گذرگاه غول پیکر آنتریم، ساحلی عجیب و افسانه ای در ایرلند (+تصاویر)

ساحل آنتریم,گذرگاه غول پیکر ایرلند,عکس های گذرگاه غول پیکر ایرلند

گذرگاه غول پیکر آنتریم

گذرگاه غول پیکر ایرلند (Large causeway)

گذرگاه غول پیکر در شهر آنتریم در سواحل شمالی کشور ایرلند واقع شده و به جزیره ای پر رمز و راز معروف می باشد.

گذرگاه غول پیکر شهر آنتریم

در طول زمان افسانه های زيادي در جای جای جهان داشته ایم که هر کدام فلسفه  خصوصی به خودشان را دارا هستند. این بار می خواهیم در مورد یکی ديگر از این افسانه های که مربوط به مردم کشور ایرلند شمالی می باشد گفت‌وگو کنیم، افسانه ای که می گویند 1 غول آسا جزیره را ساخته می باشد.

ساحل آنتریم,تصاویر گذرگاه غول پیکر,عکس های گذرگاه غول پیکر ایرلند

گذرگاه غول پیکر آنتریم

گذرگاه غول پیکر در شهر آنتریم در سواحل شمالی کشور ایرلند واقع شده و به جزیره ای پر رمز و راز مشهور است، باتوجه به شکل ظاهری این منطقه اکثر مردم ایرلند تا سال ها جرأت داخل شدن به آن جا را در خود نمی دیدند. در این جزیره سنگ ها و ستون ها بطور باور نکردنی در کنار هم قرار گرفته اند و در بعضی از آن ها ترک های بزرگی وجود دارد.

ساحل آنتریم,ساحل جاینت,عکس های ساحل جاینت

 گذرگاه غول پیکر Large Causeway

افسانه گذرگاه غول پیکر

سال های زيادي مردم کشور ایرلند بر این باور بودند که منطقه گذرگاه غول پیکرGiant Causeway’s را موجودی که دارای نیروهای فرا انسانی بوده ایجاد نموده می باشد. قصه بر می گردد به 1 غول عظیم ایرلند به نام Fion mac Cumhaill که در 1 چالش با یکی از اساطیر اسکاتلندی به نام غول Benandonner بوده می باشد. از همین رو Fion هنگامی که متوجه می شود بناندور از او زورمند تر می باشد پیوسته خود از او پنهان نگه می داشته می باشد.

بیشتر بخوانید:  جنگل چاقوها (جنگل سینجی) از عجایب جهان

همسر فیون که Oonagh نام داشته فیون را شبیه 1 کودک مراقبت می نموده و او را در گهواره قرار داده بوده می باشد. زمانی که بناندور اندازه کودکی درون گهواره می باشد را می بیند، به این اندیشه میافتد که قطعاً پدر این او 1 غول پیکری در بین پایان غول های دنیا می باشد. به همین علت از تندی اضطراب دربرابر پدر فیون Fion|پا پس کشید و با عقب‌نشینی از این منطقه سبب شد تا سنگ ها بشکنند و این جذب طبیعی بوجود بیاید.

ساحل آنتریم,عکس های giant causeway, تصاویر giant causeway

عکس ها های ساحل آنتریم

واقعیت ماجرای گذرگاه غول پیکر

گذرگاه ساحلی غول پیکر با مقدار ۴۰۰۰۰ ستون سنگی به هم پيوسته از جنس بازالت بر تاثیر فوران آتشفشان در زمان باستان بوجود آمده می باشد. این منطقه واقع در شهرستان آنتریم در ساحل شمال شرقی ایرلند شمالی در حدود 3 مایلی شهر بوشمیلز قرار دارد.

ساحل آنتریم,عکس های giant causeway, تصاویر گذرگاه غول پیکر

گذرگاه غول پیکر در ایرلند

عکس های گذرگاه غول پیکر ایرلند,عکس های giant causeway, تصاویر giant causeway

تصاویر گذرگاه غول پیکر در شهر آنتریم

حدود 50 تا 60 میلیون سال گذشته در دوران ی زمین شناسی پالئوژن، آتشفشان های پیرامون شهر انتریم بینهایت پرکار بودند؛ طوری که گاهی وقت ها حتی چند‌بار در روز فوران می کردند و گدازه های آن روی خاک‎ های آهکی جزیره راه افتاده و مساحت زيادي از زمین های اطراف را می پوشاند. به مرور زمانه این گدازه ها روی زمین تکان می کردند، شکاف هایی را که در تاثیر فوران های گذشته ایجاد شده بود می پوشاندند و در تمامی شکستگی ها نفوذ می کردند. ستون های سنگی از دامنه های کوه ابتدا و تا ساحل دریا ادامه پیدا می کند و درون آب پنهان می شوند. ارتفاع این ستون ها گاه به ۱۲ متر هم می رسد

بیشتر بخوانید:  تاریخچه و عکس های موزه تاریخ طبیعی اصفهان

منبع: خوی وب و بیتوته

مطلب پیشنهادی

معرفی کاخ بیلربیی

کاخ بیلربیی به عنوان مکان اقامتگاه برای سران دولتی در ترکیه بنا شد قصر بیلربیی …