خواص آب برنج

آب برنج حاوی ویتامین ها و مواد معدنی فوق العاده ای است.

توانایی خوردن آب برنج، منحصر به فرد برای زنان.

برخلاف آنچه ما فکر می کنیم، آب برنج نه تنها خوشمزه است، بلکه حتی خواص آن برخی از مشکلات از جمله مشکلات گوارشی را حل می کند.

برخلاف آنچه ما فکر می کنیم، آب برنج نه تنها خوشمزه است، بلکه حتی خواص آن برخی از مشکلات از جمله مشکلات گوارشی را حل می کند. در ادامه این مقاله به برخی از ویژگی های اصلی آن اشاره شده است.

گاهی اوقات بهترین درمان برای برخی بیماری ها ساده ترین چیزی است که به جای استفاده از آن دور انداخته می شود. یکی از چیزهای شفابخشی که بسیاری از ما قدر آن را نمی دانیم آبی است که برنج را در آن جوشانده و سپس آبکش کرده و دور ریخته اند. باید بدانید که این آب برخلاف تصور ما خوشمزه است و حتی برای رفع مشکلات گوارشی مفید است.

آب برنج سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است.

آب مورد استفاده برای جوشاندن و پختن برنج را دور نریزید. این آب حاوی ویتامین ها و مواد معدنی فوق العاده ای است و استفاده از آن یکی از راه های ساده و کم هزینه برای مقابله با مشکلات روزمره است.فقط این آب را در ظرف شیشه ای بریزید و دارچین را اضافه کنیددر این صورت یک نوشیدنی خوشمزه خواهید داشت. مشکل آب برنج این است که کلسیم ندارد. شکی نیست که می توانید کلسیم را در سبزیجات، میوه های خشک و لبنیات پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:  کلم قمری و خواص آن

آب برنج یک سد طبیعی در برابر پیری زودرس است.

باید گفت که آب برنج حاوی مقدار زیادی اینوزیتول است. اینوزیتول از خانواده ویتامین های B است و خواص زیادی دارد. این ماده مغذی به رشد سلولی کمک می کند. در نتیجه پیری شما را دور نگه می دارد. علاوه بر این، اینوزیتول جریان خون را در رگ ها افزایش می دهد. لازم به ذکر است که با خوردن آب برنج، پوست تجدید و تقویت می شود و خاصیت ارتجاعی آن افزایش می یابد. .

آب برنج منبع خوبی از انرژی است.

آب برنج بسیار نشاط آور است. این نوشیدنی در بازگرداندن انرژی در مواقعی که احساس بیماری می کنید یا انرژی خود را از دست می دهید بسیار موثر است. برای این کار لازم است هر روز دو لیوان از این نوشیدنی بنوشید تا مواد مغذی زیادی دریافت کنید و به آرامی بهبود پیدا کنید. این نوشیدنی به ویژه برای افراد مسن و کودکان توصیه می شود.لازم به ذکر است که پزشکان آب برنج را به زنان شیرده نیز توصیه می کنند زیرا باعث تحریک ترشح شیر مادر می شود.

آب برنج گوارشی.

آب برنج به هضم غذا کمک می کند. به این ترتیب به عملکرد صحیح روده ها کمک می کند، از فلور محافظت می کند و از التهاب جلوگیری می کند. این نوشیدنی در مقابله با اسهال و ترمیم بدن نیز موثر است. نتایج تحقیقات منتشر شده در مجله علمی The Lancet در سال 1995 نشان می دهد که برنج و به خصوص آب برنج در درمان اسهال موثر است. برای این کار لازم است 30 گرم برنج را به مدت 30 دقیقه در آب بپزید. سپس آبکش کنید و بخورید. اگر مشکل حل نشد حتما با پزشک مشورت کنید.

بیشتر بخوانید:  از بین بردن بوی زهم گوشت

آب برنج دوست پوست شماست.

آب برنج حاوی “پارامینوبنزوئیک اسید” است و این ماده مفید در محصولات آرایشی و بهداشتی محافظت کننده در برابر آفتاب یافت می شود. این اسید یک آنتی اکسیدان قوی است که خاصیت ضد التهابی دارد و از پوست در برابر التهاب محافظت می کند. توصیه می شود علاوه بر نوشیدن آب برنج، از آن به عنوان ماسک روی پوست خود استفاده کنید.
خواص آب برنج,آشنایی با خواص آب برنج

آب برنج به هضم غذا کمک می کند.

سایر خواص آب برنج

* تنظیم کننده دمای بدن

* اثرات در مبارزه با سرطان.

* درمان و پیشگیری از یبوست.

*پیشگیری از ورم معده

* موهایی سالم و درخشان داشته باشید.

* پشتیبانی از بدن

* برای سفت کردن منافذ باز.

طرز تهیه آب برنج سالم.

به احتمال زیاد برنج را با نمک زیاد خیس کرده اید. بنابراین آبی که برای جوشاندن این برنج استفاده می شود ممکن است شور باشد. در این صورت بهتر است دست به کار شوید و آب برنج را خودتان تهیه کنید. 30 گرم برنج را در یک لیتر آب به مدت نیم ساعت بجوشانید. درب ظرف را بگذارید تا آب به داخل آن نفوذ نکند. برنج را آبکش کنید و آب آن را نگه دارید. می توانید به این آب کمی عسل و دارچین اضافه کنید و بنوشید.

در نهایت آب برنج برای همه اعضای خانواده مفید است. این نوشیدنی را می توانید بعد از ظهر بنوشید. به یاد داشته باشید که آب برنج حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن مانند کلسیم نیست. برای این منظور می توانید از نوشیدنی یا آب بادام که دارای مواد مغذی بیشتری است استفاده کنید. در نتیجه نمی توان آب برنج را یک نوشیدنی معجزه آسا در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید:  برای جایگزین بکینگ پودر چه موادی می توانیم استفاده کنیم؟

این نوشیدنی به عنوان مکملی برای یک برنامه غذایی سالم مفید است، نه به عنوان یک پایه اصلی.شما نمی توانید از این نوشیدنی برای رفع تمام نیازهای بدن یا کودکتان استفاده کنید زیرا تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را ندارد.از این آب برای به دست آوردن قدرت بعد از بیماری، تسهیل هضم و بهبود وضعیت پوست استفاده کنید و حتما از میوه های خشک، سبزیجات، آب میوه های تازه، فیبر و پروتئین در رژیم غذایی خود استفاده کنید. این نوشیدنی برای خانم ها بسیار مفید است و طراوت و زیبایی پوست را افزایش می دهد.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …