طرز تهیه انواع شربت نذری در ماه محرم

تهیه شربت های نذری, شربت نذری در محرم

یکی از شکل های ادا کردن نذورات در ماه محرم، تهیه و توزیع شربت های مختلف نذری در خیابان ها بین مردم و بین عزاداران حسینی زمانی که در میان دسته های عزاداری از خیابان ها می گذرند، هست.

نذر کردن به مناسبت های مذهبی گوناگون با فرهنگ دینی ما رابطه ای مستحکم و طولانی مدت دارد. محرم از ایامی هست که نذر های زیادی در آن ادا می شود. بیشتر این نذری ها به صورت پختن غذا و پخش آن میان مردم انجام می شود. به علاوه توزیع غذا در دسته ها و هیات های مذهبی در این ایام معمول هست.

همچنین یکی دیگر از شکل های ادا کردن نذورات در این ماه، تهیه و توزیع شربت های مختلف نذری در خیابان ها بین مردم و  بین عزاداران حسینی زمانی که در میان دسته های عزاداری از خیابان ها می گذرند، هست. شربت ها برای رفع تشنگی در تابستان و زمستان و برای گرم شدن عزاداران و مردم در زمستان کارایی دارد. از جمله مهم ترین این شربت ها می توان به شیر گرم، شیر کاکائوی گرم، شربت زعفران، خاکشیر، شربت نعناع، شربت به لیمو، شربت لیمو همراه نعناع، شربت پرتقال و آلبالو، شربت ریحان و انواع دیگری از شربت های سنتی که میان مردم رواج دارد.

روش تهیه شربت زعفران:
این شربت یکی از شربت های اصیل و سنتی ایرانی هست. یک مثقال زعفران پودرشده را در 100 سی سی آب هشتاد درجه سانتی گراد حل کنید و یک لیتر آب را با حدود یک کیلوگرم شکر قوام بیاورید. پس از آن زعفران حل شده را به شربت شکر افزایش کنید تا یک غل بزند.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه نان کلانه

شربت آماده هست. این شربت برای افزایش انرژی در افراد سرد مزاج به ویژه هنگام انجام کارهای فکری مناسب هست. این شربت همچنین نشاط آور هست.

شربت لیمو و نعنا و لیموناد نعنایی و شربت آبلیمو که این شربت ها را در ایام محرم نیز پخش می کنند .

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه مربا گلابی

مواد لازم: 800 گرم شکر، گلابی یا سیب، 1 کیلو آب، کمی سرکه، 1/3 پیمانه …