بیوگرافی کریم قربانی بازیگر و نوازنده ایرانی

زندگی نامه کریم قربانی, فیلم های کریم قربانی, عکس های کریم قربانی

زندگی‌نامه کریم قربانی به همراه قصه زندگی خصوصی و تصویر

کریم قربانی هنرمند سینما و تلویزیون و نوازنده می باشد. او در سریال های تلویزیونی ستایش سه ، زوج یا شخص ، سریال چار دیواری ، شهرزاد ، مختار نامه ، سریال عاشقانه و فیلم سینمایی به وقت شام تلاش داشته می باشد.

خلاصه ای از زندگی‌نامه کریم قربانی

نام و نام خانوادگی: کریم قربانی

زمان تولد: 6 مرداد سال 1336

موقعیت تولد: انزلی

پیشه: هنرمند سینما و تلویزیون و نوازنده

بیوگرافی کریم قربانی, کریم قربانی, زندگی نامه کریم قربانی

تصویر کریم قربانی هنرمند

زندگی‌نامه کامل کریم قربانی

کریم قربانی در ششم مرداد سال 1336 در تهران زاده شد. او در سن 12 سالگی داخل هنرستان عالی موسیقی شد تا موسیقی را فرا بگیرد. او از کلاس محمد پور تراب بهره برد و ساز ویلنسل را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد.

در سال 59 پیروز به دریافت مدرک لیسانس نوازندگی ویلنسل شد. او در سال 77 مدرک درجه یک هنری را اخذ کرد. کریم قربانی نوازنده سینما و تلویزیون می باشد و از مهم ترین آثار او می توان به تلاش در سریال مختار نامه ، سریال عاشقانه و فیلم ایستاده در خاک اشاره کرد.

ابتدا تلاش هنری کریم قربانی

کریم قربانی بازیگر, نوازندگی کریم قربانی, کریم قربانی هنرپیشه

کریم قربانی در کنار علی پروین

کریم قربانی تلاش پیشه ای خود را از سینما ابتدا کرد. در سال 1380 در فیلم من ترانه 15 سال دارم به کارگردانی رسول صدر عاملی به عنوان نوازنده تلاش داشت. اگر چه به اندازه کارهای بعدی اش مشابه سریال مختار نامه پیروز نبود اما تجربه خوبی برای او محسوب می شد. او در این تاثیر همکاری با هنر مندانی مشابه ترانه علی دوستی ،مهتاب نصیر پور ، حسن محجوب و میلاد صدر عاملی را تجربه کرد.

تلاش کریم قربانی در سریال مختار نامه

نوازندگی کریم قربانی, کریم قربانی هنرپیشه, فرزندان کریم قربانی

نقش بازي كردن های کریم قربانی

کریم قربانی در سال 1390 در تولید اثرات مهمی تلاش داشت. یکی از این آثار مهم تلاش در سریال مختار نامه به کارگردانی داود میر باقری بود. تلاش در این سریال یکی از مهم ترین بخش های زندگی‌نامه ایشان محسوب می شود. او با تلاش در این سریال به عنوان یک نوازنده توانست به واسطه مهارت خاص خود جای خود را در میان اهالی تلویزیون باز کند.

او با نوازندگی و تلاش در این سریال توانست تجربه موفقی کسب کند. او در این سریال تجربه بی نظیر همکاری با هنرمندانی مشابه فریبرز عرب نیا ، مهدی فخیم متولد ، انوشیروان ارجمند و ژاله علو را کسب کرد.

او علاوه بر سریال مختار نامه در سال 95 در سریال عاشقانه نیز حضور داشت. او در این تاثیر با هنرمندانی مشابه منوچهر هادی (کارگردان سریال) ، محمد رضا گلزار ، مهناز افشار ، فرزاد فرزین و پانته آ بهرام همکاری داشت.

فرزندان کریم قربانی, بیوگرافی کریم قربانی, کریم قربانی

تصویر کریم قربانی

اگر چه کریم قربانی بیشتر به عنوان یک نوازنده شناخته می شود اما در پیشه های دیگری نیز تلاش داشته می باشد. او علاوه بر نوازندگی به عنوان آهنگ ساز و هنرمند نیز در سینما و تلویزیون تلاش داشته می باشد.

از مهم ترین آثار او در زمینه بازیگری می توان به سریال خانواده دکتر ماهان ، سریال کوبار ، سریال پادری ، سریال زیبا شهر ، سریال آمین ، فیلم چاقی ، سریال روز های بد به در ، سریال خروس ، سریال رویای گنجشک ها ، فیلم سلام زندگی ، سریال نقطه سر خط و فیلم مرگ کسب و کار من ، فیلم مجسمه و سریال زیرهشت اشاره کرد.

از مهم ترین کار های آقای قربانی در زمینه آهنگ سازی می توان به سریال طفلان مسلم اشاره کرد.

نوازندگی کریم قربانی در تلویزیون

کریم قربانی هنرپیشه, بیوگرافی کریم قربانی, فرزندان کریم قربانی

تلاش کریم قربانی در موسیقی

کریم قربانی در مدت روزگار تلاش خود هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشت که یکی از ویژگی های پیشه ای زندگی‌نامه ایشان می باشد. اما او بیشتر به عنوان یک نوازنده تلویزیون شناخته می شود زیرا بیشترین آثار او حاوی 76 درصد تلویزیونی می باشد و 24 درصد آثارش سینمایی می باشد.

از مجموع 29 اثری که در مدرک تلاش های خود دارد در 22 تاثیر تلویزیونی و 7 تاثیر سینمایی حضور داشته می باشد. آثار تلویزیونی او حاوی اثرهای زیر می باشد:

سریال ستار خان ، سریال پدر ، سریال سه شنبه شب ، ماه و پلنگ ، همسایه ها ، سریال مدینه ، فوق سری ، حانیه ، مادرانه ، ستایش 2 ، جلال الدین ، آخرین روز های زمستان ، تکیه بر باد ، مختار نامه ، آسمان همیشه ابری نیست ، نون و ریحون ، سی امین روز ، تبریز در مه ، بانو ، شهریار ، عقب‌نشینی بزرگ و شیخ بهایی.

آثار سینمایی او نیز حاوی فیلم به وقت شام ، فیلم ماجرای نیم روز ، فیلم ایستاده در خاک ، فیلم رسوایی ، فیلم دل شکسته ، فیلم دایره زنگی و فیلم من ترانه پانزده سال دارم می باشد.

زندگی خصوصی کریم قربانی

 کریم قربانی هنرپیشه, فرزندان کریم قربانی, بیوگرافی کریم قربانی

پسر کریم قربانی که در سال 94 از دنیا رفت

کریم قربانی با خانم صدیقه آبادی خواه ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو پسر به نام های امین و امیر می باشد. در سال 1370 همسر ایشان در گذشت.

یکی از پسرهای ایشان به نام امیر بر تاثیر سکته جان خود را از دست داد. او در سال 94 گرفتار ایست قلبی شد و به بیمارستان منتقل شد ولی متاسفانه پزشکان نتوانستند جان او را نجات دهند و از دنیا رفت.

آقای قربانی بعد از رحلت پسرش اعضای بدن او را به بیماران نیازمند اهدا کرد و با این کار به آنها زندگی دوباره بخشید.

در مراسم ختمی که برای پسرش در مسجد فراگیر انزلی برگزار شد برخی از چهره های سرشناس مشابه غفور جهانی ، محمد احمد متولد ، حمید استیلی ، مازیار زارع ، پژمان نوری و عده ای از بازیکنان تیم ملوان نیز حضور داشتند.

لیست آثار کریم قربانی

موسیقی

کریم قربانی در اجرای بسیاری از قطعات موسیقی در سبک‌های مختلف حضور داشته می باشد که از آن میان به موارد زیر می‌توان اشاره نمود:

آلبوم موسیقی سریال امام علی آلبوم موسیقی دود عود
آلبوم موسیقی بوی باران آلبوم موسیقی نسیم وصل
آلبوم موسیقی نون و دلقک آلبوم موسیقی رسوای زمانه
آلبوم موسیقی پر پرواز آلبوم موسیقی آیینه و آه
آلبوم موسیقی پوشیده چو دل آلبوم موسیقی دلاویزترین
آلبوم موسیقی همیشگی با عشق آلبوم موسیقی جلوه‌های ماندگار
آلبوم موسیقی ایران زمین آلبوم موسیقی گل به دامن
آلبوم موسیقی چهار فصل آلبوم موسیقی از کرخه تا راین
آلبوم موسیقی آرام‌تر از دریا آلبوم موسیقی بوم
آلبوم موسیقی کما آلبوم موسیقی تا نفس است
آلبوم موسیقی با ستاره‌ها آلبوم موسیقی مسافری از هند
آلبوم موسیقی حقیقتی شبیه خیال آلبوم موسیقی قصه شب
آلبوم موسیقی فصل عاشقی آلبوم موسیقی دل ای دل
آلبوم موسیقی هزار آوا آلبوم موسیقی عشق الهی
آلبوم موسیقی می فهممت آلبوم موسیقی مدار بیقراری
آلبوم موسیقی ناز لیلی —-

سریال ها و فیلم ها

سال ۱۳۹۸ – سریال ستایش ۳ سال ۱۳۹۷ – سریال زوج یا شخص
سال ۱۳۹۷ – فیلم زندانی‌ها سال ۱۳۹۳ – فیلم چاقی
سال ۱۳۸۸ – سریال چاردیواری سال ۱۳۷۱ – فیلم مجسمه
سریال زیبا شهر سریال روز‌های بد به در
سریال آمین سریال یک روز قبل
سریال نقطه سرخط سریال زیرهشت
سریال خروس سریال زمانی برای عاشقی
سریال پادری نمایش خانگی شهرزاد
نمایش خانگی عاشقانه