آشنایی با فواید دوغ

شیر به گردش خون بهتر در بدن انسان کمک می کند.

شیر یک نوشیدنی سالم و رایج برای ما ایرانی هاست. مصرف شیر بیشتر در فصل گرم سال توصیه می شود. شیر یکی از لبنیات است و فواید و خواص زیادی دارد. هر آنچه که باید در مورد نوشیدن دوغ بدانید در این مقاله آورده شده است.

علت خواب آلودگی شیر چیست؟

بسیاری از اوقات بیشتر افراد پس از نوشیدن شیر احساس خواب آلودگی می کنند. دلیل خیس بودن شیر به دلیل پپتیدهای موجود در کازئین است که یکی از پروتئین های موجود در شیر است. برخی از پزشکان سنتی نیز نوشیدن شیر را برای داشتن خوابی آرام و راحت و لذت بردن از خواب خود توصیه می کنند. بنابراین به دلیل تحریک شیر نوزاد، لازم است قبل از انجام هر کاری که نیاز به احتیاط کامل دارد، از خوردن شیر خودداری شود.

آیا شیر گازدار برای شما مفید است؟

به طور کلی اکثر متخصصان و پزشکان معتقدند که باید از شیر گازدار پرهیز کرد. پرهیز از شیر گازدار مخصوصاً برای افرادی که اختلالات گوارشی دارند توصیه می شود.زیرا مصرف لبنیات می تواند باعث بیماری های گوارشی مانند زخم اثنی عشر، ورم معده، نفخ و سایر مشکلات گوارشی شود.لبنیات برای سلامتی انسان مضر است و باعث مشکلات گوارشی می شود.

فواید مصرف دوغ.

نوشیدن شیر فواید زیادی دارد. در زیر برخی از مزایای اصلی مصرف شیر آورده شده است.

– شیر حاوی ویتامین های B و D است، بنابراین می تواند با تامین این ویتامین ها به بدن کمک کند. امکان آلودگی میکروبی در بسته بندی بنابراین سعی کنید از شیر مادر معمولی استفاده کنید – شیر مادر به هضم غذا کمک می کند و همچنین التیام می بخشد – شیر مادر به گردش خون مناسب در بدن انسان کمک می کند. شیر با نوشیدن شیر درمان می شود – نوشیدن شیر از بوی بد دهان نیز جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید:  نكات پخت كباب ترش و کته کباب

دوغ بهتر است یا نوشابه.

یکی از سوالاتی که بسیاری از مردم می پرسند این است که نوشیدن شیر بهتر است یا نوشابه؟ نوشیدن نوشابه اثرات منفی زیادی بر بدن دارد برخی از عمده ترین اثرات منفی نوشیدن نوشابه عبارتند از: – دندان ها – چاقی – ناتوانی جنسی – غذا – اثرات بد بر کلیه ها – پوکی استخوان.

در صورت عدم استفاده از شیر صنعتی و گازدار، نوشیدن شیر که در بین ما ایرانیان نوشیدنی قدیمی است، بیش از سایر نوشیدنی ها توصیه می شود. در قسمت قبل به فواید نوشیدن شیر اشاره شد. دلیل عدم استفاده از نوشابه های گازدار به خصوص شیر گازدار به دلیل گاز موجو موجود در آنها نیست، بلکه به دلیل اسید فسفریک اضافه شده به این نوع نوشیدنی ها است که به سلامت بدن آسیب می رساند.

آیا شیر ضد سرطان است؟

شیر یکی از بهترین و سالم‌ترین نوشیدنی‌ها است و از آنجایی که این محصول مستقیماً از شیر به دست می‌آید و حاوی بسیاری از اجزا و پروتئین‌های موجود در شیر است، بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند که لبنیات نیز مانند شیر دارای خواص ضدالتهابی است.

آیا می توان بعد از غذا شیر خورد؟

نوشیدن شیر لبنیات بعد از خوردن گوشت گاهی باعث درد می شود. خوردن شیر به عنوان یک نوشیدنی سالم به خصوص در فصل گرم سال توصیه می شود و در مصرف آن زیاده روی نکنید.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …