بیوگرافی وارون دهاوان بازیگر هندی

وارون دهاوان فیلمها, عکس های وارون داوان و همسرش, وارون داوان اینستا

زندگی‌نامه وارون دهاوان به همراه قصه زندگی خصوصی و تصویر ها

وارون دهاوان هنرمند جوان و پر انرژی سینمای هند و یکی از سوپر استار های پیروز و محبوب در جهان می باشد. پدرش دیوید دهاوان نیز از فیلمسازان مشهور فیلم های طنز بالیوود می باشد. او تلاش خود را از سال 2012 ابتدا کرد. او اغلب در فیلم های کمدین ایفای نقش داشتن می کند. به علت بهره‌مندی او در گیشه جایگاه ثابتی در صنعت سینمای هند پیدا کرده می باشد.

چکیده از زندگی‌نامه وارون دهاوان

نام و نام خانوادگی: وارون دهاوان

زمان تولد: 24 آوریل 1987

موقعیت تولد: هندوستان

پیشه: هنرمند سینما

وضعیت تأهل: متأهل

زندگی‌نامه وارون دهاوان

عکس های اینستاگرام وارون داوان, آثار وارون دهاوان, وارون دهاوان

اولین فیلم وارون دهاوان فیلم کمدین دانش آموز سال بود

وارون دهاوان در 24 آوریل سال 1987 در یک خانواده هنردوست چشم به جهان گشود. پدر او دیوید دهاوان نام دارد که از کارگردانان و فیلم سازان بالیوود می باشد. برادر بزرگترش روهیت نیز مشابه پدر از کارگردانان بالیوود می باشد. عموی آنها نیز هنرمند می باشد. وارون تحصیلی دانشگاهی خود را در شاخه مدیریت بازرگانی در دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلستان به اتمام رساند. قبل از داخل شدن به دنیای بازیگری و در سال 2010 به عنوان دستیار کارگردان در فیلم “نام من خان می باشد” در کنار کارن جوهر تلاش داشت.

ابتدا تلاش بازیگری وارون دهاوان

عکس های اینستاگرام وارون داوان, آثار وارون دهاوان, وارون دهاوان

فیلم دانش آموز سال سبب شد وارون دهاوان تبدیل به یک ستاره شود

ورود او به سینما در سال 2012 و با بازی در فیلم کمدین عاطفی “دانش آموز سال” رقم خورد. این فیلم ساخته کارن جوهر بود. او پس از بازی در این فیلم مورد توجه تاران ادارش منتقد مطرح سینمای هند قرار گرفت و به عنوان یک استعداد بی نظیر شناخته شد. در این فیلم هنرمندان تازه واردی همچون عالیا بات و سیدارت مالهوترا نیز حضور داشتند. این فیلم فروش موفقی داشت و معادل 14 میلیون دلار به فروش رسید و سبب شد این سه هنرمند تازه داخل ستاره شوند.

او در سال 2014 نیز در یک فیلم کمدین عاطفی دیگر به نام مه ترا هیرو به کارگردانی پدرش بازی کرد. در این فیلم نرگس فخری و ایلیا دی کروز نقش داشتن های مقابل او را بازی کردند. در این فیلم سبک بازی وارون زیاد شبیه به سبک بازی گویندا می باشد.

او سپس در یک فیلم کمدین عاطفی دیگری به نام عروس هامپتی شرما در کنار عالیا بات به ایفای نقش داشتن پرداخت. این فیلم در گیشه زیاد پیروز بود و در آن سال یکی از بهترین فیلم های بالیوود شد. در این فیلم وارون دلداده دختری می شود که نامزد دارد. این فیلم تا حدودی برگرفته از فیلم دیواله دولنهیا لجائنگه می باشد که در آن بازیگرانی مشابه کاجول و شاهرخ خان حضور دارند.

تبدیل رویه وارون دهاوان

آثار وارون دهاوان, وارون دهاوان, فیلم وارون دهاوان

وارون دهاوان در فیلم مه ترا هیرو به کارگردانی پدرش ایفای نقش داشتن کرد

او که تا کنون در فیلم های کمدین عاطفی بازی می کرد اکنون و در سال 2015 داخل یک مرحله دیگری می شود و در یک فیلم جنایی به نام Badlapur به ایفای نقش داشتن می پردازد. او نقش داشتن مردی را بازی می کند که همسر و فرزندش را به قتل رسانده اند و در پی انتقام جویی می باشد.

به گفته خودش بازی در این فیلم برایش یک تجربه وحشتناکی بود به طوری که بعد از مدتی بازی کردن در این فیلم گرفتار افسردگی شد. او در این فیلم آنقدر در نقش داشتن خود فرو رفته بود که متوجه نبود در حال بازیگری می باشد. این فیلم برای او یک تجربه بهره‌مندی آمیزی نیز بود زیرا در این فیلم مورد توجه منتقدان سینمایی قرار گرفت و نامزد دریافت پاداش بهترین هنرمند نقش داشتن اول از جشنواره فیلم فیر شد.

بازی وارون دهاوان در فیلم هر کسی می تواند برقصد

وارون دهاوان فیلمها, عکس های وارون داوان و همسرش, وارون داوان اینستا

وارون دهاوان در فیلم هر کسی می تواند برقصد بازیگری کرده می باشد

وارون بعد از بازی در فیلم جنایی در یک فیلم دیگری به نام Any Physique Can Dance در کنار شرادا به ایفای نقش داشتن پرداخت. این فیلم روایت یک قصه واقعی می باشد و در مورد یک رقصنده اهل بمبئی می باشد که در رقابت های قهرمانی جهانی در سال 2012 برنده می شود.

کارگردانی این فیلم را پرابو دیوا به عهده داشت که در گیشه پیروز عمل کرد و فروشی بالغ بر 22 میلیون دلار در سطح جهانی داشت. این بهره‌مندی سبب شد تا عوامل این فیلم به اندیشه ساختن سری دوم آن بیفتند.

سری دوم این فیلم رقصنده خیابانی نام داشت و وقتی اکران شد نتوانست مشابه سری اول به بهره‌مندی برسد و در گیشه شکست خورد.

بازی وارون دهاوان در پرفروش ترین فیلم زمان هند

فیلم وارون دهاوان, عکس وارون دهاوان, وارون داوان و همسرش ناتاشا

وارون دهاوان در فیلم مجنون، نقش داشتن برادر شاهرخ خان را باز کرد

در سال 2015 در فیلم مجنون به کارگردانی روهیت شتی و در کنار هنرمندان معروفی چون کاجول و شاهرخ خان و کریتی سنون به ایفای نقش داشتن پرداخت. او در این فیلم نقش داشتن برادر شاهرخ خان را بازی کرد. این فیلم نیز بر خلاف منفی بودن نظر منتقدین یکی از فیلم های پرفروش در گیشه بود و فروشی معادل 53 میلیون دلار داشت که در آن سال یکی از پرفروش ترین فیلم سال و زمان سینمای هند شناخته شد.

سوپر استار تثبیت شده

وارون دهاوان فیلمها, عکس های وارون داوان و همسرش, وارون داوان اینستا

وارون دهاوان دوبار نامزد دریافت پاداش ی بهترین هنرمند مرد شده می باشد

در سال 2016 وارون در یک فیلم پلیسی اکشن کمدین به نام “دیشوم” با کارگردانی برادرش روهیت شتی بازی کرد. او در این فیلم در کنار بازیگرانی مشابه جان آبراهام و جکلین فرناندز به ایفای نقش داشتن پرداخت. این فیلم نیز در گیشه پیروز عمل کرد و فروشی معادل 17 کرور داشت.

او در سال 2017 برای بار سوم در کنار عالیا بات در یک فیلم کمدین عاطفی به نام Badrinath Ki Dulhania  همبازی می شود. در این فیلم او لقب “پسری که در حال کوشش برای مرد شدن می باشد” را از سوی منتقدان دریافت می کند. او به خاطر بازی در این فیلم برای بار دوم نامزد دریافت پاداش بهترین هنرمند مرد از جشنواره فیلم فیر شد. وارون سپس در همان سال در یک تاثیر کمدین دیگر به نام Judwaa2 به کارگردانی پدرش بازی کرد. او در این فیلم با تپسی پانو و جکلین فرناندز همبازی شد. این فیلم نیز در گیشه پیروز عمل کرد. او بعد از 9 تاثیر متوالی پیروز و پرفروش توسط مجله سینمایی معتبر فوربز به عنوان یک سوپر استار تثبیت شده معرفی شد.

اولین فیلم شکست خورده ی وارون دهاوان

آثار وارون دهاوان, وارون دهاوان, فیلم وارون دهاوان

فیلم KALANK اولین فیلم شکست خورده ی وارون دهاوان می باشد

در سال 2018 با بازی در فیلم های “اکتبر” ساخته شوجیت سرکار و فیلم Sui Dhaaga  به رکورد فیلم های پیروز ادامه داد.

در سال 2019 در کنار ستارگان مطرح سینما در یک فیلم زمان درام به نام Kalank و با کارگردانی کارن جوهر بازی کرد. در این فیلم او برای بار چهارم در کنار عالیا بات بازی می کند.

از چهره های معروف این فیلم می توان به مادوری دیکشیت، سانجی دات، آدیتا روی کاپور و سوناکشی سینها اشاره کرد. ساخت این فیلم که هزینه سنگینی داشت، انتظار می رفت که در گیشه پیروز عمل کند اما متأسفانه شکست خورد. این فیلم روایت گر دوران تقسیم بندی هند در سال 1940 می باشد که وارون در این فیلم نقش داشتن یک آهنگر را بازی می کند.

او در هنگام بازی در این فیلم بر تاثیر پیشامد های گرفتار صدمه دیدگی در ناحیه زانو و همسترینگ شد اما بر خلاف این شرایط اصرار داشت که این مشکل آسیبی که کار داخل نکند.

این فیلم اولین فیلم شکست خورده تجاری در مدرک کاری او می باشد.

او در سال 2020 در فیلم  رقصنده خیابانی 3D بازی کرد که این فیلم نیز در گیشه پیروز نبود.

زندگی خصوصی وارون دهاوان

وارون داوان اینستا, عکس های اینستاگرام وارون داوان, آثار وارون دهاوان

وارون دهاوان در فیلم رقصنده ی خیابانی ایفای نقش داشتن داشته می باشد

وارون مدتها می باشد که با دختری به نام ناتاشا از دوستان زمان مدرسه روابط عاطفی دارد. ناتاشا یک طرح‌ریز می باشد. آنها در سال جاری ازدواج کردند.

درآمد سالانه وارون حدود 7 میلیون دلار می باشد و یکی از سود آورترین هنرمندان نسل حاضر سینمای هند و جزو 50 چهره اثر گذار هندی می باشد.

فیلم ها و آثار وارون دهاوان

من خان هستم 2010  دانش آموز سال 2012
عروس هامپتی 2014 من قهرمان تو هستم 2014
ای بی سی دی2  2015 دلداده 2015
شهر انتقام 2015 دیشوم 2016
 عروس بدرینات 2017 دوقلوها2 2017
اکتبر 2018 نواب متولد 2018
سوزن و نخ 2018 رسوایی 2019
 رقصنده خیابانی3  2020  باربر درجه 1  2020

وارون دهاوان فیلمها, عکس های وارون داوان و همسرش, وارون داوان اینستا

وارون دهاوان فرزند دیوید دهاوان کارگردان بالیوود می باشد