بیوگرافی الهام نامی

بیوگرافی الهام نامی بازیگر, الهام نامی و همسرش, تصاویر الهام نامی

زندگی‌نامه الهام نامی هنرمند، نویسنده و دوبلور ایرانی

الهام نامی زاده 8 اردیبهشت 1365 بازیگری خوش ذوق در میدان بازیگری تئاتر، سینما و تئاتر میباشد که علاوه بر هنر بازیگری به تلاش هایی از قبیل نویسندگی و گویندگی مشغول میباشد. این چهره، تحصیل کرده ی شاخه ی تئاتر از دانشگاه تهران میباشد.

خلاصه ای از زندگی‌نامه الهام نامی

نام :الهام نامی

زمان تولد: 8 اردیبهشت 1365 در تهران

مدرک تحصیلات: لیسانس شاخه تئاتر

پیشه: هنرمند و نویسنده

تلاش: تئاتر، سینما و تلوزیون

زندگی‌نامه الهام نامی

الهام نامی متولد ی 8 اردیبهشت 1365 در تهران می باشد. او دانش آموخته شاخه ی تئاتر در دانشکده ی هنر در تهران میباشد.

الهام نامی، بازیگری نقش بازي كردن پذیر و با زمینه در حوزه های بازیگری و نویسندگی میباشد که  اولین بار با ایفای نقش بازي كردن در فیلم “چراغ های نا پایان ” داخل میدان سینما  شد.

او در سی و پنجمین جشنواره ی تئاتر فجر برنده ی پاداش ی بازیگری برای هنرنمایی در تئاتر”پرسه های موازی” شد.

عکسهای اینستاگرام الهام نامی, الهام نامی, بیوگرافی الهام نامی

الهام نامی نیز مشابه اغلب هنرمندان دیگر تلاش خود را از تئاتر ابتدا کرده میباشد

الهام نامی فعالیتش در تئاتر را از سال 1383 ابتدا کرد و به عنوان هنرمند نامی تئاتر شناخته می شود. همچنین ابتدا تلاش او در سینما از سال 1395 و با ایفای نقش بازي كردن در فیلم “چراغ های ناتمام” ابتدا شد، اما با این حال اولین اکران قانونی اش با هنرنمایی در فیلم “کار کثیف”  به کارگردانی خسرو معصومی در سال 1396 می باشد.

ایشان با بازی در سریال “رمضانی” به کارگردانی سامان جلیل  و سریال “نجوا” در سال 1396-1397 داخل تلوزیون و صدا و سیما شد.

بیوگرافی الهام نامی, عکس های الهام نامی, فیلم های الهام نامی

مجرد یا متاهل بودن الهام نامی هنوز مشخص نیست

وضعیت ازدواج و همسر الهام نامی

از وضعیت تاهل ایشان اطلاعات دقیقی در معرض نیست اما به نظر می رسد که همچنان ازدواج نکرده و مجرد میباشد.

سبک بازی الهام نامی

الهام نامی : من همواره سعی می کنم نقش بازي كردن های چند وجهی و گوناگون را بازی کنم. از زمانی که داخل این شغل شده ام برایم پیش آمده که نقش بازي كردن های رئالیستی هم بازی کرده باشم اما معمولا ترجیح می دهم که با نقش بازي كردن کلنجار بروم و زاویه های مختلفش را کشف کنم.

الهام نامی: اولویت اصلی من تئاتر میباشد

در پایان سال های حضورم الویت اصلی من تئاتر میباشد ، به همین دلیل تا سال 1395 پیشنهادات تصویری را قبول نمی کردم ، همچنان نیز علاقه مند به بازی در تئاتر و سینما هستم. اگر کار خوبی از تلویزیون پیشنهاد شود قطعا بازی می کنم.

الهام نامی در شهرزاد

در فصل سوم سریال شهرزاد، نقش بازي كردن همسر دوم و صیغه ای هوشنگ بر عهده ی ایشان بود که به خوبی توانست از عهده ی این نقش بازي كردن  بر بیاید و هنر خود را نمایان سازد.

الهام نامی در سریال شهرزاد, عکسهای اینستاگرام الهام نامی, الهام نامی

الهام نامی به همراه نسیم ادبی

همیشه دوست داشتم در نقش بازي كردن هایی بازی کنم که شخصیت متفاوتی داشته باشد

ایشان درباره حضورش در فیلم چراغ های ناتمام گفته میباشد:

نقشی که در این فیلم برعهده ی من بود احتمالا از لحاظ کمی زیاد نباشد اما قالب گوناگون این نقش بازي كردن برایم جذابیتی دارد که آن تداخل میان خیال و واقعیت میباشد، شخصیتی که پایان زندگی اش در خیال نویسنده می گذرد. همیشه دوست داشتم در نقش بازي كردن هایی بازی کنم که گریم ها و شخصیت های متفاوتی داشته باشد و شخصیت شهربانو که در فیلم «چراغ های ناتمام» بازی می کنم این ویژگی ها را دارد.

عکسهای اینستاگرام الهام نامی, الهام نامی, بیوگرافی الهام نامی

الهام نامی همیشه بازی در نقش بازي كردن های متضاد و گوناگون را دوست داشته میباشد

مصاحبه های جذاب و خواندنی با الهام نامی

راجب خودتان برایمان بگویید

الهام نامی هستم. تئاتر را از اواخر دهه هفتاد ابتدا کرده ام اما در سینما تازه کارم و اخیرا کارهای سینمایی انجام می دهم که حاصل این زمان چند فیلم کوتاه و پنج فیلم سینمایی میباشد.

اولین کار سینمایی ام اثری تجربی بود به نام سیاووشیان و به کارگردانی آقای محمد علی سجادی که همچنان به اکران نرسیده و احتمال دارد که در گروه هنر و تجربه اکران شود.

اگر بخواهید خودتان را توصیف کنید، در وصف خود چه می گویید

به نظر خودم آستانه شکیبایی و تحملم در مقابل سختی ها زیاد بالا میباشد. مردم درون گرا و خونسردی هستم، اما در مقابل بد قولی خیلی بهم میریزم و از بابرنامه بودن و با نظمی نهایت لذت را می برم.

در زمینه شغل و شغلم زیاد ایده آلیست و کمال گرا ام. هنگامی که ذهن بهم ریخته و پریشان ای دارم به اسب سواری و دوچرخه سواری می پردازم و استراحت از دست رفته ام را باز می گردانم.

اکثر مخاطبان شما به واسطه ی نقش بازي كردن هایی که در سینما و تلوزیون بازی کرده اید می شناسند. آیا بازی در تئاتر هم برای شما دغدغه ای جدی میباشد؟

من در شاخه ی تئاتر تحصیل کرده ام و در تئاتر به عنوان نویسنده و هنرمند حضور داشته ام.برای من اولویت اصلی تئاتر میباشد. به همین سمت تا چند سال گذشته پیشنهادات تصویری را قبول نمی کردم، احتمالا بخاطر حضورم در چند فیلم این سوال برای شما مطرح شده باشد.

خانوم نامی لطفا از شایستگی ایفای نقش بازي كردن در سنین مختلف که شمار معدودی از هنرمندان توانایی اجرای آن را دارند برای ما توضیح دهید.

من سعی می کنم جزو معدود بازیگرانی باشم که نقش بازي كردن های چند وجهی و گوناگون بازی می کند. البته برایم پیش آمده که نقش بازي كردن های آسان و  رئالیستی هم بازی کرده باشم. اما همواره ترجیح می دهم  نقشی که عهده ی اجرای آن با من میباشد را از زاویه های مختلف کشف کنم.

بوف کور از جمله رمان هایی میباشد که طرفداران و محبوب بسیاری دارد و در عین حال به واسطه ساختار سیالش کار زیاد دشواری برای ایفا میباشد.نظر شما چیست؟

تقریبا یکسالی طول کشید تا محمدعلی سجادی روی این جمله کار کرد و قرار بود طبق متن اش فیلمی بسازد. در آخر به این عملکرد رسید که جمله برای اجرای صحنه مناسب تر میباشد. از همان اول که برای اجرای این کار دعوت شدم متوجه سختی کار شدم. اکنون نیز که این ایفا به نمایش گذاشته شده، این پیچیدگی حس می شود و خیلی دوستش دارم.

بعد از مطالعه جمله این نمایش نظر خودتان راجع به این نقش بازي كردن ها چگونه بود؟

زمانی که جوان تر بودم رمان بوف کور را مطالعه کرده بودم. من به گفته ی کارگردان عمل کردم و به حرف هایش گوش دادم. طبیعی میباشد که در اجرای بعضی از کردار های شخصیت اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد که خوشبختانه با گفت‌وگو منطقی به جمع بندی رسیدیم. به روز شدن شخصیت های نمایشی توسط کارگردان به من کمک کرد تا درست بازی کنم و برای اولین بار  از زن بوف کور تصویر جدید نمایشی ارائه کنم.

بیوگرافی الهام نامی, عکس های الهام نامی, فیلم های الهام نامی

الهام نامی هنرمند تئاتر

به غیر از شغل های تئاتر و نویسندگی، مشغول کار دیگری هستید؟

از همان اول اولویت من بازیگری بوده اما در کنار بازیگری کار دوبله هم می کنم و هر زمانی که شرایطش را داشته باشم در تلوزیون کار دوبله را هم انجام می دهم.

دوبله به طور چشمگیری به بازیگری ام کمک کرد، زیرا در دوبله این شرایط برایم آماده میباشد که خودم را به جای هنرمندان بزرگ و سرشناس که در فیلم های جهانی می درخشند  بگذارم و نکته های بازیگری را در نقش بازي كردن آنها مرور کنم.

الهام نامی در سریال شهرزاد, عکسهای اینستاگرام الهام نامی, الهام نامی

تصویر های الهام نامی

فیلم های تلویزیونی الهام نامی

 لارو (1399) نجوا (1397)  نفس (1395)
 ساعت صفر (1393)  جست و جو گران (1388)

 

فیلم های سینمایی الهام نامی 

 تابو(1393)  جامه دران( 1393) چراغ های ناتمام(1395)
 دختری با شال قرمز( 1395) کار کثیف (1396) سمفونی نهم (1397)
 منزل ماهرخ (1399)

 

سریال های پخش خانگی الهام نامی

شهرزاد فصل 3 (1396)

دام فیلم های الهام نامی

این هنرمند خوش ذوق و پر سعی در زمینه تئاتر نیز هنرنمایی هایی داشته میباشد که عبارتند از:

• گویندگی

• دیوان حافظ

• گلستان سعدی

• شعرهای فروغ فرخزاد

• قصه های صمد بهرنگی

آلبوم تصاویر الهام نامی

الهام نامی در سریال شهرزاد, عکسهای اینستاگرام الهام نامی, الهام نامی

زندگی‌نامه و تصویر های الهام نامی

 تصاویر الهام نامی, الهام نامی در سریال شهرزاد, عکسهای اینستاگرام الهام نامی

الهام نامی

بیوگرافی الهام نامی, عکس های الهام نامی, فیلم های الهام نامی

اولین فیلم الهام نامی چراغ های ناتمام بوده میباشد