بیوگرافی منوچهر علیپور بازیگر ایرانی

منوچهر علیپور و همسرش, همسر منوچهر علیپور, منوچهر علیپور بازیگر

منوچهر علیپور هنرمند سینما و تلویزیون

منوچهر علیپور هنرمند سینما و تلویزیون ایرانی می باشد. همه مخاطبین ایرانی این چهره آشنا را با بازی در سریال امام علی می شناسند. این هنرمند همچنین در سریال های درد سر والدین،فیلم انسان برفی نیز ایفای نقش بازي كردن کرده می باشد.

خلاصه ای از زندگی‌نامه منوچهر علیپور

نام: منوچهر علیپور

زمان تولد: 10 آذر 1327

مکان تولد: تهران

پیشه: هنرمند سینما و تلویزیون

زندگی‌نامه منوچهر علیپور

منوچهری علیپور در سریال خانگی زخم کاری, زندگی نامه منوچهر علیپور, منوچهر علیپور

تصویر های منوچهر علیپور

منوچهر علیپور هنرمند سینما، تلویزیون و تئاتر زاده 10 آذر سال 1327 در تهران می باشد. علی پور تحصیلی خود را در گرایش الکترومکانیک به سرانجام رساند و از سال 1374 با بازی در سریال سرزمین افتخار داخل دنیای بازیگری شد. اولین حضور او در سینما با بازی در فیلم ستاره دنباله دار رقم خورد.

منوچهر علیپور برای اولین بار در سال 1361 در تلویزیون حضور یافت. او در سریال هشت ونیم و به کارگردانی رحیم متولد بازی کرده می باشد. بازیگری در این سریال هر چند خیلی بهره‌مندی آمیز نبود اما تجربه خوبی برای او به ارمغان آورد. او در این سریال با هنرمندان مشهوری مشابه آزیتا لاچینی، مهری مهرنیا، هرمز سیرتی و علی اصغر مهرجویی به ایفای نقش بازي كردن پرداخت.

منوچهر علیپور در سریال امام علی

منوچهر علیپور, بیوگرافی منوچهر علیپور, عکس های منوچهر علیپور

نمایی از منوچهر علیپور در سریال امام علی

سال 1375 برای منوچهر علیپور دوران پرتلاشی در دنیای سینما و تلویزیون بود. او در این زمانه در آثار مهمی بازی کرد و با بازی در دو سریال  مهم تلویزیونی به مردم معرفی شد.

از مهمترین پرکاری های بازیگری علی پور در این سال بازی در سریال امام علی به کارگردانی سید داود میرباقری می باشد. بازی در سریال وکلای جوان نیز که کارگردانی آن را بهرام کاظمی بر عهده داشت از دیگر بازی های این هنرمند می باشد.

اما بازی در سریال امام علی برای علی پور یکی از مهمترین بخش های زندگی‌نامه این هنرمند به حساب می آید. او در سال 1375 با بازی در این سریال و همکاری در کنار کارگردان آن آقای میرباقری با داشتن نقش بازي كردن مهمی که با مهارت از عهده ی آن برآمد توانست یک تجربه موفقی در بازیگری برای خود به جا بگذارد و خود را بیشتر به مخاطبان بشناساند.

بازی در کنار هنرمندان سرشناسی مشابه داریوش ارجمند، مهدی فتحی، بهزاد فراهانی و محمدرضاشریفی نیا نیز بر تجربه های بازیگری او افزود.

منوچهر علیپور در سریال دردسر والدین

منوچهر علیپور علاوه بر بازی در سریال  امام علی در سریال دیگری به نام دردسر والدین نیز بازی کرده می باشد. این سریال در سال 1380 تولید شد.

علی پوردراین سریال با هنرمندانی همچون مهران مدیری، فاطمه گودرزی، حمیده خیرآبادی و روژان آریا منش و نیز کارگردان این سریال یعنی آقای مسعود نوابی همکاری داشته می باشد.

بازی منوچهر علیپور در کنار هنرمندان مشهور

منوچهر علیپور, بیوگرافی منوچهر علیپور, عکس های منوچهر علیپور

منوچهر علیپور به طور کلی در 25 فیلم تلویزیونی و سینمایی بازی داشته می باشد

منوچهر علیپور با هنرمندان زیادی در آثار مختلف تجربه بازی و همکاری داشته می باشد. اما جالب می باشد بدانید که بیشترین همکاری را با هنرمندانی مشابه منوچهر لاریجانی، هرمز سیرتی، محمد علی کشاورز، سیروس گرجستانی و مهوش وقاری داشته می باشد.

هر کدام از این هنرمندان بیش از سه یا چهار مرتبه باهم در آثار مختلف تجربه همکاری داشته اند.

منوچهر علیپور بازیگر, منوچهری علیپور در سریال خانگی زخم کاری, زندگی نامه منوچهر علیپور

منوچهرعلیپور در سریال خانگی خراش کاری

فیلم های منوچهر علیپور

منوچهر علیپور در طول زمان پرکاری هنری خود هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده می باشد. اما این هنرمند مشهور بیشتر با آثار هنری اش در میدان سینما شناخته می شود. به طوری که می توان گفت 64 درصد بازی هایش در فیلم های سینمایی و 36 درصد آنها بازیگری در سریال های تلویزیونی بوده می باشد.

منوچهر علیپور در کل در 25 تاثیر سینمایی و تلویزیونی ایفای نقش بازي كردن کرده می باشد که از این 25 تاثیر 16 تاثیر سینمایی می باشد و 9 تاثیر تلویزیونی.

آثار تلویزیونی منوچهر علیپور

سریال زیگزاگ   سریال همه خانواده من
 سریال دردسر والدین  سریال امام علی (ع)
 سریال وکلای جوان سریال راهیانپ
 سریال حکایتی و حکمتی سریال نفت پر و سریال هشت ونیم

آثار سینمایی منوچهر علیپور

 نامزد آمریکایی من شبی در تهران
پاپیتال شکلات
 از صمیم قلب حماسه‌ی قهرمانان
 غریبانه بانی چاو
روزهای خوب زندگی مروارید سیاه
انسان برفی هنرپیشه
جنگلبان هشت و نیم شب
 ستاره دنباله‌دار

زندگی نامه منوچهر علیپور, منوچهر علیپور, بیوگرافی منوچهر علیپور

از سریال های پیروز منوچهر علیپور سریال وکلای جوان را میتوان نام برد