قبیله فیلیپینی که مردگان خود را از صخره ها آویزان می کنند!

داستان تابوت های آویزان فیلیپین, تابوت معلق ۸۰۰۰ساله

عکسها تابوت های معلق فیلیپین

روستایی عجیب با تابوت و جنازه‌های آویخته

تابوت های معلق فیلیپین متعلق به اجساد مردگان یکی از قبایل فیلیپینی می باشد که سالیان خیلی دور به جای دفن مردگان ، تابوتهایشان را از تخته‌سنگ ها آویخته میکرده اند تا 1 قدم به بهشت نزدیک تر باشند.

تابوتهای آویخته یا تابوت های معلق فیلیپین  ( به انگلیسی : Hanging coffins ) یا قبرستان معلق ( به انگلیسی : hanging cemetery )، مکانی می باشد که در آنجا، جسد مردگان را در تابوت گذاشته و روی تخته‌سنگ ها آویخته میکنند.

تابوت های آویخته فیلیپین مکانی تأمل برانگیز برای گردشگری سیاه محسوب می شود. تنها افرادی که علاقمند به مشاهده مکان های ترس‌آور دنیا یا گردشگری سیاه هستند به بازدید این تابوت های معلق در فیلیپین می روند.

در اغلب موارد مجبورید به تنهایی به بازدید تابوتهای معلق بروید و اگر خوش بخت باشید میتوانید 1 راهنمای محلی استخدام کنید.

این مکان یکی از مرموزترین جذب های گردشگری فیلیپین محسوب می شود که عقایدی گوناگون درباره مرگ را به شما نشان میدهد.

تابوت های آویز سوگونگ, تاریخچه تابوت های آویزان, محل تابوت های آویزان فیلیپین

رسم آویخته کردن مرده ها از تخته‌سنگ

رسم آویخته کردن مرده ها در فیلیپین

رسم آویخته کردن مرده ها در بالای تخته‌سنگ به 2000 سال گذشته در قبایل فیلیپین باز میگردد. اجداد مردم فیلیپین با مشقت خیلی زیاد تابوت عزیزان خود را به بالای تخته‌سنگ ها منتقل میکردند و با میخ تابوتشان را روی تخته‌سنگ ها نصب میکردند.

این تابوت ها از درختان پوک و توخالی ساخته می شدند که وزن کمتری داشته باشند.

برخی جزئیات جالب درباره رسم آویخته کردن تابوت در فیلیپین که در اغلب موارد رعایت می شده می باشد عبارتند از :

بیشتر بخوانید:  تالاب چوک یا تراک ؛ قبرستانی در اعماق اقیانوس آرام

لباسهای خوب و زیبا به پیکر متوفی میکردند تا در جهان دیگر ظاهری آراسته داشته باشد.

برخی عقیده داشتند که اگر در دوران پتو پیچ کردن مرده ، خونی از او خارج شود ، خوش یمن می باشد.

تابوت ها نباید جا به جا می شدند ولی در طی سالیان به دلیل رشد برخی از درختان و صدمه دیدن تابوت ها مجبور به جا به جای اجساد شده اند.

علت آویخته کردن تابوت ها روی سخره به این دلیل بوده که جسد 1 قدم به بهشت نزدیک باشد و از دور بتواند خانواده اش را نظاره کند.

بیش از 100 تابوت معلق در فیلیپین وجود دارد.

در سال های 2006 – 2008 به مقدار تابوت های تخته‌سنگ ای فیلیپین افزوده شده می باشد.

تابوت های معلق, جاذبه های گردشگری فیلیپین, راز تابوت های آویزان

تاریخچه تابوت های معلق فیلیپین

تاریخچه تابوت های آویخته

این رسم در چین ، اندونزی و فیلیپین دیده می شود ، البته در چین به نام تابوت های حلق آویز شناخته می شوند. در فیلیپین شهری به نام ساگادا Sagada وجود دارد که با تابوت های آویزانش معروف شده می باشد و توجه گردشگران را به خود جلب نموده می باشد.

قبیله ای به نام ایگوروت igorot  ( در زبان محلی به معنی مردمان کوهستان ) یا کوردیلرانس Cordillerans که اغلب در منطقه کوهستانی لوزون Luzon در ساگادا زندگی میکنند.

مردم این قبیله برای ارواح جایگاه بالایی قائل هستند و حتی تا مرتبه خدایی آن ها را بالا می برند. آنها عقیده دارند که با آویخته کردن تابوت مردگانشان بر بلندای کوهستان ، روح عزیزانشان با جدایی بال و پربرکت ، جسمشان را ترک میکند و از سویی دیگر جسم مرده از گزند صدمه حیوانات و جانداران موذی در امان میماند.

بیشتر بخوانید:  روستای لیقوان در تبریز

وظیفه آویخته کردن تابوت باید توسط بزرگترین شخص قبیله یا خانواده متوفی انجام می شد تا روح او امنیت و آسایش بیشتری داشته باشد. در صورتی که بزرگ قبیله توان انجام چنین کاری را نداشت ، این وظیفه به پسر بزرگتر متوفی محول می شود. رسم آویخته کردن تابوت ها امروزه از بین رفته می باشد و حتی بازماندگان قبیله ایگوروت امروزه جسدهایشان را روی تخته‌سنگ آویخته نمی کنند.

اگر تمرکزفکر کنید طول تابوت ها حدود 1 متر می باشد زیرا ایگوروت ها عقیده داشتند که هر فردی باید همانطور که به دنیا می آید ، از دنیا برود و به همین دلیل قبل از قرار دادن جسد در تابوت بدن را به شکل جنین جمع میکردند.

مطلب پیشنهادی

معرفی کاخ بیلربیی

کاخ بیلربیی به عنوان مکان اقامتگاه برای سران دولتی در ترکیه بنا شد قصر بیلربیی …