بیوگرافی رابرت دنیرو یکی از بهترین بازیگران هالیوود (+تصاویر)

رابرت دنیرو,بیوگرافی رابرت دنیرو,زندگی نامه رابرت دنیرو

رابرت دنیرو در کنار بازی در فیلم های سینمایی، علاقه خود به کارگردانی محصولات سینمایی را هم ابراز نموده و تابحال دو فیلم را در مقام فیلم ساز کارگردانی کرده می باشد. البته او در شغل کارگردانی نتوانسته پیروزی دنیای بازیگری خود را دوباره‌کاری کند.

چکیده از زندگی‌نامه رابرت دنیرو
نام اصلی: رابرت ماریو دِنیرو جونیور
زمان تولد: ۱۷ اوت ۱۹۴۳
مکان تولد: نیویورک – آمریکا
شغل: هنرمند، تهیه کننده، کارگردان
سالهای تلاش: ۱۹۶۳–اکنون
همسر( ها): داین آبت(۱۹۷۶–۱۹۸۸)، گریس هایتاور( ۱۹۹۷–۲۰۱۸)
قد: 177 سانتیمتر

زندگی‌نامه رابرت دنیرو
رابرت دنیرو با نام کامل رابرت آنتونی دنیرو جونیور به انگلیسی Robert De Niro در 17 اوت 1943 در منهتن نیویورک، ایالت متحده آمریکا متولد شد. مادرش شاعر و پدرش در صحنه هنری هیجان نمایی انتزاعی پرکار بود پدرش از تبار ایتالیایی- ایرلندی بوده و مادرش از نسل آلمانی، ایرلندی بود. پدربزرگ و مادربزرگ رابرت دنیرو از جمله مهاجران ایتالیایی به آمریکا بودند.

پدر و مادر رابرت که با هم‌دیگر در یک کلاس هنری اشنا شده بودند، هنگامی که فرزندشان سه ساله بود از یکدیگر طلاق گرفتند. رابرت توسط مادرش و در محله« ایتالیای کوچک» در منهتن نیویورک بزرگ شد. مکان زندگی پدرش هم دوری کمی با آنها داشت از این رو بود که رابرت اکثر اوقات خویش را نزد پدرش می گذراند.

رابرت دنیرو,بیوگرافی رابرت دنیرو,زندگی نامه رابرت دنیرو

زمان جوانی رابرت دنیرو

ابتدا تلاش هنری رابرت دنیرو
رابرت دنیرو در ۱۰ سالگی اولین نقشش را در تئاتری در بازي کردن نقش شیر در جادوگر اوز بازي کرد ولی بعدا برای پیوستن به یک گروه خیابانی، تئاتر را کنار گذاشت. در ۱۶ سالگی بازي در نمایش خرس تاثیر چخوف، او را به دنیای بازیگری برگرداند تا او اولین چک دستمزدش را بعنوان هنرمند دریافت کند.

رابرت دنیرو احساس میکرد برای بازیگری نیاز به آموزش دارد. بنابراین در هنرستان “استلاآدلر” و همچنين در کارگاه هنری آمریکایی آموزش بازیگری دید. به این ترتیب کار شغل ای خویش را در زمینه بازیگری بطور نامنظم در برادوی و چند تبلیغ تجاری برای تلویزیون ابتدا کرد.

اولین بازي کردن نقش رابرت دنیرو در یک فیلم سینمایی، به سال ۱۹۶۵ با بازي در فیلم “سه اتاق در منهتن ” بود که بعنوان سیاهی لشگر و مشتری رستوران دریکی ازسکانس ها آشکار شد. در همان سال به او پیشنهاد بازي در یک بازي کردن نقش کوچک در فیلم “مهمانی عروسی” شد. دوستی رابرت با یکی از دستیاران “برایان دی پالما”. برای او شانسی بود که توانست بازي کردن نقش اصلی در فیلم “تبریک ” محصول ۱۹۶۸ را در دست بگیرد.

رابرت دنیرو و ایفای بازي کردن نقش های ماندگار
رابرت دنیرو نه بازي کردن نقش اصلیِ ماندگار را ایفا کرده می باشد ،که عبارتند از : « پدر خوانده»،« روزی روزگاری در آمریکا»،« راننده تاکسی»،« گاو خشمناک»،« مخمصه»،« کازینو»،« شکارچی گوزن»، « مرد ایرلندی» و « رفقای خوب».

دنیرو تا به حال در بخت های زيادي از جشنواره های معتبر سینمایی کاندید کسب پاداش شده که از بزرگ ترين آنها میتوان 2 اُسکار« بهترین هنرمند مکمل بازي کردن نقش مرد در فیلم پدرخوانده 2» و« بهترین هنرمند مرد با درخشش در فیلم گاو خشمناک» نام برد.

رابرت دنیرو,مصاحبه با رابرت دنیرو,جوایز رابرت دنیرو

تصاویر رابرت دنیرو

ازدواج و فرزندان رابرت دنیرو
رابرت دنیرو در سال ۱۹۷۶ با داین ابوت ازدواج کرد. آنها یک پسر به نام رافائل دارند. دنیرو از رابطه ی قبلی خود درنا دنیرو را نیز بعنوان فرزند سرپرستی می کرد. آنها در سال ۱۹۸۸ از یکدیگر سوا شدند. دنیرو دو فرزند دوقلو به نام های آرون کندریک و جولیان هنری دنیرو دارد که آنها حاصل لقاح مصنوعی و به راه مادر جانشین که توسط توکی اسمیت در سال ۱۹۹۵ صورت گرفت، هستند.

دنیرو در سال ۱۹۹۷ با گریس هایتاور ازدواج کرد و در سال ۱۹۹۸ فرزند آنها به نام الیوت چشم به جهان گشود. آنها در سال ۱۹۹۹ با یکدیگر به اختلافاتی آمدن و رابرت دنیرو درخواست طلاق داشت اما این اتفاق در نهایت نیفتاد و در سال ۲۰۰۴ از نو پیمان ازدواج بستند ولی در نهایت در سال ۲۰۱۸ از هم سوا شدند. در سال ۲۰۱۱ نیز فرزندی به نام هلن گریس از راه رحم کرایه ای چشم به جهان گشود.

دنیرو علاوه بر ۶ فرزندش دارای ۴ نوه می باشد که یکی از آنها از دخترش، درنا و ۳ تای دیگر از پسرش، رافائل هستند.

رابرت دنیرو,مصاحبه با رابرت دنیرو,همسر رابرت دنیرو

رابرت دنیرو و گریس هایتاور

بخشی از مصاحبه رابرت دنیرو
از چه زمانی اندیشه کردید میخواهید هنرپیشه شوید؟
نوجوان بودم که حس کردم می خواهم داخل این شغل شوم. یاد می آید به یکی از آن کلاس های بازیگری مقطعی دبیرستانی رفتم. روی دیوار مدرسه عکس ها هایی از رداستایگر، هری بلافونته و ديگر هنرمندان مشهور آن زمان بود. آموزنده کارگاه بازیگری که گویش غلیظی داشت از من پرسید” چرا می خواهی هنرمند شوی؟” نمی دانستم چه باید بگویم. در آن لحظه تنها به گویش او اندیشه می کردم که دارد کلمات را اشتباه ادا می کند! هیچ چیزی نگفتم. او زمانی که سکوت مرا دید خودش جواب داد و گفت:” برای توضیح کردن خودت!” و من گفتم” بله بله، درست می باشد. برای همین!” همان روزگار تصمیم گرفتم هنرمند شوم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی علی فرهنگی، بازیگر و مدل ایرانی

بعضی از هنرمندان می گویند بازیگری یک حقه می باشد. شما در این رابطه چه اندیشه می کنید؟
من نمی توانم در بازیگری تقلب کنم و ادای بازي کردن نقش را در آورم. می دانم که فیلم ها چیزی بیشتر از یک توهم و خیال نیستند و احتمالا اولین قانون آن این باشد که حقه بزنیم، دروغ بگوئیم و ادای انسان های دیگر را در آوریم. اما برای من این گونه نیست. نسبت به بازیگری هم جدّي هستم و هم کنجکاو. هنگامی که بازي در نقشی را ابتدا می کنم، می خواهم پایان حقیقت‌ها و مسائل را در رابطه با آن کاراکتر بدانم و حس کنم در جلوی دوربین خود او هستم.

بازي های خودتان را در جلوی دوربین چطور توصیف می کنید؟
یک جورهایی خاص خود من می باشد. با اینکه به شیوه متد و در مدرسه بازیگری لی استراسبرگ تحصیل کرده ام، ولی آن را به شیوه خودم بازي و ایفا می کنم. بازي ام در جلوی دوربین تلفیقی از نظم و آنارشی می باشد. حس می کنم هم باید در یک چارچوب کار کنم و هم به خودم آزاری عمل بدهم و آزاد و رها بازي کنم. اندیشه می کنم این نوع بازیگری، جواب خوبی هم داده می باشد.

پول برای شما چه ارزشی دارد؟
زمانی که پول دارید آسوده تر زندگی می کنید. درصورتی که طالع آن را داری که پول داشته باشی، خوش شانسی. ولی پول همه چیز نیست. برای یک زندگی بهتر و سعادتمند لزوماً نباید پول داشته باشی. در عین حال، پیروزی با پول به دست نمی آید. خيلي وقت ها به عنوان یک هنرمند، آرزو می کنی پول نداشتی ولی فیلمت با استقبال منتقدان و تماشاگران روبرو می شد. تماشاگران برای اینکه فیلم تو را تأیید کنند به فیلمنامه و بازي تو نگاه می کنند و نه پول تو. پول تو نمی تواند آنها را به داخل سالن سینما سرازیر کند. در این شرایط، با وجود پولی که داری احساس کمبود و خلاء می کنی.

خودتان را هنرمند متفاوتی می دانید؟
گوناگون؟ من؟ اندیشه نمی کنم در قیاس با دیگران، انسان یا هنرمند متفاوتی باشم. کوشش می کنم انتخاب های درستی داشته باشم. خيلي سخت می باشد فیلمی را کار کنی که در وضعیت خوب و مناسبی باشد. نمی خواهی طوری کردار کنی که انسان های دور و بر حس کنند انسان متفاوتی هستی. انسان ها دیدگاه ها و نظرات خاص خودشان را دارند. آن ها در مورد تان قضاوت می کنند و شما نمی توانید به انسان ها بگوئید چطور اندیشه کنند.

شما اندازه زيادي فیلم بازي کرده اید. شاخص ترین بازي کردن نقش تان کدام می باشد؟
-« گاو خشمناک» را دوست دارم؛ جایی که من بازي کردن نقش جیک لاماتا بوکسور را بازي کردم. سر آن فیلم خیلی مشقت کشیدم، ولی آن فیلم یک کار دلی بود. من همچنين به فیلم« ایرلندی» که با مارتین اسکورسیزی، آل پاچینو و جو پشی بازی کردم هم علاقمندم. این فیلم بعد از مدت طولانی ساخته شد و من اوقات خوبی را سر آن کار داشتم.

هالیوود از نظر رابرت دنیرو
به نظر من هالیوود شبیه یک طایفه می باشد و هنرمندان هم مشابه اهالی این طایفه می باشند. حقیقت این می باشد که آن ها به دنبال یک تکیه گاه می باشند. من سالها درمیان هالیوودی ها بوده ام و احساس میکنم بسياري از هنرمندان در هالیوود گرفتار تکبر بیجا شده اند. امیدوارم هیچ گاه مغرور نشوم.

برای بسیاری از هنرمندان جوان شما یک قهرمان هستید. قهرمان های شما چه کسانی بودند؟
مارلون براندو، مونتگومری کلیفت، جیمز دین همه آن ها الهام بخش من بودند.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …