بیوگرافی اردلان شجاع کاوه بازیگر

اردلان شجاع کاوه,بیوگرافی اردلان شجاع کاوه,عکس های اردلان شجاع کاوه

زندگی‌نامه و عکسها های اردلان شجاع کاوه

بیشتر افراد احتمالا اردلان شجاع کاوه را در سریال طنز چهارخونه در بازي کردن نقش فرزاد به یاد آورند. بازیگری زورمند که در فیلم ها و سریال های بسیاری از جمله “گذرگاه”، “مردان آنجلس”، “کلانتر” و … ایفای بازي کردن نقش کرده میباشد.

چکیده سرگذشت اردلان شجاع کاوه

نام اصلی: اردلان شجاع کاوه

زمان تولد: 1341

مکان تولد: شهر بیرجند

حوزه تلاش: بازیگری تئاتر، سینما و تلویزیون

نگاهی به زندگی‌نامه اردلان شجاع کاوه

اردلان شجاع کاوه هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون زاده سال 1341 در بیرجند و اصالتا مازندرانی میباشد. پدر و مادرش اهل بابل هستند. او هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون و استاد دانشگاه میباشد.

اردلان شجاع کاوه در خانواده ای پرجمعیت و هنر دوست در شهر بابل به دنیا آمده میباشد. او فرزند آخر خانواده میباشد و دو برادر و دو خواهر بزرگ تر از خودش دارد. پدرش کارمند اداره پست، تلگراف و تلفن آن دوران بوده میباشد و به شهرهای مختلف به عنوان مامور منتقل میشده میباشد و به همین دلیل اردلان شجاع کاوه در شهر بیرجند به دنیا آمده میباشد. خانواده اردلان شجاع کاوه تجربه زندگی در شهرهای زیادی چون تویسرکان، ملایر، تنکابن، گرگان، بابلسر و بندر انزلی را دارند.

اردلان شجاع کاوه اولین بار در سال 1364 در سن 22 سالگی در فیلم بایکوت به کارگردانی محسن مخملباف بازی کرد. اردلان شجاع کاوه با حضور در طنز چارخونه بکارگردانی سروش راستی و در بازي کردن نقش فرزاد دوباره به زمان اوج آوازه خود رسید.

اردلان شجاع کاوه دیپلم اقتصاد دارد ولی به دلیل علاقه زیادی که به پیشه بازیگری داشته میباشد در همین گرایش ادامه تحصیل می دهد. او لیسانس بازیگری اش را از دانشکده هنر های زیبای دانشگاه تهران و فوق لیسانس بازیگری را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرده میباشد و در دانشگاه سوره آموزش می کرده و در حال حاضر استاد دانشگاه هنر میباشد.

اردلان شجاع کاوه به موسیقی نیز در کنار بازیگری علاقه مند میباشد و سالها نوازنده سنتور بود ولی به دلیل مشغله کاری این پیشه را ادامه نداده میباشد.

تلاش هنری اردلان شجاع کاوه

زندگینامه اردلان شجاع کاوه,اردلان شجاع کاوه و همسرش,عکس‌های اردلان شجاع کاوه

اردلان شجاع کاوه تئاتر را از سنین کودکی ابتدا کرده میباشد

اردلان شجاع کاوه از کودکی با تشویق پدر و مادر و حضور برادرش در زمینه موسیقی، داخل تلاش های هنری و از جمله تئاتر شد. او از 10 سالگی بازي کردن نقش بچه ها را در تئاتر بزرگسالان ایفا می نمود.

او درباره آغاز بازیگری اش به صورت جدی گفته میباشد: ” سالها در شهرستان کار تئاتر می کردم. یک روز متوجه شدم که دارند برای فیلم بایکوت تست بازگری میگیرند بنابراین خودم را به تست  رساندم . اندیشه میکنم سال 62 یا 63 بود و من تنها 22 سال داشتم. به هرحال تست دادم و با کمال حیرت قبول شدم و بعد مقابل دوربین مخملباف آشکار شدم. ”

اردلان شجاع کاوه در بیش از 56 فیلم و سریال بازی کرده میباشد. 7 سال آغازین کارش را در سینما گذراند و پس از آن به تلویزیون آمد.

اردلان شجاع کاوه به دلیل استقبال بی حد مردم از فیلم گذرگاه ناچار شد از شهر دور شود و به زیرزمین منزل پدری پناه ببرد.

اردلان شجاع کاوه در سال 86 و بازی درطنز چهارخونه به کارگردانی سروش راستی و در بازي کردن نقش فرزاد دوباره به اوج آوازه خود رسید.

در “سریال های مردان آنجلس”،  “همسر”، “نوعروس” و ” کلانتر” بازي کردن نقش‌های متفاوتی از اردلان شجاع کاوه دیدیم که به خوبی در این سریال ها درخشید. در “صاحبدلان” محمدحسین لطیفی نیز نوع دیگری از بازي کردن نقش‌آفرینی اردلان شجاع‌کاوه به چشم آمد. اما بعد از “عمارت پدری” اکبر منصور فلاح شبکه پنج سیما، اپیزودی در “احتمالا برای شما هم اتفاق بیفتد” و گاهی اوقات رادیو و تئاتر، اخبار چندانی از اردلان شجاع‌کاوه نبود. آخرین حضور شجاع کاوه در یک سریال تلویزیونی به سریال قفسی برای پرواز در سال ۱۳۸۹ بازمی گردد.

تصاویر اردلان شجاع کاوه,فیلم های اردلان شجاع کاوه,سریال شرم

اردلان شجاع کاوه در سریال حیا

تا اینکه پس از چندین سال غیبت در زمینه ی بازیگری که به حدودا 10 سال میرسد اردلان شجاع کاوه در سریالی به نام حیا به کارگردانی احمد کاوری و در کنار هنرمندانی چون ابوالفضل پورعرب و مرحوم سیروس گرجستانی ایفای بازي کردن نقش کرده میباشد. سریال «حیا» یک ملودرام اجتماعی میباشد که برای پخش از شبکه سه سیما در فصل پاییز 1399 آماده شده میباشد.

ازدواج اردلان شجاع کاوه و زندگی خصوصی

بیوگرافی اردلان شجاع کاوه,اردلان شجاع کاوه و همسرش,عکس اردلان شجاع کاوه و همسرش

اردلان شجاع کاوه و همسرش الیزا اورامی

اردلان شجاع کاوه در سال 1370 ازدواج کرد. همسرش الیزا اورامی میباشد که یکی از هنرمندان تئاتر و گویندگان ایرانی میباشد. این دو سر صحنه با هم آشنا شدند و این دوستی سبب ازدواج آنها شد و هم اکنون یک دختر 12 ساله دارند. همسرش مدتی در بخش دوبله پرکار بود و در حال حاضر نمایشنامه نویسی می کند.

الیزا اورامی همسر اردلان شجاع کاوه زاده 1341 میباشد و لیسانس نقاشی دارد . بانو اورامی دوبله را به صورت پیشه ای از سال 1370 ابتدا کرده میباشد.

از نمونه تلاش های بانو الیزا اورامی همسر اردلان شجاع کاوه میتوان به

خانم پات در قصه های جزیره ، ماریا کاتبرد در آن شرلی با موهای قرمز ، بانوی منشی های دربار در سریال جواهری در قصر، کاستافیوره در ماجراهای بدن بدن، عنکبوت بدجنس در گجت بوی،خانم لولا در سریال امیلی در نیومون ، ملکه در جواهرات معبد گمشده ، آماندا بلیک در مستند فراتر از دوهزار، مارماگورا در گربه استثنایی، آن بنکرافت در مرد فیل نما ،مردم ربا در فیلم دقایق برخورد (وقت هیجان) ،ترمیناتور 3، گلوریا ، آوای وحش ،سه تفنگدار ، گرگ ،پیشامد و… اشاره کرد.

فیلم های سینمایی با بازی اردلان شجاع کاوه

 بایکوت (۱۳۶۴)  گذرگاه (۱۳۶۵)  هراس (۱۳۶۶)
 پنجاه و سه نفر (۱۳۶۸)  عملیات کرکوک (۱۳۷۰) دادستان (۱۳۷۰)
 بر بال فرشتگان (۱۳۷۱)  پاییز بلند (۱۳۷۲) دایره سرخ (۱۳۷۴)
 آقای رئیس‌جمهور (۱۳۷۹)  جوجه اردک من (۱۳۸۱) پاپیتال (۱۳۸۵)
 یوسف پیامبر (۱۳۸۶) به هدف شلیک کن (۱۳۸۷) پرونده‌ای برای سارا (۱۳۹۳)

سریال های تلویزیون اردلان شجاع کاوه

هشت بهشت (1367-1369) پاییز بلند (1372)  شمارش معکوس (1374)
 شب و مه (1375) برگبار (1376) مردان آنجلس (1376)
 ایستگاه (1378) همسفر (1379) دیوار شیشه ای (1380)
 نو عروس (1381) پشتیبان (1381) روح مهربان (1383)
 هنگامه (1383) بازي کردن نقش جهان (1384) کلانتر 2 (1384)
 صاحبدلان (1385) چهارخونه (1386) یوسف پیامبر (1387)
 عمارت پدری (1389) قفسی برای پرواز (1389) حیا (1399)

آلبوم تصاویر اردلان شجاع کاوه

تصاویر اردلان شجاع کاوه,فیلم های اردلان شجاع کاوه,زندگینامه اردلان شجاع کاوه

جدیدترین تصاویر اردلان شجاع کاوه

تصاویر اردلان شجاع کاوه,زندگینامه اردلان شجاع کاوه,فیلم به هدف شلیک کن

عکسها اردلان شجاع کاوه در فیلم به هدف شلیک کن

زندگینامه اردلان شجاع کاوه,اردلان شجاع کاوه و همسرش,عکس‌های اردلان شجاع کاوه

اردلان شجاع کاوه با بازی در سریال چهارخونه به اوج آوازه خود رسید

بیوگرافی اردلان شجاع کاوه,فیلم های اردلان شجاع کاوه,بازیگر مردان آنجلس

عکسها های اردلان شجاع کاوه در میانسالی

زندگینامه اردلان شجاع کاوه,اردلان شجاع کاوه و همسرش,عکس‌های اردلان شجاع کاوه

تصاویر اردلان شجاع کاوه هنرمند تئاتر سینما و تلویزیون

عکس اردلان شجاع کاوه و همسرش,تصاویر اردلان شجاع کاوه,فیلم های اردلان شجاع کاوه

زندگی‌نامه اردلان شجاع کاوه هنرمند سریال حیا