روستای فیلبند، عجیب و رویایی بر فراز ابرها

 روستای فیلبند از جذب های گردشگری بابل

یکی از جذابیت های روستای فیلبند دریای ابری ست که اغلب مواقع آنرا در بر می گیرد و چشم‌انداز فوق العاده ای را تشکیل ميدهد.

روستای فیلبند از مناظر زیاد دیدنی مازندران
یکی از زیباترین ییلاق های ایران که بر اوج ابرها واقع شده می باشد روستای فیلبند (Filband) در استان مازندران می باشد. این روستا فوق العاده تماشایی و بی همتا می باشد و منظره ای که از ابرها به شما ميدهد، احساس نشاط و انرژی زيادي را به شما تزریق ميکند و حال و هوایتان را دگرگون ميکند .

فیلبند روستايي در شهرستان بابل در استان مازندران ایران می باشد و از توابع دهستان خوشرود شهرستان بابل محسوب می گردد. ساکنان به این روستا فلبن ميگويند که کوتاه شده فیلبند می باشد. محلی های این منطقه هم در ماه های گرم سال به ییلاق فیلبند میروند و از هوای خنک این منطقه استفاده ميکنند .

روستای فیلبنددر زمستان به علت سرما و باریدن برف شدید از سکنه خالی ميشود و تنها عدد اندکی از ساکنان در این ییلاق باقی می مشابه. یکی از جذابیت های روستای فیلبند دریای ابری ست که اغلب مواقع آنرا در بر می گیرد و چشم‌انداز فوق العاده ای را تشکیل ميدهد . آب و هوای روستای فیلنبد بگونه ای می باشد که پيش بيني های هواشناسی در خصوص آن اصلاً قابل اعتماد نیست و در 1 روز امکان دارد شاهد چند پدیده جوی باشید و تنها به مسافت چند ساعت هم برف هم باران و هم خورشید را ببینید.

روستای فیلبند,عکس های فیلبند,تصاویر روستای فیلبند

عکس ها های روستای فیلبند

بیشتر بخوانید:  کوشک احمدشاهی نماد معماری قاجاری

فیلبند از چشمه های کوچک و بزرگ متعددی بهره مند می باشد چشمه کوچک موسوم به لار دارای املاح معدنی بسیاری می باشد که برای درمان درد کلیه مفید می باشد. گفته می شود که وجود فلوئور کافی در آب چشمه های این منطقه در استخوان بندی مردمش تاثیر بسزایی گذاشته می باشد.

جایگاه جغرافیایی روستای فیلبند بابل
روستای فیلبند بابل، از جنوب به روستاهای ورزنه و نشل، از جنوب شرق روستای شیخ موسی، نیراسم، پاریجان و از شمال غربی به روستای سنگ چال میرسد . هر کدام از این روستاها هم چشم اندازهای دل انگیزی را دارا هستند که میتوانید در طی مسیر رسيدن به ییلاق زیبای فیلبند از آنها دیدن کنید و از طبیعت های آن لذت ببرید. فیلبند مرتفع ترین روستای ییلاقی حوزه مركزی مازندران می باشد كه در جنوب بابل در بخش بندپی غربی واقع شده می باشد. ارتفاع آن از سطح دریا حدود 2700 مـــتر می باشد.

فیلبند به بام شرقی مازندران هم مشهور می باشد به دلیل آن که این آبادی در نزدیکی قله 3392 متری اندوار و حصین بن واقع شده و با نقاط همجوار خویش زیاد اختلاف ارتفاع دارد. در خط الراس نزديک به قله اندوار و در ارتفاعات جنوبی فیلبند، امامزاده ای بر تارک خط الراس دیده ميشود که به امامزاده قاسم مشهور می باشد. بقعه سفیدرنگ امامزاده قاسم در ارتفاع 2500 متری دارای 1 دالان می باشد که به وسیله سایبانی فلزی و شیروانی محافظت ميشود .

زمستان در فیلبند زود آغاز ميشود و دیر به سرانجام میرسد و میتوان گفت نزديک به 7 ماه سال همه جا پوشیده از برف می باشد و سرمای تحمل فرسایی همه جا را فرا می گیرد. روستای فیلبند در فصل زمستان به علت باریدن برف و بریدن راه‌های ارتباطی تقریباً بی سکنه ميشود ولی با ابتدا بهار و روان شدن جویبار ها و رشد گیاهان خوراکي، بار ديگر زندگی و شوق به منطقه برمیگردد .

بیشتر بخوانید:  اسکی روی آتشفشان فعال سرو نگرو

روستای فیلبند,فیلبندکجاست,مسیر روستای فیلبند

تصاویر روستای فیلبند

روستای فیلبند,روستای فیل‌بند,جاذبه های دیدنی فیلبند

 عکسهای روستای فیلبند

روستای فیلبند در فصل بهار و فصل تابستان تا 3 و 4 مساوی گنجایش خویش پذیرای مهمان ميشود و به همین علت پیدا کردن جایی به غرض اقامت در این 2 فصل کار راحتی نیست و همچنین ، روستای فیلبند دارای هتل و یا مهمان منزل نیست و این کار را دشوار تر ميکند . ولی با این حال با کرایه منزل های محلی و ویلاهای محلی ها میتوانید شب را در روستا سپری کنید. هر چند که میتوان گمان زد قيمت کرایه این منازل از بها واقعی آن ها به علت حالت خاصش زیاد بیشتر می باشد. در صورتی هم که کمپبنگ هم در فصل های گرم سال در اطراف روستای فیلبند میسر می باشد. ولی در هر صورت و در هر فصل هوای شب روستای فیلبند زیاد سرد می باشد.

روستای فیلبند,فیلبند از جاذبه های دیدنی بابل,عکس های روستای فیلبند

تصاویر روستای فیلبند

روستای فیلبند,عجایب طبیعی,فیلبند مرتفع ترین روستای ییلاقی

 عکس ها های روستای فیلبند

بهترین زمان براي سفر به فیلبند مازندران
در روزهایی که هوای شهر زیاد گرم می باشد، روستای فیلبند  اینگونه نیست به طوریکه معمولاً با نسیمی خنک همراه می باشد و احساس زیاد خوشایدنی را به شما هدیه خواهد داد تا جایی که دوست دارید مدت بیشتری  را در این روستای زیبا سپری کنید. آب و هوای روستای فیلبند در فصل های گوناگون به شرح زیر می باشد.

فیلبند در فصل بهار: با وجود خصوصیات های جذاب روستای فیلبند آب و هوای این ییلاق در بهار آنرا زیاد دوستداشتنی نموده می باشد . به دلیل آن که در این فصل، فیلبند دارای بارش باران و برف، تگرگ و تابش افتاب، رنگین کمان و وزش باد می باشد بگونه ای که از طبیعت دست نخورده این منطقه در استان مازندران در حیرت می مانید.

بیشتر بخوانید:  موزه ارگ کریم خانی شیراز

فیلبند در فصل تابستان: ولی در فصل تابستان، روستای فیلبند دارای هوای زیاد خوش و در بعضی مواقع حتی سرد می باشد. منظره ابرها و هوای تازه روستا، شما را از اندیشه گرمای هوای شهرتان در تابستان خارج ميکند .

روستای فیلبند,مکانهای دیدنی فیلبند,فیلبند کجاست

 عکس ها های از طبیعت روستای فیلبند

روستای فیلبند,عکس های روستای فیلبند,تصاویر روستای فیلبند

  عکس ها های از طبیعت روستای فیلبند

روستای فیلبند,طبیعت روستای فیلبند,بهترین زمان سفر به فیلبند

   عکس ها های از طبیعت روستای فیلبند

روستای فیلبند,تصاویر روستای فیلند,فیلبند در بابل

  عکس ها های از طبیعت روستای فیلبند

مسیر دسترسی به روستای فیلبند
براي رسيدن به روستای فیلبند مسیر ۲۵ کیلومتری حد فاصل آمل – هراز را در نزد بگیرید، كه بعد از ردشدن کردن از روستای سنگچال به فیلبند میرسید .

منبع: خوی وب و بیتوته

مطلب پیشنهادی

معرفی کاخ بیلربیی

کاخ بیلربیی به عنوان مکان اقامتگاه برای سران دولتی در ترکیه بنا شد قصر بیلربیی …