بیوگرافی گلاب آدینه

گلاب آدینه, بیوگرافی گلاب آدینه,زندگینامه گلاب آدینه

گلاب جمعه هنرمند معروف سینما و تلویزیون

گلاب جمعه هنرمند برجسته و معروف ایرانی هست که در زمینه تلویزیون، سینما و تئاتر پرکاری دارد. در این مطلب با زندگی‌نامه گلاب جمعه و افتخارات این هنرمند بیشتر آشنا خواهیم شد.

نام اصلی: گلاب مستعان
تولد: ۲۲ آبان ۱۳۳۲
پیشه: هنرمند
سال‌های پرکاری: ۱۳۵۴ تا کنون
همسر(ها): مهدی هاشمی
فرزندان: نورا هاشمی
مدرک تحصیلات: لیسانس اقتصاد سیاسی

گلاب جمعه

گلاب جمعه هنرمند برجسته تلویزیون، تئاتر و سینما بوده که از سال 1354 پرکاری خود را در این زمینه  ابتدا نموده هست. این هنرمند دانش آموخته شاخه اقتصاد سیاسی بوده که در زمینه تئاتر و سینما آثار متعددی داشته و جوایز و افتخارات زیادی نیز کسب نموده هست.

زندگی‌نامه گلاب جمعه
گلاب جمعه جزو آن دسته از زنانی هست که در سال هایی که زنان در خصوص پرکاری ‌های اجتماعی به ویژه در زمینه تئاتر و هنر با مشکل روبرو بودند، به بازیگری برجسته تبدیل شده هست. گلاب جمعه با گروه تئاتر دانشجویی پیاده در سال 1354 پرکاری خود را در تئاتر ابتدا کرده که سرپرستی این گروه تئاتر، بر عهده مهدی هاشمی و داریوش فرهنگ بوده هست. نام اصلی جمعه، گلاب مستعان بوده که او همسر مهدی هاشمی و مادر نورا هاشمی می باشد.

گلاب آدینه, بیوگرافی گلاب آدینه,زندگی نامه گلاب آدینه

گلاب جمعه دانش آموخته شاخه اقتصاد سیاسی هست

گلاب جمعه در سال های ۱۳۶۷ الی ۱۳۷۶ به آموزش بازیگری برای گروه های سنی مختلف در موسسات و مدارس تعلیماتی همچون مدرسه هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان پرداخت. همچنین لازم هست بدانید این هنرمند چند نمایشنامه از بهرام بیضایی از جمله مرگ یزدگرد و سلطان مار را بر صحنه برده هست. اولین تجربه سینمایی گلاب جمعه با بازی و منشی گری در فیلم رسول پسر ابوالقاسم اثری از داریوش فرهنگ بوده هست. لازم هست بدانید این هنرمند همچنین پرکاری های هنری دیگری داشته که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

آثار سینمایی گلاب جمعه
گلاب جمعه همانطور که گفته شد جزو آن دسته از بازیگرانی هست که دارای آثار متعددی از جمله آثار سینمایی، تلویزیونی و تئاتر می باشد. لازم هست بدانید جمعه در سال ۱۳۸۲ دوران پر کوشش در زمینه سینما و تلویزیون طی کرده و آثار مهمی را از خود به جا گذاشته هست، به طوری که در این سال دو فیلم سینمایی مهم از جمله عروس افغان به کارگردانی ابوالقاسم طالبی و فیلم مهمان مامان به کارگردانی داریوش مهرجویی از مهمترین فیلم های ایشان می باشد.

گلاب آدینه, بیوگرافی گلاب آدینه,مهدی هاشمی و گلاب آدینه

گلاب جمعه و مهدی هاشمی

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی صحرا اسدالهی

در خصوص فیلم مهمانی مامان می توان گفت خانم جمعه در سن ۵۰ سالگی در سال ۱۳۸۲ توانست در این فیلم با مهارت خود نقش بازي كردن بینهایت مهمی را ایفا نماید و با همکاری در کنار بازیگرانی چون امین حیایی، حسن پورشیرازی، پارسا‌ پیروزفر، و ژاله علو به تجارب خود بیفزاید. درباره زندگی، دیگر فیلم سینمایی بوده که توسط رضا فهیمی در سال ۱۳۹۶ ساخته شده و جزو آثار گلاب جمعه به شمار می‌ رود. از دیگر آثار سینمایی خانم جمعه می ‌توان به دروازه روز، خواهر، قصه خانواده فرشچی، استراحت در میان مردگان، وقتی همه خواب بودند، یک قطعه نان، نغمه، گل یخ، زندان زنان، دوشیزه، زیر پوست شب، بانوی اردیبهشت، معجزه خنده، بهترین بابای دنیا، شکار خاموش، چوپانان کویر، فصل پنجم، زرد قناری و .. اشاره نمود.

فیلم ها و نمایش های تلویزیونی گلاب جمعه
یکی از مهمترین ویژگیهای کار خانم گلاب جمعه آن بوده که ایشان در مدت بازیگری خود علاوه بر آثار سینمایی، آثار تلویزیونی نیز به جا بگذارند. هرچند که حدود ۹۱ درصد آثار او سینمایی هست، اما باید توجه داشته باشید که بیش از ۹ درصد آثار گلاب جمعه آثار تلویزیونی بوده و می توان گفت این هنرمند در مجموع ۲۳ تاثیر در مدرک خود داشته که ۲۱ تاثیر آن در سینما بوده و دو تاثیر تلویزیونی چون سریال فرستاده و سریال افسانه سلطان و شبان بازی کرد. فیلم فرستاده که یکی از آثار تلویزیونی گلاب جمعه می باشد به کارگردانی جواد شمقدری بوده و هنرمندان آن جعفر دهقان و محمدعلی کشاورز هستند که در کنار گلاب جمعه به ایفای نقش بازي كردن پرداخته اند.

دیگر تاثیر تلویزیون همانطور که گفته شد افسانه سلطان و شبان هست که در سال ۱۳۶۳ ساخته شده و جزو فیلم های کمدین، تاریخی به شمار می رود. این فیلم با کارگردانی داریوش فرهنگ و بازیگری محمد مطیع، مهدی هاشمی و خانم جمعه بر روی تلویزیون رفته هست.

گلاب آدینه, نورا هاشمی دختر گلاب آدینه,بیوگرافی گلاب آدینه

مهدی هاشمی و دخترش نورا

حضور گلاب جمعه در صحنه تئاتر
علیرغم آنچه از آثار گلاب جمعه توضیح شده لازم هست بدانید این هنرمند در صحنه تئاتر نیز بینهایت دیده شده هست به طوری که از جمله مهمترین آثار او می‌توان به انسان‌های ماشینی، داستانی نه تازه، دایره گچی قفقاز، مرگ یزدگرد، همشهری، خانمچه و مهتابی، سیندرلا و … اشاره کرد. این هنرمند همچنین در دام تئاتر نامه و دام تئاتر آشتی‌ کنان به عنوان کارگردان آشکار شده اند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی صحرا اسدالهی

جوایز و افتخارات هنرمند
در خصوص افتخارات و جوایز خانم گلاب، لازم هست بدانید که ایشان تا اکنون توانسته بهره‌مندی های زیادی در جشنواره های مختلف کسب کند. به طوری که در سال ۱۳۷۳ در ۴۱ سالگی برای بازیگری در فیلم روسری آبی، ایشان توانست در سیزدهمین جشنواره فیلم فجر پاداش سیمرغ بلورین نقش بازي كردن دوم زن در بخش سودای سیمرغ را از آن خود کند. همچنین در ۴۴ سالگی و در سال ۱۳۷۶ گلاب جمعه برای فیلم بانوی اردیبهشت در شانزدهمین دوران جشنواره فیلم فجر نیز نامزد پاداش سیمرغ بلورین نقش بازي كردن دوم زن شد. در سال ۱۳۹۳ خانم گلاب جمعه برای فیلم من دیه گو مارادونا هستم در سی و سومین دوران جشنواره فیلم فجر، توانست نامزد زن نقش بازي كردن اول سیمرغ بلورین شود.

باید توجه داشته باشید که ایشان در سال ۱۳۶۷ برای فیلم زرد قناری در هفتمین دوران جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ نامزد دریافت سیمرغ بلورین برای نقش بازي كردن اول زن شده هست. در سال ۱۳۹۶ نیز گلاب جمعه برنده پاداش بهترین هنرمند نقش بازي كردن اول زن در جشنواره بین المللی فیلم پکن برای فیلم خواهر شده هست. دیگر افتخار گلاب جمعه، بازیگری در نقش بازي كردن اول زن جشنواره بین المللی فیلم خروس برای فیلم دوباره زندگی در سال ۱۳۹۷ می باشد.

ازدواج گلاب جمعه
در خصوص زندگی خصوصی خانم گلاب جمعه لازم هست بدانید ایشان در سال ۱۳۶۰ با مهدی هاشمی ازدواج کرده که حاصل آن یک فرزند دختر بوده که زاده سال ۱۳۶۲ هست و تک فرزند گلاب جمعه و مهدی هاشمی می باشد که توانست توسط والدینش قاب تلویزیون گذاشته اما کمی بعد به واسطه همسرش آقای سیاوش اسعدی که کارگردانی سینما را برعهده دارند داخل دنیای سینما شده و فیلم‌های سینمایی از جمله جیب بر خیابان جنوبی را بازدید کرد. لازم هست بدانید همسر خانم جمعه یعنی مهدی هاشمی زاده سال ۱۳۲۵ در لنگرود بوده که فیلمنامه نویس، تلویزیون هنرمند و کارگردان می باشد.

گلاب آدینه, عکس های گلاب آدینه,دختر گلاب آدینه

نورا هاشمی دختر گلاب جمعه به همراه همسرش سیاوش اسعدی

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی صحرا اسدالهی

حواشی زندگی گلاب جمعه

تیرماه سال 98 بود که  که نام مهدی هاشمی و گلاب جمعه هنرمندان نامدار کشورمان ناگهان به صدر اخبار آمد.  مهنوش صادقی نویسنده و هنرمند سینما و تلویزیون ایران با انتشار ویدیویی کوتاه اعلام کرد که با مهدی هاشمی ازدواج کرده هست.

پس از چند روز مهدی هاشمی نیز با انتشار فیلمی در فضای مجازی اعلام کرد که با مهنوش صادقی هنرمند و نویسنده ازدواج کرده هست و مدت زیادی هست که با خانم گلاب جمعه (همسر قانونی) خود هیچ گونه روابط عاطفی و زناشویی ندارد. این فیلم که سر و صدای زیادی به راه انداخت، سبب شد تا برخی مهدی هاشمی که همه ما او را در فیلم دکتر قریب بیش از پیش به یاد داریم را فردی بی اخلاق و دو زنه بنامند، مسئله‌ای که خود او تاکید دارد اینچنین نیست و او تنها یک همسر دارد و او هم مهنوش صادقی هست.

مهدی هاشمی در بخشی از یادداشت خود درباره حواشی پیش آمده درباره ازدواجش می‌گوید: «ما یعنی من و خانم جمعه سال‌هاست که با موافقت سوا از هم زندگی می‌کنیم، زیرا بدلیل عدم فهم فکری که با هم داشتیم نمی‌شد زیر یک سقف ماند، و همچنین هیچ رابطه عاطفی هم بین ما نبود که بشود اسمش را ارتباط زناشویی گذاشت، اما به دلیل‌ها خصوصی و همچنین محدودیت‌هایی که شغلمان برایمان ایجاد می‌کند ترجیح دادیم به این جدایی رسمیت نبخشیم.»

گلاب آدینه,همسر گلاب آدینه,همسر دوم مهدی هاشمی

مهدی هاشمی و همسر دومش مهنوش صادقی

پرکاری گلاب جمعه در شبکه های اجتماعی

یکی از راه های ارتباطی گلاب جمعه با مخاطبان از راه اینستاگرام می باشد به طوری که ایشان تا اکنون پست های زیادی بارگذاری کرده اند و پرکاری خود را در اینستاگرام از زمان ۲۸ ۱۲۹۶ ابتدا نموده و احتمالا برایتان جالب باشد بدانید یکی از پر لایک ترین و محبوب ترین پست های اینستاگرامی متعلق به خانم جمعه هست. افراد می توانند سمت دوستی بیشتر با زندگی‌نامه ایشان به ورقه اینستاگرام ایشان سر بزنند. در خصوص تجربه کاری خانم جمعه لازم هست بدانید ایشان در سال های بازیگری، با هنرمندان زیادی کار کرده اما در این میان فاطمه معتمد آریا، بابک‌ حمیدیان، اکبر دودکار، باران کوثری و مهدی هاشمی از جمله با تجربه ترین بازیگرانی هستند که بیشترین همکاری را با جمعه داشته اند.