بیوگرافی خشایار راد

خشایار راد,بیوگرافی خشایار راد,زندگینامه خشایار راد

خشایار راد که اغلب در سریال طنز تلویزیونی حضور مستمر دارد، گفت: مهران مدیری و رضا عطاران جزو بهترین طنزپردازان برهه کنونی محسوب می شوند اما هرکدام ژانر خودش را دارد

زندگی‌نامه خشایار راد

زمینه پرکاری: تئاتر سینما تلویزیون
تولد: ۵ مهر ۱۳۳۰
مکان تولد: تهران
پیشه: هنرمند
سال‌های پرکاری: ۱۳۵۸ تا اکنون

خشایار راد (متولد ۵ مهر ۱۳۳۰ در تهران) هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران هست.

خشایار راد بازیگری را در سن کم و از تئاتر ابتدا کرده و به مدت 20 سال زمینه ی کاری در تئاتر دارد. بازیگری در تلوزیون را با بازی در فیلم قطار همیشگی در سال  78آغاز کرده و پس از آن طی دوستی با رضا عطاران و همکاری با او در سریال هایی مشابه کوچه اقاقیا، منزل به دوش، ترش و شیرین و متهم گریخت به ایفای بازي کردن نقش پرداخته هست.
خشایار راد بازی در سینما را بابازی در فیلم خوابگاه دختران در سال 83 ابتدا نمود.

خشایار راد,بیوگرافی خشایار راد,زندگینامه خشایار راد

خشایار راد بازیگری در تلوزیون را با بازی در فیلم قطار همیشگی ابتدا کرد

بخشی از مصاحبه خشایار راد
خشایار راد درباره اختلاف بازی در تئاتر و تلویزیون و چگونگی ورودش به تلویزیون گفت: طبیعتا مخاطبان تئاتر با تاثیر روی صحنه به دلیل ارتباط چهره به چهره و زنده ای که دارند، حس همدلی بیشتری می کنند. ورود من به تلویزیون هم کاملا تصادفاً بود. با گروه بازی سازان سرانجام نامه شهره لرستانی را داشتیم کار می کردیم. رضا عطاران هم بود. از همانجا با عطاران آشنا شدم و برای اولین بار با سریال قطار همیشگی داخل تلویزیون شدم و بعد شهرزاد قصه گو را با مرحوم نعمت الله گرجی کار کردم. اواخر 79 هم که بازنشست شدم، فعالیتم بیشتر شد و به دعوت عطاران در سریال های تلویزیونی کوچه اقاقیا، منزل به دوش، متهم گریخت و ترش و شیرین بازبی کردم اما سریالی که سبب شد بیشتر دیده شوم، منزل به دوش بود.

خشایار راد,بیوگرافی خشایار راد,زندگینامه خشایار راد

عکس ها های خشایار راد

خشایار راد در پاسخ به این سوال که چرا با وجود دیده شدنش در کارهای طنز و سریال هایی که رضا عطاران ساخته هیچوقت در سریال های مهران مدیری بازی نکرده هست و اختلاف طنز این دو نفر چیست گفت: باید آقای مدیری بخواهند و انتخاب شوم که تا الان این اتفاق نیفتاده هست. اما درباره اختلاف طنز این دو نفر باید بگویم اگرچه هر دوشان بهترین نوع طنز را می سازند اما هرکدام ژانر خودش را دارد و به نظر من طنز عطاران، عمومی تر هست و ما به ازای حسی تری دارد و کارهای طنز مدیری، فاخرتر هست.

او ادامه داد: من معتقدم با توجه به طیف گسترده مخاطبان، هر قدر امثال مدیری و عطاران بیشتر شوند، باز هم کم هستند و باز هم جا دارد به نسبت شمار مخاطبان و تعدد سلایق مختلف، افراد بیشتری افزایش شوند. عقیده دارم در همه ژانرها جای کار داریم. برای دفاع مقدس هرچه بسازند کم هست. در زمینه درام هرچه بسازند کم هست. چرا که به هر حال در مساوی مخاطبان و سلایق مختلفشان باید دست مان پر باشد. بزرگی و کوچکی ما و جایگاه ما با نمره ای که مردم به ما می دهند، مشخص می شود. مردم باید حق انتخاب داشته باشند.

خشایار راد,مصاحبه با خشایار راد,بیوگرافی خشایار راد

تصاویر خشایار راد

خودخواه نیستم
هنرمند سریال های تلویزیونی زندگی به شرط خنده و متهم گریخت درباره گرایشش به طنز و تاثیر این انتخاب در زندگی روزمره اش توضیح داشت: بی شک یکی از دلیل‌ها انتخاب من برای کار کردن در زمینه طنز، انرژی بالایی هست که من دارم و در هر جا و مکانی آن را بروز می دهم. باورم این هست که مردم انسان خودخواه و خود محور را دوست ندارند. باور می کنید همسرم با من بیرون نمی آید. بس که در کوچه و خیابان این انرژی را با مردم تقسیم می کنم. این را هم اعتراف کنم که این انژی و پتانسیل را از تئاتر با خودم به تلویزیون و سینما آورده ام.

تئاتر صحنه ای بود که از محضر بزرگان زیادی آموخته ام. زنده یاد حسین کسبیان، مرحوم رضا کرم رضایی و خیلی دیگر از این بزرگان حق استادی به گردن من دارند که یا امروزه در میان ما نیستند و یا پیر وخانه نشین هستند و به ندرت کار می کنند. این تجربه اندوختن ها سبب شد من در پنجمین جشنواره تئاتر سنتی آیینی، پاداش بهترین هنرمند بازي کردن نقش اول را ببرم و اینها دلیلی نداشت جز خواست و یاری خدا و همان شاگردی کردن ها.

خشایار راد,گفتگو با خشایار راد,بیوگرافی خشایار راد

خشایار راد، جواد رضویان

کاش همه ما را بیمه کنند
خشایار راد در سرانجام با اشاره به این موضوع که خوب هست سازوکاری اندیشیده شود که همه هنرمندان بیمه شوند، گفت: از آنجا که شغل ما ثبات ندارد و هنرمند می ترسد اگر مدتی کار نکند هم فراموش شود و هم به لحاظ معیشتی گرفتار مشکل شود و اصطلاحا در هزیننه روزمره اش بماند، ممکن هست در بسیاری از کارها بازی کند که بعدها خیلی از آنها راضی نباشد. اما اگر همین هنرمند بیمه و بازنشستگی داشته باشد و بداند بعد از سال ها پرکاری، مقرری ای ولو ناچیز به او تعلق خواهد گرفت، گزیده تر کار خواهد کرد و برایند این برای اتفاق، حتی برای هنر هم خوب هست. بینید.

این هنرمند در سرانجام گفت: صحنه بازیگری تنها به خود هنرمندان محدود نمی شود. در این کار کارگردان، تهیه کننده، طرح‌ریز، گریمور و … وجود دارند که وقتی کنار هم بگذارید می بینید چه جمعیت زیادی می شوند و لازم هست همه اینها مورد پشتیبانی بیمه ای قرار بگیرند. باور کنیم که بیمه، صرفا پول نیست. این چتر حمایتی، علاوه بر پول، مفهوم محبت و پشتیبانی را هم در خود دارد و به ما، این موضوع را القا می کند که هوایمان را دارند و پشتیبانی مان می کنند.

خشایار راد,گفتگو با خشایار راد,بیوگرافی خشایار راد

خشایار راد در تیم فوتبال هنرمندان

فیلم‌شناسی خشایار راد

فیلم های سینمایی با بازی خشایار راد:
– کاتیوشا (۱۳۹۶)
– ما خیلی باحالیم (۱۳۹۶)
– آقای الف (۱۳۹۱)
– تلفن همراه رئیس‌جمهور (۱۳۹۰)
– مامان بهروز منو زد (۱۳۹۰)
– زبان مادری (۱۳۸۹)
– خوابگاه دختران (۱۳۸۳)

دام فیلم با بازی خشایار راد:
– مرغ تخم طلا
– موجودی کافی نیست

سریال های تلویزیونی خشایار راد:
-قطار همیشگی (۱۳۷۸)
-کوچه اقاقیا (۱۳۸۱)
– او مثبت (۱۳۸۲)
– منزل به دوش (۱۳۸۳)
– متهم گریخت (۱۳۸۴)
– ترش و شیرین (۱۳۸۶)
– آرزوهای شیرین (۱۳۸۶)
– زندگی به شرط خنده (۱۳۸۴)
– آخرین ماشین دنیا
– احتمالا برای شما هم اتفاق بیفتد
– شهرزاد قصه‌گو
– چهار چرخ
– رفیق ویژه
– مراقب! باشم، باشی، باش
– زن بابا (۱۳۸۹)
– خوش‌نشین‌ها (۱۳۹۰)
– دزد و پلیس (۱۳۹۱)
– نقطه سر خط
-“سفر در منزل” (١٣٩٦)

– زندگی اعجاب‌آمیز هست