خواص و مضرات پسته

فواید پسته,خواص پوست سفید پسته

خوردن پسته برای باز شدن جگر توصیه می شود.

پسته یکی از غذاهای مفید برای قلب است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در انسان کاهش می دهد. پسته سرشار از آنتی اکسیدان لوتئین است.

در یک مطالعه اخیر که در دانشگاه پنسیلوانیا انجام شد، آنها دریافتند که خوردن چند پسته در روز (که حاوی مواد مغذی سالم و اسیدهای چرب است) منجر به کاهش قابل توجه سطح کلسترول LDL یا کلسترول بد خون می شود. کاهش سطح کلسترول بد به این معنی است که رگ های خونی در بدن باز می مانند و خون رسانی به قلب به طور کامل کامل می شود.

گزیده ای از تحقیقات دکتر. پنی کریس اترتون: “در مطالعه ما به نظر می رسد پسته یک غذای سالم برای قلب است که خطر بیماری قلبی را در انسان کاهش می دهد.” پسته سرشار از آنتی اکسیدان لوتئین است. لوتئین معمولا در سبزیجات سبز رنگ و میوه های سبک یافت می شود. پسته ارزش غذایی بالاتری نسبت به سایر مغزها دارد. لوتئین پسته از کلسترولی که باعث گرفتگی عروق می شود جلوگیری می کند.در یک مطالعه، آنها حتی مقدار پسته ای را که داوطلبان خوردند افزایش دادند و آزمایش آنها نتایج بهتری را نشان داد.

پسته و اروپا، خاورمیانه و آسیا بر اساس باور عمومی مردان خاورمیانه و آسیایی که پسته بیشتری را در رژیم غذایی خود گنجانده اند، قدرت و کیفیت اسپرم مردانه و نعوظ آن بیشتر از منطقه اروپاست. . یونانیان و رومیان باستان این را می دانستند و آن را به دلیل وجود پسته در غذاها و شیرینی هایشان می دانستند. واضح است که سطح خرد یک فرد به طور کلی سالم است.

داروی مغذی برای حفظ سلامت بدن و افزایش قوای جنسی به یک فنجان پسته برشته خشک (بدون پوست) بدون نمک و به همان میزان عسل طبیعی نیاز دارید. عسل مرغوب بخرید. عسل و پسته را با هم مخلوط کنید. سپس آن را در مخلوط کن بریزید و در یک لیوان دهان گشاد بریزید، این مخلوط باید سفت شود. لیوان را به مدت یک هفته بدون درب در آفتاب قرار دهید. بهترین ماه برای تهیه این مخلوط تابستان است. این اکسیر بعد از یک هفته آماده می شود هر روز صبح دو قاشق از این اکسیر را با یک قاشق کوچک ماست میل کنید. نسبت به واکنش و اثرات اکسیر مطمئن و مثبت باشید پسته را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

در کنار این اکسیر توصیه می کنیم در برنامه غذایی روزانه خود چند عدد پسته بو داده خشک و بدون نمک مصرف کنید.با این رژیم نه تنها قدرت بدنی خود را افزایش می دهید، بلکه سلامت قلب خود را تضمین می کنید. یکی دیگر از پیشنهادات غذایی این است که پسته را به سالاد یا پنیر کم چرب اضافه کنید و با انگور (در صورت وجود انگور) میل کنید.

بیشتر بخوانید:  روش های راحت و سریع برای دانه کردن انار

گاهی اوقات اگر در منطقه شما موجود است، شیرینی های میوه ای ترکی و خاورمیانه ای را با پسته میل کنید. حتی با شکر هم تاثیر مثبت پسته بر کلسترول خون را دریافت می کنید. نتایج مطالعات حیوانی نشان داده است که عصاره هیدروالکلی صمغ پسته تاثیر مثبتی بر تسهیل روند خواب، کاهش اضطراب و آرامش عضلات دارد. استاد فارماکودینامیک و سم شناسی مرکز تحقیقات علوم دارویی و دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بررسی تاثیر تزریق داخل صفاقی عصاره هیدروالکلی صمغ پسته بر آرامش عضلانی، خواب و اضطراب در موش سوری پرداخت.

در این مطالعه تأثیر صمغ پسته بر تعادل حرکتی و آرامش عضلانی به روش چرخشی و بارفیکس، 30 و 60 دقیقه پس از تزریق بررسی شد.در آزمون القای خواب، زمان به خواب رفتن و مدت زمان خواب 30 دقیقه پس از معرفی عصاره و ماده با استفاده از روش القای خواب با تزریق پنتوباربیتال اندازه گیری شد.رفتار موش ها با تست جعبه باز و اثر ضد اضطراب روش ماز پلاس، 30 دقیقه پس از تزریق بررسی شد.

تحقیقات نشان می دهد که صمغ پسته در دوزهای 11 و 0.5-0.25 گرم بر کیلوگرم بر خواب تأثیر می گذارد (افزایش طول مدت خواب در تمام دوزها و کاهش زمان به خواب رفتن با دوز 1 گرم در کیلوگرم). ) این اثر دارای اثر ضد اضطرابی در آزمایش به اضافه آبجو، آرامش عضلانی (در تست بارفیکس و با دوز 1 گرم بر کیلوگرم) و کاهش فعالیت حرکتی در تمام دوزها است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که عصاره هیدروالکلی صمغ پسته تاثیر مثبتی بر تسهیل خواب، اثر ضد اضطراب و آرامش عضلانی دارد که می تواند در کاهش تنش عضلانی، بی خوابی و اضطراب موثر باشد.

پسته که یکی از اعضای ثابت خانواده آجیل است، با وجود جثه کوچک، سرشار از منابع مفید و مغذی برای سلامت انسان است، این میوه با عوارضی که دارد.

پسته یکی از اعضای مهم و پایدار دانه های ایرانی است که میزان پتاسیم آن شبیه پرتقال با این اندازه کوچک است و به دلیل داشتن مواد مغذی از اهمیت بالایی برخوردار است.استان کرمان و شهرستان رفسنجان از مراکز اصلی تولید پسته در ایران هستنددر ایران چهار نوع پسته فندگی، کله قوچی، اکبری و احمد آقایی تولید می شود.

خواص پسته, فواید پسته

جوشانده پوست و برگ پسته برای درد و خارش مقعد مفید است.

طرز استفاده از پسته پسته را می توان به صورت خام یا خشک مصرف کرد، برای طعم بهتر این میوه آن را در آب و نمک تفت می دهند تا پسته شور درست شود.

بیشتر بخوانید:  خواص بادام و پسته

منابع زیر در 100 گرم مغز پسته موجود است: کربوهیدرات، 15 گرم آب، 2.5 گرم پروتئین، 20 گرم چربی، 54 گرم کلسیم، 130 میلی گرم فسفر، 500 گرم آهن، 7 میلی گرم آهن، 5 گرم. 950 میلی گرم ویتامین A، 230 واحد ویتامین B1، 0.7 میلی گرم ویتامین B3. 1.5 میلی گرم درمان با پسته. خوردن پسته تاثیر بسزایی در پیشگیری از بیماری های قلبی دارد. اعصاب را آرام و آرام می کند و کلسترول بد خون را کاهش می دهد. – پسته به دلیل داشتن آهن خون می سازد و مبتلایان به کم خونی باید هر روز پسته بخورند. – خوردن پسته میل جنسی را تقویت می کند. – مغز و ذهن را تقویت می کند.- برای آرامش قلب و آرامش اعصاب مفید است– خوردن پسته برای باز شدن رگ ها توصیه می شود. – پسته مقوی معده است. – برای رفع سرفه مفید است. – اسهال و اسهال خونی رایج را درمان می کند. – جوشانده پوست پسته برای رفع خارش اندام تناسلی زنان مفید است. – جوشانده پوست و برگ آن برای تسکین درد و خارش مقعد مفید است، زیرا پسته حاوی مواد مغذی کافی با ویتامین است و کالری زیادی دارد، برای ورزشکاران، دانش‌آموزان، نوجوانان به‌ویژه افراد مسن و زنان باردار مصرف شود. . و شیر دادن توصیه می شود.

اگر به مدت طولانی به مصرف پسته ادامه دهید، می توانید انتظار بهبود فشار خون در طول خواب، پاسخ عروقی به اضطراب و کنترل فشار خون را داشته باشید. – پسته دارای خاصیت گرم و خشک است و حاوی مقدار زیادی پروتئین گیاهی، نشاسته و مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم است که نیاز بدن را تامین می کند.

– برخی از محققان معتقدند پسته دارای پروتئین کافی است و می توان آن را جایگزین گوشت و حبوبات دانست. در عین حال روی موجود در آن در رشد سلول ها و بدن بسیار موثر است.

علاوه بر این، وجود کلسیم و آهن در پسته باعث شده است که این نوع میوه خشک نقش مهمی در تقویت استخوان ها و دندان ها و همچنین درمان بیماری هایی مانند کم خونی ناشی از کمبود آهن داشته باشد.

خوردن پسته برای افزایش حافظه و تقویت ذهن نیز مفید است اما با توجه به اینکه خاصیت چربی دارد اگر می خورید در خوردن آن دقت کنید.

– برای رفع سوزش پسته – که باعث تورم یا قرمزی پوست می شود. – بهتر است برای رفع حرارت آن را با برگ زردآلو، هلو یا انار ترش بخورید.

بیشتر بخوانید:  طرز تشخیص بادمجان شیرین

– برخلاف خود پسته، پوست آن خاصیت خنک کنندگی و خشک کنندگی دارد و مصرف آن برای تقویت معده و قلب توصیه می شود. همچنین اسهال را برطرف می کند.

جدای از اینها می توانید پوست پسته تازه را بجوید و مدتی در دهان نگه دارید تا بوی بد دهان از بین برود و دندان هایتان محکم شود.

نحوه مصرف پسته,خواص پسته

افزودن پوست سبز پسته سوزش سر دل و استفراغ را برطرف می کند.

مضرات مصرف نادرست پسته پسته یکی از منابع اسیدهای چرب مفید است اما مصرف آن برای افراد دارای تری گلیسیرید بالا توصیه نمی شود و به دلیل مشکل هضم برای معده مناسب نیست. خوردن زیاد آن باعث گرمی بدن و تب و دانه های قرمز روی پوست می شود و برای رفع گرمی و خشکی باید سرکه، انار ترش یا برگ ترش مصرف شود.خوردن پسته برای افرادی که از بیماری های قلبی، نقرس و دیابت و مشکلات کلیوی رنج می برند خطرناک است.از نظر طب قدیم ایران، پسته گرم و خشک است و برای افراد گرمازا مناسب نیست. بافت پوست سبز پسته ای.

– برای تقویت لثه آدامس بمالید یا بجوید.

– برای درمان سکسکه ماءالشعیر پوست سبز پسته درست کنید و یک فنجان بنوشید. – بهترین درمان رفع بوی بد دهان است. – جویدن آن زخم های دهان را التیام می بخشد. – افزودن پوست سبز پسته حالت تهوع و استفراغ را برطرف می کند. – مصرف آن برای اسهال نافع است.

خواص پوست سفید پسته پوست سفید پسته برای بواسیر و ترشحات مقعد مفید است. برای درمان این بیماری پوست سفید پسته را در آب بجوشانید و در ظرفی بریزید و اجازه دهید فرد مبتلا چند دقیقه در آنجا بنشیند. درد را تسکین می دهد و بیماری را تسکین می دهد.

روغن پسته از عصاره مغز پسته به دست می آید، روغنی شفاف و زرد رنگ که دارای خواص تغذیه ای و دارویی است. روغن پسته مرطوب کننده خوب و بسیار سریع است و حالت چسبندگی ایجاد نمی کند و انتخاب مناسبی برای ماساژ صورت و بدن است.اسیدهای چرب امگا 6 موجود در آن اثرات زخم های جراحی را از بین می برد و از چین و چروک دور چشم و صورت جلوگیری می کند و از همه مهمتر باعث شفافیت مو می شود.مصرف خوراکی این روغن جنبه درمانی نیز دارد و فسفر باعث افزایش هوش و حافظه می شود و اسید فولیک به رشد و تکامل سیستم عصبی جنین کمک می کند.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …