بیوگرافی کیمیا گیلانی

کیمیا گیلانی,بیوگرافی کیمیا گیلانی,عکس های کیمیا گیلانی

کیمیا گیلانی، هنرمند و مجری تلویزیون

کیمیا گیلانی از زمانی که کودک بود در تلویزیون مشغول به کار شد هر چند کار و درس خواندن سخت بود ولی پشتیبانی های خانواده اش سبب شد تا او به خوبی از عهده این کار بربیاید و اکنون نیز یکی از پیروز ترین مجریان تلویزوین می باشد.

چکیده از زندگی‌نامه کیمیا گیلانی
زمان تولد: 12 مرداد 1371
شاخه تحصیلات: شاخه مدیریت صنعتی
شغل: مجری، هنرمند،نویسنده

کیمیا گیلانی زاده 12 مرداد سال 1371 در تهران می باشد. او دانش آموخته شاخه مدیریت صنعتی گرایش تولید از دانشگاه شهید بهشتی می باشد.

کیمیا گیلانی دارای مدرك بازیگری از مؤسسه كارنامه، مدرك فن توضیح و مدیریت ارتباط با مخاطبین از مركز آموزش های سیما، مدرك دوبله از فنی شغل ای بوده و از 9 سالگی داخل تلویزیون شده اند و از سال 85 با برنامه نردبان به صورت جدّي کار خویش را ابتدا کرد و پس از 5 سال پرکاری در این برنامه به درخواست شبکه داخل برنامه رنگین کمان شد و و با انجام و نویسندگی خوبشان نام خود را بر سر زبان ها انداخت.

کیمیا گیلانی,بیوگرافی کیمیا گیلانی,تصاویر کیمیا گیلانی

کیمیا گیلانی دارای مدرك بازیگری از مؤسسه كارنامه می باشد

قسمتی از مصاحبه کیمیا گیلانی
کار با کودکان به نظرتان چگونه می باشد؟ اندیشه می کنید غیر از اینکه با بچه ها کار کنید میتوانید مجری برنامه غیرکودکانه هم باشید؟

به نظرم بهره‌مندی میتواند در هر برنامه ای باشد به شرطی که آن برنامه مناسب شما باشد. من پیش از آن نوجوان بودم و مخاطب نوجوان داشتم و الان کودک هستم و مخاطبم کودک می باشد. ممکن می باشد در آينده مخاطبم بزرگسال باشد. ولی باید دید که آیا برنامه ای که عهده دار اجرایش هستی، مناسبت است یا نه. احتمالا واقعا برنامه ای به من پیشنهاد شود که موضوع آن برنامه را دوست داشته باشم. کوشش می کنم و متناسب با آن مخاطب، خودم را برابر می دهم. با توجه به اینکه مخاطبم کودک می باشد و خودم هم قرار می باشد که در قصه کودک باشم، کردار بچه ها را می بینم و چیزهایی که بچه ها دوست دارند را کوشش می کنم باب میلشان باشم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی نگار جوکار

کودکان انرژی خوبی دارند و مثبت هستند و حال بشر را خوب می کنند. خیلی روراست هستند و ظاهرسازی نمی کنند. اکثرا زمانیکه رنگین کمان به صورت زنده پخش می شد من از دانشگاه به سر برنامه می رفتم و بعضا کوفته بودم ولی با حرف زدن با بچه ها خواه ناخواه حالم خوب می شد.

کیمیا گیلانی,تحصیلات کیمیا گیلانی,عکس های کیمیا گیلانی

تصویر های کیمیا گیلانی

شما دانش آموخته مدیریت صنعتی با گرایش تولید هستید. شاخه تحصیلات تان کمتر شباهتی به شغل و کار اجرایتان ندارد!

همه همین را می گویند. مسأله این می باشد که زمانی داخل دانشگاه شدم که در این کار بودم. یعنی کارم را می کردم و بعد کنکور دادم و انتخاب شاخه کردم. من همیشه مهندسی صنایع را خیلی دوست داشتم و دانشگاه شهید بهشتی را هم همینطور. بهترین گزینه ای که پیدا کردم همین شاخه بود. اما خیلی هم بی ربط نیستند هرچند احتمالا صنعتی بی ربط باشد. ولی این شاخه به من کمک کرد چراکه در دانشگاه درسهای فن توضیح نداشتیم و خیلی از بچه ها در دانشگاه تنها درس می خوانند. کار من به شاخه ام کمک زیادی کرد.

آسوده تر ارتباط پایدار کنم و می توانم افراد را برای خودم نگه دارم. در درسهایی که باید کنفرانس میدادم، پیشقدم می شدم درحالی که دیگر دانشجویان از آن دوری می کنند. از آن جهت درسهای مدیریت که می خواندم، مدیریت دوران را هم دارد. این که درصورتی که امکاناتی دارم چگونه از آن استفاده کنم و همان برایم مفید می باشد که با درنظر گرفتن دوران اولویت بندی کنم و کارهایم را انجام دهم. این که چطور جمله بنویسم که با صحنه همخوانی داشته باشد. درس مدیریت کردار انسانی را در شاخه تحصیلات ام داشتم که از طرفی در صداوسیما هم کلاسی با درس مدیریت کردار گذراندم که با همدیگر همپوشانی داشتند. از این جهت فن بیانم زورمند شد و از آن جهت مدیریتم. به نظرم می توانم از هر دوی اینها به نحو احسن استفاده کنم.

در این میان چگونه داخل کار نویسندگی شدید؟

اولین بار که نویسندگی را ابتدا کردم اصلاً نوشتن دوست نداشتم و پائین ترین نمره ام را همیشه در درس انشاء می گرفتم! پیش از اینکه کار نویسندگی را انجام کنم سر صحنه پیشنهاداتی می دادم که مثلا فلان کار را انجام دهیم. نویسنده اصلی آقای حمید صالحی به من گفتند که متنی بنویس تا ببینیم چطور می باشد! جالب می باشد که اولین متنم را اصلاح کردند و فردای آن روز برای انجام رفتیم. همیشه در خردسالی در ذهنم این بود که نویسندگی کار سختی می باشد و زنگ های انشا از اندیشه این که چه بنویسم بیقراری داشتم. قدم به قدم ابتدا به نوشتن کردم و جمله هایم اصلاح و مقایسه می شد و کم کم راه افتادم و کارهای بیشتر بهم پیشنهاد شد و الان هم برای فتیله می نویسم و هم برای رنگین کمان.

کیمیا گیلانی,بیوگرافی کیمیا گیلانی,فیلم های کیمیا گیلانی

کیمیا گیلانی به همراه پدر و مادرش

بین کارهای نویسندگی، بازیگری و انجام کدامیک را بیشتر دوست دارید؟

به نظرم نوع کار مهم می باشد. اگر اجراست، انجام در چه برنامه ای می باشد؟ اگر بازي می باشد، کدام بازي می باشد و اگر نویسندگی می باشد، نویسنده کجایید؟ ممکن می باشد یک جمله بنویسم برای جایی که اصلاً بها ندارد بنابراین آنرا انتخاب نخواهم کرد. به عنوان مانند اگر انجام در برنامه ای باشد که مخاطب نداشته باشد، مطلوب نیست. اما ممکن می باشد یک هنرمند درجه ۲ به من پیشنهاد شود که آن را دوست دارم و موضوع آن را می پسندم، چراکه نه؟ کوشش می کنم و متناسب با مخاطب خودم را درست می کنم.

کیمیا گیلانی,گفتگو با کیمیا گیلانی,عکس های کیمیا گیلانی

کیمیا گیلانی و هومن حاجی عبدالهی

آیا قصد دارید که در زمینه شاخه تحصیلات تان هم پرکاری داشته باشید؟

البته دوست دارم که در کارم از شاخه تحصیلات ام هم استفاده کنم ولی هنوز راهش را پیدا نکردم. ولی این همه درس خوانده ام و همیشه در دانشگاه معدل الف بوده ام و برای ارشد کنکور ندادم و با شرط معدل داخل شدم. با اینکه سخت کار می کردم ولی به خوبی درس می خواندم چون خودم انتخاب شاخه کردم و به همین دلیل قطعاً از شاخه ام استفاده خواهم کرد.

اگر بخواهید بچه ها را توصیف کنید چه می گویید؟

دنیایشان خيلي آسان و شاد می باشد. اما نمی خواهم که دوباره بچه شوم چون دوران خردسالی ام واقعا خردسالی کرده ام و شر و شیطان و بازی گوش بودم و در کوچه بازي می کردم.

کیمیا گیلانی,بیوگرافی کیمیا گیلانی,عکس های کیمیا گیلانی

کیمیا گیلانی در کنار پدر و مادرش

خواننده مورد علاقه تان؟

من همیشه مرحوم مرتضی پاشایی را دوست داشتم و کنسرت هایش را می رفتم ولی محسن یگانه را هم دوست دارم.

هنرمند مورد علاقه تان؟

هنرپیشه خوب خیلی داریم و من شهاب حسینی را دوست دارم و شخصیت خوبی دارند و کارهای ماندگاری بازي کرده اند.

دوست دارید با کدام کارگردان کار کنید؟

هنوز به جایی نرسیده ام که بخواهم به این اندیشه کنم. در کار طنز خيلي دوست دارم با مهران مدیری کار کنم. کار سهیلی متولد و سیروس مقدم خیلی خوب می باشد و باید خوش اقبال باشید که با اینها کار کنید.

کیمیا گیلانی,زندگینامه کیمیا گیلانی,فیلم های کیمیا گیلانی

کیمیا گیلانی، مجری برنامه کودک

پرکاری های هنری کیمیا گیلانی
– مجری گری
* برنامه امید ایران از شبکه جام جم
* برنامه نردبان از شبکه تهران به مدت ۵ سال
* برنامه نوجوان شبکه یک
* برنامه مثل تو از شبکه تهران
* برنامه سیمای مدرسه از شبکه دو
* برنامه نوجوان مثبت من از شبکه تهران
* هنرمند و نویسنده برنامه کودک رنگین کمان از شبکه تهران
* برنامه قاصدک شبکه نسیم

– نویسندگی
* نویسنده آیتم های نمایشی طنز شکرآباد
* نویسنده آیتم های نمایشی برنامه رنگین کمان
* نویسنده آیتم های نمایشی فیتیله

– بازیگری
* در دام فیلم روزهای بزرگ
* در دام فیلم فردا در دستان توست
* در سریال هیچ کس
* سریال زندگی تحیر انگیز

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …