم.

کارگردان های خوب دیگری هم به من پیشنهاد کار دادند و کارهاشون هم بینهایت پیروز از آب در اومد و من هنوز هم نمی دونم که چرا جایگاه های خوبم را خراب کردم . البته مشکلات خصوصی هم داشتم که بی تاثیر نبود.

من مشکل داشتم اما خصوصی بود. وقتی هم یک مدت دعوت ها و پیشنهادها رو رد می کنی، خواه ناخواه کم کم فراموش میشی و یا قضاوت ها اشتباه میشه . مثلا وقتی که برای بازی در دام فیلم “دنده معکوس” به عنوان بهترین هنرمند زن در جشنواره سیما انتخاب شدم اما برای گرفتن پاداش حضور نداشتم اندیشه می کردند دارم کلاس میگذارم اما واقعا دوست داشتم در این مراسم شرکت کنم . هر کسی دوست داره تا پاداش اش رو خودش و با دست های خودش بگیرد اما من واقعا نمی تونستم حاضر بشم و شرایطم خیلی بد بود.

زندگی خصوصی بیتا بادران

بیتا بادران,بیوگرافی بیتا بادران,بیتا بادران و برادرش

بیتا بادران هنوز مجرد هست و ازدواج نکرده هست

بیتا بادران هنوز مجرد هست و ازدواج نکرده هست و عکسی که از او در شبکه های اجتماعی به عنوان همسر بیتا بادران منتشر شده هست مربوط به برادرش هست که قهرمان مسابقات هاکی هست.

او همچنین در کار طرح‌ریزی لباس نیز تلاش میکند.

فیلم های سینمایی و تلویزیونی بیتا بادران

 دم سرد (۱۳۹۵) سمفونی تولد (۱۳۹۵) زمهریر (۱۳۸۸)
 دل شکسته (۱۳۸۶) دام روباه (۱۳۸۵) من و نگین دات کام (۱۳۸۲)
 بودن یا نبودن، ، (۱۳۷۷) آژانس شیشه‌ای (۱۳۷۶) روشنایی های شهر (1385)
 دنده معکوس (1389)  عملیات فوق سری (1375) پدر خاک (1379)

 گالری جدیدترین تصاویر بیتا بادران

بیتا بادران آژانس شیشه ای,عکس بازیگر بیتا بادران,فیلم های بیتا بادران

بیتا بادران تا مقطع دیپلم درس خوانده هست

بیتا بادران دلشکسته,بیتا بادران,بیوگرافی بیتا بادران

بیتا بادران علاوه بر بازیگری طرح‌ریز لباس نیز است

بیتا بادران,بیوگرافی بیتا بادران,اینستاگرام بیتا بادران

جدیدترین تصاویر بیتا بادران در اینستاگرام

بیتا بادران,بیوگرافی بیتا بادران,بیتا بادران در فیلم دم سرد

بیتا بادران در فیلم سینمایی دم سرد

 تصاویر بیتا بادران,رندگینامه بیتا بادران,فیلم شناسی بیتا بادران

بیتا بادران برنده پاداش بهترین هنرمند زن در فستیوال سالنتوی ایتالیا